سبد (0)

اکتیویتی FlowSwitch

استفاده ازاکتیویتی Switch در Workflow

داخل اکتیویتی Flowchart نمی توان از اکتیویتی Switch استفاده نمود و بجای آن می توان اکتیویتی FlowSwitch را بکار برد. در این قسمت از آموزش Workflow قصد داریم نحوه ی استفاده از اکتیویتی FlowSwitch را در یک پروژه گردش کار آموزش دهیم. همچنین از نوع داده ی String برای مقایسه استفاده خواهد شد.

مراحل انجام کار

 پروژه گردش کار UsingFlowSwitchActivity شامل چهار مرحله زیر است:

  1. ایجاد یک پروژه از نوع Workflow Console Application
  2. طراحی Workflow و نحوه ی استفاده از Flowswitch
  3. اجرای Workflow
  4. سیستم گردش کار UsingFlowSwitchActivity چگونه کار می کند؟

ایجاد یک پروژه از نوع Workflow Console Application

یک پروژه جدید از نوع Workflow Console Application ایجاد کرده و آنرا UsingFlowSwitchActivity نامگذاری کنید.


طراحی Workflow و نحوه استفاده از FlowSwitch 

از پنل Solution Explorerr فایل Workflow1.xaml را باز کنید و Workflow را مطابق زیر طراحی نمایید:

  1. از پنل ToolBox، اکتیویتی FlowSwitch را انتخاب کرده و به داخل صفحه طراحی گردش کار بکشید. توجه فرمایید، زمانی که این اکتیویتی را به داخل صفحه می کشید، بلافاصله پنجره "Select Types" نمایان می شود و می توانید نوع عبارت Switch را تنظیم نمایید. در اینجا نوع String را انتخاب نمایید.
  2. مطابق شکل زیر از پنل Toolbox چهار اکتیویتی WriteLine را به داخل FlowChart بکشید و آنها را مطابق زیر تنظیم و به Switch متصل نمایید:


اجرای Workflow

پروژه UsingFlowSwitchActivity را بعنوان پروژه StartUp تنظیم نمایید و در ادامه برای اجرای Workflow دکمه های میانبر Ctrl+F5 را فشار دهید. با این کار Workflow ذخیره شده و بدون عملیات debugging نتیجه نشان داده خواهد شد. همان طور که می بینید، نتیجه در Console ویندوز اجرا می شود:


سیستم گردش کار UsingFlowSwitchActivity  چگونه کار می کند؟

اکتیویتی FlowSwitch همانند دستور Switch در #C عمل می کند و در فلوچارت زمانی که بخواهیم از بین چندین حالت، یکی را انتخاب کنیم کاربرد دارد. توجه دشته باشید که اگر تعداد حالات مورد نظر ما، 2 عدد باشد، بجای اکتیویتی FlowSwitch از FlowDescision استفاده خواهد شد.

{module خرید و دانلود فصل دوم آموزش Workflow}

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه