سبد (0)

کامل کردن سیستم اتوماسیون خانگی

بسته به اینکه شما از چه وسایل برقی برای کنترل شدن می خواهید استفاده کنید، آرایش مدار شما ممکن است متفاوت باشد. اما منطق آن یکسان خواهد بود. حالا آردوینو را از کابل USB قطع کنید. مداری که باید ایجاد کنید، کم و بیش مانند تصویر زیر  است. تنها سیم هایی که به یکدیگر متصل شده اند، سیم های main و اتصال به زمین(ground) هستند. رله ی متصل شده به آردوینو باید در جایی در نزدیکی روتر قرار گیرد. توصیه می شود که آردوینو و CC3000  و رله به صفحه کلید برق نزدیک باشند. تصویر زیر فقط به ما نشان می دهد که اتصالات کجا و چگونه باید به یکدیگر متصل شوند و به صورت دقیق همه چیز را مشخص نمی کنند. اگر آردوینو را در نزدیکی صفحه کلید برق قرار دهیم باعث می شود که سیم های صفحه کلید برق و رله ها کوتاه تر شوند. همه ی سیم هایی که اتصال به زمین نیستند، به یک طرف کلید صفحه کلید برق، متصل شده اند. سیم دیگری که به یک کلید ساده متصل شده است، سیم برق است(main).

مدار کامل شده

هر یک از رله ها باید به یک کلید دو راهی متصل شوند، این یعنی ما باید به جای کلیدهای ساده، از یک کلید دو راهی استفاده کنیم. باز هم هشدار می دهیم که وقتی دارید با ولتاژ بالا کار می کنید، بسیار مراقب باشید.  حالا آردوینو را به آداپتور 9 ولت 2 آمپر متصل کنید و به آن اجازه دهید تا به شبکه(Network) متصل شود.حالا با استفاده از گوشی موبایل خود و یا سیستم تشخیص صدا، سیستم را راه اندازی کنید.  اگر بخواهید وسایل بیشتری را کنترل کنید، می توانید یک رله ی 8 کاناله و یک آردوینو MEGA خریداری کنید. شما همچنین می توانید یک میکروفون وایرلس خریداری کنید و آن را در جایی قرار دهید و آن را به کامپیوتر خود متصل کنید تا نیاز نباشد حتما به کامپیوتر خود نزدیک باشید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه