سبد (0)

بررسی IDE آردوینو

به نرم افزار آردوینو، معمولا IDE آدوینو گفته می شود. همان طور که در این کتاب به پیش می رویم با این نرم افزار آشنا خواهید شد. این IDE در ویندوز و مک و لینوکس تقریبا یکسان است. اکنون اجازه دهید تا برخی از ویژگی های این نرم افزار را بازگو کنیم.

نرم افزار آردوینو

 وقتی که IDE یا همان ویرایشگر آردوینو را باز می کنیم، پنجره ی بالا را مشاهده می کنیم. دکمه ای که در گوشه ی بالا و سمت چپ وجود دارد و یک علامت تیک روی آن وجود دارد، با کلیک بر روی آن می توانیم بررسی کنیم که سینتکس یا گرامر کدهای ما درست نوشته شده باشد. با استفاده از دکمه ای که فلش سمت راست روی آن است، می توانیم کدهای مورد نظر را بر روی برد آردوینو آپلود کنیم. دکمه ی ذره بین بالا و سمت راست، نامش Serial Monitor است که بعدا به توضیح آن خواهیم پرداخت.

(مثال های آردوینو)

مثال های آردوینو

 تمام برنامه نویس های آردوینو، کار خود را با استفاده از یکی از این مثال ها شروع کرده اند.

 (ابزارهای آردوینو)ابزارهای آردوینو

 تصویر بالا، منوی ابزارها یا tools را در IDE آردوینو نشان می دهد. در این منو، اگر بر روی گزینه ی Board برویم، برد های متفاوتی که این نرم افزار از آنها پشتیبانی می کند، نشان داده خواهد شد. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه