سبد (0)

غار جهان بین

دوست داشتن کلمه است و کلمه سمی است که شیطان بر انگورهای

باغ حیات پاشانده است تا مسموممان کند ؛ تا آلوده مان کند .

اینقدر آلوده که مستوجب عقوبت تکرار تجربه ها شویم و شده ایم .

و حالا بی هیچ امیدی به تداوم ، دوست داشتن را مثل مسواک زدن بچه ها هر شب باید به ما یا به دیگران تذکر دهند .

و تذکر یعنی یاد آوری .

و یاد آوری یعنی تکرار .

" حسین پناهی"

لیلا جان سالها از زمانی که تو برای اکتشاف این غار اینجا بودی میگذرد و سالهاست یاد تو در فلب ما همچنان موج میزند و راه تو برای رسیدن به رویاهایت  را ادامه داده ایم . امروز دوباره اینجا آمدیم تا خاطرت را و شکوه و تداوم راهت را به همگان یاد آور شویم.

گزارش برنامه

ابعاد دهانه : یک در یک متر

عکس دهانه غار

تعداد ارتفاع و قطر چاههای غار: 1 چاه 140 متر

ویژگی های درون غار : بدنه غار پوشیده از فضله کلاغ است انتهای چاه یک تالار کوچک 5 در 15 متری با تزئینات آهکی وجود دارد

جانوران داخل غار : کلاغ

مدت زمان جهت پیمایش غار : 5 ساعت

شرکت کنندگان و مسئولیتها :

سرپرست : پگاه فرجیان

مسئول فنی : مجید زراوندی

مجید زراوندی، پگاه فرجیان ، فوژان صادقی ، محبوبه شایان ، مهدی پناهی , حسین جهانبازی(شهرکرد) , ابوالفضل جعفری ، مهرداد طلایی (تهران)

شرح برنامه :

ساعت ٤:٣٠ از اصفهان با دو خودرو شخصی حركت كردیم. ساعت:٣٠: ٦ به شهرکرد رسیدیم و آقای جهانبازی را سوار کردیم.بعد از گذشتن از هفشجان و رفتن به سوی چشمه زنه به سنگ شکن پای کوه جهانبین رسیدیم که مسیر صعود به قله نیز میباشد،ساعت ٧ رسیدیم به جایی كه ماشین جلوتر نمیرفت ، نام این محل چشمه شعبان نام دارد.بعد از جمع كردن وسایل ساعت ٧:١٥ حركت رو شروع كردیم. شیب نسبتا تندی بود و پس از حدود 2 ساعت به دهانه غار رسیدیم.

ساعت ١١ اولین نفر فرود خودش رو شروع كرد. بعد از 10 متر به اولین ریبلی میرسیم که تک رول است. بعد از آن یک فرود 30 متری است که به کارگاهی دو روله میرسد. بعد از آن 50 متر فرود دارد و شیب مثبت میشود و امکان استراحت وجود دارد. بعد از آن دوباره شیب عمودی میشود و پس از 50 متر فرود به انتهای غار میرسیم. ساعت 13 آخرین نفر به انتهای غار میرسد و پس از مراسم یادبود لیلا اسفندیاری تیم شروع به بازگشت میکند. ساعت 14:15 دقیقه اولین نفر به دهانه میرسد و سایر اعضای تیم بعد از عکاسی و جمع کردن طناب ها ساعت 18 آخرین نفر از دهانه خارج شد. و پس طی قسمتی از مسیر با جیپ ساعت 20:15 دقیقه به خودرو هایمان رسیدیم و به سمت اصفهان حرکت کردیم.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه