سبد (0)

جوملا 2.5 showRightColumn$

همان طور که ما، مرور کدها را در قالب beez2 در جوملا 2.5 ادامه می دهیم، به کد زیر خواهیم رسید:

Title

// check modules
$showRightColumn        = ($this->countModules('position-3') or $this->countModules('position-6') or $this->countModules('position-8'));

بر اساس معنای متغیر showRightColumn$، به نظر می رسد که قالب در تلاش است تا بفهمد که آیا ستون سمت چپ از قالب را نمایش دهد یا نه.

در خط دوم از دستور countModules()استفاده شده است، این تابع تعداد ماژول های قرار گرفته در پوزیشن موردنظر را نمایش می دهد.

قبل از ادامه فرض کنید که در پوزیشن های 3 و 6 و 8 هیچ ماژولی وجود نداشته باشد، در این صورت مقدار 0 در متغیر showRightColumn ذخیره خواهد شد و چون که مقدار برگشتی 0 است پس قالب نباید ستون سمت راست را نمایش دهد.

اما در صورتی که حداقل یک ماژول در پوزیشن های 3 و 6 و 8 وجود داشته باشد، مقدار 1 برگشت داده خواهد شد و در متغیر showRightColumn ذخیره خواهد شد. 

مقدار showRightColumn$ چیست؟

هنگام نوشته شدن این مطلب، 2 ماژول در پوزیشن 3 قرار دارند و 1 ماژول نیز در پوزیشن 6 قرار دارد. در این صورت هنگامی که تنظیماتی را برای نشان دادن مقدار showRightColumn$ در قالب اعمال می کنیم خواهیم دید که مقدار آن 1 است.

این آزمایش ها نشان می دهد که حتی اگر تمام ماژول ها در ستون سمت راست موجود باشند، متغیر showRightColumn$ نشان دهنده ی تعداد ماژول ها نیست . 

در صورتی که هیچ ماژولی بارگذاری نشود، آنگاه مقدار متغیر showRightColumn$ صفر خواهد بود. و در غیر این صورت وقتی که ماژولی لود شده باشد، مقدار آن 1 خواهد بود. 

Title

// check modules
$showRightColumn        = ($this->countModules('position-3') or $this->countModules('position-6') or $this->countModules('position-8'));
echo "showRightColumn = $showRightColumn"; die();

در زیر مقدار برگشت داده شده را می بینید:

منبع مقاله

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه