سبد (0)

تبلیغات

ذخیره کردن داده ها در متغیرهای اندروید

 

یک متغیر را می توان به صورت یک جعبه تصور کرد که می تواند چیزی را درون خود نگهداری کند. می توانیم برای این جعبه یک نام انتخاب کنیم، مثلا می توانیم نام آن را variableA بگذاریم. از متغیرها می توان برای ذخیره کردن داده ها استفاده نمود. سپس می توانیم در برنامه ی خود، در جایی که به مقدار این متغیر نیاز داریم، تنها نام آن را صدا بزنیم و از آن استفاده کنیم. 


 بهترین روش نام گذاری متغیرها

برای نام گذاری متغیرها، بهتر است از روشی موسوم به روش شتری(camel casing برگرفته از کوهان شتر) استفاده نمود. به این صورت که به غیر از کلمه ی اول، حروف ابتدای تمامی کلمات یک متغیر را بصورت بزرگ می نویسیم و بقیه ی حروف را به صورت کوچک می نویسیم، یعنی به صورت زیر: 

روش شتری: 

unreadMessages
contactName
isFriend

 


انواع دادها ی اولیه در جاوا

متغیرها انواع مختلفی دارند. حتی ما می توانیم یک یا چند نوعِ داده را برای متغیرهای خودمان اختراع کنیم. اما فعلا در اینجا به توضیح نوعِ داده های درونی جاوا می پردازیم. با استفاده از مثال ها، بهتر می توان نوعِ داده ها را توضیح داد. 

 در جاوا یک نوعِ داده به نام int وجود دارد که به وسیله ی آن می توان اعداد صحیح را ذخیره کرد. یک نوعِ داده ی  دیگر نیز به نام String وجود دارد که به وسیله ی آن می توان رشته ها را ذخیره سازی کرد. 

انواع داده های اولیه و اصلی در جاوا عبارتند از: 

  1. int : برای ذخیره ی اعداد صحیح.
  2. long : برای ذخیره ی اعداد صحیح بزرگ.
  3. float: برای ذخیره ی اعداد اعشاری(ممیز شناور).
  4. double: برای ذخیره ی اعداد اعشاری بزرگ.
  5. boolean: برای ذخیره ی مقادیر true و false.
  6. char: برای ذخیره ی یک کاراکتر.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع داده های جاوا، به آموزش برنامه نویسی جاوا در سایت بیاموز مراجعه کنید. 


 تعریف متغیرها در جاوا و اندروید

برای تعریف یک متغیر از نوع int با نام دلخواه unreadMessages به صورت زیر عمل می کنیم: 

مثال

int unreadMessages;

یعنی ابتدا نوع متغیر را مشخص می کنیم، سپس نام آن متغیر را می نویسیم. 

 به مثال های زیر نیز توجه کنید: 

مثال

long millisecondsElapsed;
float accountBalance;
boolean isFriend;
char contactFirstInitial;
String messageText;

مقدار دهی اولیه به متغیرها در جاوا و اندروید

 پس از تعریف یک متغیر، می توانیم آن را مقدار دهی کنیم. به مثال های زیر توجه کنید: 

مثال

unreadMessages = 10;
millisecondsElapsed = 1438165116841l;// 29th July 2016 11:19am
accountBalance = 129.52f;
isFriend = true;
contactFirstInitial = 'C';
messageText = "Hi reader, Just thought I would let you know that
Charles Babbage was an early computing pioneer and he invented the
difference engine. ";

 اگر یک متغیر را تعریف کنیم اما آن را مقدار دهی اولیه نکنیم، سپس بخواهیم آن را مورد استفاده قرار دهیم، با خطا مواجه خواهیم شد. به مثال زیر توجه کنید: 

مثال

int a;
Log.i("info", "int a = " + a);

 با اجرای مثال بالا، خطای زیر تولید خواهد شد: 

خطا

Compiler Error: Variable a might not have been initialized

 


 

دیدگاه‌ها  

0 # ارمیتا 1396-08-14 18:07
سلام اگر متغیر ما شامل " یا >< بود چکار کنیم؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # احسان عباسی 1396-08-14 19:03
سلام. لطفا منظورتون رو واضح تر بیان نمایید.
منظورتون اینه که در نام متغیر از اون کاراکترهایی که گفتید استفاده بشه؟ یا در داخل متغیر، اون کاراکترها قرار بگیره؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ارمیتا 1396-08-14 21:53
منظورم خود متغیر هست مثلا من میخوام مقدار this is my site "beyamooz" را به متغیری به نام sitesource اختصاص بدم
یه سوال دیگه هم داشتم
من از httpost برای ارسال متن به سرور استفاده کردم که طبق خواسته من کار میکنه اما اگر طول متن بیشتر از 1000 کاراکتر بشه از برنامه خارج میشه و ارسالی صورت نمیگیره اما همان متن با curl با به صورت فرم با صفحه مورد نظر در هاست ارسال میشه و بدون مشکل سیو میشه ایا httpost تنظیم خاصی برای ارسال متن های طولانی داره؟
ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # احسان عباسی 1396-08-14 22:17
پاسخ سوال اول: ببینید اگر می خواهید در داخل یک رشته مثل "beyamooz" از یک علامت دبل-کوتیشن دیگه هم استفاده کنید باید از کاراکترهای خاص استفاده کنید. کاراکتر خاص دبل-کوتیشن به صورت "\ هست. مثال:
String myvar = "beyamooz can\"t be opened.";

در مورد سوال دوم: هنوز به بخش ارتباط با سرور نرسیده ایم و اطلاعات بنده کامل نمی باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه پرداخت آنلاین - بانک اقتصاد نوین پرداخت آنلاین - بانک سامان
 
دوره های آموزشی راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی
تبلیغات اینترنتی