سبد (0)

مقدمه آموزش متلب فصل 11

در این فصل با موارد زیر آشنا خواهید شد:

  • import کردن داده ها از دیگر منابع
  • export کردن داده ها 
  • تعامل با داده های تصویری

اگر یک نرم افزار نتواند با داده ها ی ورودی و خروجی کار کند، خیلی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. داده ها در نرم افزار متلب، همان متغیرها، فرمول ها، اسکریپت ها، تابع ها و نمودارهایی هستند که شما ایجاد کرده اید. برنامه هایی که شما فکر می کنید با داده ها سر و کار ندارند نیز به مدیریت داده ها نیازمند هستند. مثلاً ممکن است با خود فکر کنید که بازی ها با داده ها سروکار ندارند. اما این چنین نیست و می توان گفت که بازی ها هم آمار را ذخیره سازی می کنند و به نوعی با داده ها کار می کنند. بنابراین می توان گفت که اکثر نرم افزارها، حداقل با داده های خودشان در تعامل هستند. 

نرم افزارهای بزرگی مثل متلب، به روش هایی نیاز دارند تا بتوانند با داده های دیگر نرم افزارها تعامل کنند. بعنوان مثال فرض کنید دوست شما یک فایل Excel به شما بدهد. حالا اگر نرم افزار متلب هیچ ابزاری برای دسترسی به داده های این فایل در اختیار شما قرار ندهد، قادر نخواهید بود تا از داده های آن استفاده کنید. حالا پس از اینکه محاسبات خود را انجام دادید، ممکن است بخواهید نتایج محاسبات را در قالب یک فایل Excel به دوست خود بدهید. پس نیاز دارید تا داده ها را به صورت یک فایل اکسل export کنید. 

  در این فصل به طور عمیق به نحوه ی  import کردن و export کردن داده ها می پردازیم. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه