سبد (0)

آموزش حلقه ی while در اندروید

استفاده از حلقه ی while بسیار ساده است. برای استفاده از حلقه ی while، ابتدا یک عبارت  در داخل آن قرار می دهیم که قابل تبدیل به ارزش های true یا false باشد. به عنوان مثال به کدهای زیر توجه کنید:

int x = 10;

while(x > 0){
  x--;
}

 همان طور که مشاهده می کنید، در بیرون از حلقه ی while یک متغیر به نام x تعریف شده است و مقدار اولیه ی 10 به آن داده شده است. پس از آن، وارد حلقه ی while می شویم. شرط حلقه ی while این است که x بزرگتر از صفر باشد، یعنی x>0.

بنابراین حلقه ی while تا وقتی ادامه می یابد(یعنی کدهای درون آن تا وقتی اجرا می شوند) که شرط آن برقرار باشد(یعنی ارزش شرط آن برابر با true باشد، نه false). بنابراین کدهای درون حلقه ی بالا، دقیقا 10 بار اجرا خواهند شد. 

 اگر به حلقه ی بالا توجه کنید، ابتدا x=10 می شود و سپس برابر با 9 و 8 و ... می شود. اما هنگامی که x برابر با 0 می شود، چون شرط حلقه دیگر برقرار نیست، از این حلقه خارج می شویم. و بنابراین کدهای پس از خط پایان حلقه اجرا خواهند شد(یعنی دیگر کدها اجرا می شوند). 

 حلقه ی while در برخی موارد مشابه با دستور if می باشد. تشابه حلقه ی while با دستور if این است که برای این حلقه این امکان وجود دارد که کدهای آن حتی یک بار هم اجرا نشوند، به مثال زیر توجه کنید:

int x = 10;
while(x > 10){
// more code here.
}

 همان طور که در کدهای بالا مشاهده می کنید، این حلقه هیچ وقت اجرا نخواهد شد، زیرا ارزش شرط همواره false است و برقرار نیست. 


هیچ محدودیتی برای میزان پیچیدگی شرط حلقه ی if وجود ندارد. همچنین برای مقدار کدی که درون (بدنه ی) این حلقه قرار می گیرد نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد. به مثال زیر توجه کنید: 

int newMessages = 3;
int unreadMessages = 0;
while(newMessages > 0 || unreadMessages > 0){

// etc.

}

 حلقه ی while که در کدهای بالا قرار دارد، هنگامی که هر دوی متغیر های newMessages و unreadMessages  کوچکتر یا مساوی با صفر شوند، دیگر اجرا نخواهد شد. به دلیل اینکه در شرط حلقه ی while یک نماد OR یا همان || به کار رفته است، می توان گفت که، اگر حداقل ارزش یکی از این متغیرها برابر با true باشد، این حلقه اجرا خواهد شد. 


 نکته ای که باید در مورد حلقه ی while بدانید، این است که همواره ابتدا شرط این حلقه اجرا می شود و سپس اگر ارزش این شرط true بود، بدنه ی این حلقه اجرا می شود. به مثال زیر توجه کنید: 

int x = 1;
while(x > 0){
 x--;
 // x is now 0 so the condition is false
 
}

 حلقه ی while که در بالا مشاهده می کنید، تنها یک بار اجرا می شود. اما این امکان نیز وجود دارد که یک حلقه به تعداد بی نهایت اجرا شود،که به آن حلقه ی بی نهایت گفته می شود.  به مثال زیر توجه کنید: 

int x = 0;
while(true){
x++; // I am going to get mighty big!
}

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه