سبد (0)

آموزش برنامه نویسی کودکان

بهترین دوره های آموزش برنامه نویسی کودکان

دوره های آموزش برنامه نویسی کودکان

امروزه با توجه به نیازمان در تکنولوژی یادگیری برنامه نویسی برای کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد در این مقاله به معرفی آموزش برنامه نویسی کودکان می پردازیم و فواید بسیار زیاد آموزش برنامه نویسی به کودکان را از سن کودکی بازگو می کنیم.

 برای توضیح آموزش برنامه نویسی کودکان  با ما همراه باشید. هنگامی که برنامه نویسان ،کدی را می نویسند، به رایانه ها، دستگاه های تلفن همراه و برنامه های نرم افزاری می گویند که چگونه اجرا شوند.

 بسته به برنامه، کدنویس ها ممکن است از زبان های برنامه نویسی مختلفی استفاده کنند. برای وب سایت ها، یک برنامه نویس کامپیوتر ممکن است از HTML یا CSS استفاده کند. هنگام ایجاد یک بازی ویدیویی، کدنویس ممکن است در پایتون یا جاوا اسکریپت نویسی کند.

دوره های آموزش برنامه نویسی کودکان

یکی از بهترین منابع یادگیری برنامه نویسی کودکان ایرانیان سایبر می باشد. دوره های برنامه نویسی این سایت در 3 سطح متفاوت برنامه نویسی کودکان و مقدماتی, پیشرفته برگزار می شود. برنامه نویسی کودکان برای رده سنی 8 تا 11 سال است که شامل دوره های اسکرچ و اپ اینونتور و پایتون , الگوریتم و فلوچارت می باشد.

 برای اینکه وارد سایت ایرانیان سایبر شوید کافیست کلمه "  ایرانیان سایبر "  را در گوگل جستجو کنید  و وارد این سایت شوید.  در این سایت به صورت کاملا اختصاصی با آموزش برنامه نویسی کودکان 8 تا 18 سال آشنا خواهید شد. کودکان در رده های سنی مختلف به یادگیری کدنویسی می پردازند.

آموزش کد نویسی بچه ها اگرچه ممکن است تعجب برانگیز باشد، اما بچه ها می توانند از سن 8 سالگی و حتی گاهی در سنین پایین تر، شروع به یادگیری برنامه نویسی پایه و آموزش برنامه نویسی کودکان کنند. حتی قبل از اینکه بچه‌ها بتوانند بخوانند، با یادگیری اسکرچ در در سطح برنامه نویسی کودکان می‌توانند در بازی‌ها و پازل‌های مبتنی بر تصویر شرکت کنند که اصول کدنویسی را ارائه می‌کنند.

در آموزش برنامه نویسی کودکان دانش‌آموزان بزرگتر می‌توانند هر زمان که بخواهند وارد شوند، از زبان‌های ساده شروع کنند یا به ایده‌های پیچیده‌تر برسند. سطح برنامه نویسی مقدماتی در برای رده سنی 12 تا 15 سال است.

 ایرانیان سایبر با آدرس www.iraniancyber.com دوره های برنامه نویسی و طراحی سایت را برای کودکان و نوجوانان و دانش اموزان برگزار می نماید. در دوره مبانی برنامه نویسی دانش اموزان به طور واقعی وارد دنیای کدنویسی می شوند و می توانند کدنویسی بکنند در ادامه مقاله آموزش برنامه نویسی کودکان به تعریف کدنویسی پرداخته ایم.

سطح برنامه نویسی پیشرفته برای رده سنی 15 تا 18 سال است شامل دوره های برنامه نویسی جاوا و SQL است. در یک دوره جداگانه نیز آموزش ترکیب پایگاه داده با زبان برنامه نویسی جاوا را دانش آموزان یاد می گیرند.

کدنویسی بچه ها چیست؟

کدنویسی بچه ها چیست؟

در مقاله "آموزش برنامه نویسی کودکان" اول به توضیح کدنویسی می پردازیم کدگذاری به یک برنامه کامپیوتری می گوید که چگونه کار کند. دانشمندان کامپیوتر با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند جاوا اسکریپت، پایتون، سی پلاس پلاس و HTML  بازی ها و وب سایت ها را می سازند. آنها حتی می توانند به ربات ها بگویند که چه کاری انجام دهند.

 هر بار که مردم اقلامی را به صورت آنلاین خریداری می‌کنند، یک برنامه آب‌وهوا را بررسی می‌کنند یا یک بازی ویدیویی مورد علاقه خود را شروع می‌کنند، می‌توانند از کدنویس‌ها برای آموزش نحوه انجام کار دستگاه تشکر کنند.

 

از آنجایی که مفاهیم برنامه نویسی به راحتی در قالب یک بازی ارائه می شوند، بچه ها می توانند کدنویسی اولیه را از سن 8 سالگی یاد بگیرند. اولین بازی های کدنویسی ممکن است با پازل های مبتنی بر بلوک شروع شود. از سنین 8 تا 11 سالگی, کودکان با کشاندن و رهاکردن بلوک ها می توانند مفاهیم اولیه برنامه نویسی را یاد بگیرند.

اسکرچ یک زبان برنامه نویسی  مبتنی بر تصویر است که کودکان با کشاندن و رها کردن بلوک ها بسیاری از مفاهیم برنامه نویسی را یاد می گیرند و می تواند برای خود بازی سازی کنند برنامه نویسی اسکرچ در سطح برنامه نویسی کودکان آموزش داده می شود.

بعضی از وب‌سایت‌هایی خارجی ,درس‌های برنامه‌نویسی رایانه را بر اساس سن سازماندهی می‌کنند و یافتن فعالیت‌های مناسب برای هر کودک را آسان می‌کنند و اگر به دنبال یک وب سایت ایرانی هستید که دوره های برنامه نویسی بر اساس سن سازماندهی کند ایرانیان سایبر یکی از این وب سایت ها است.

 

در آموزش برنامه نویسی کودکان بچه های بزرگتر می توانند با کدنویسی مبتنی بر متن شروع کنند، که به آنها امکان می دهد زبان های برنامه نویسی واقعی را به روشی سرگرم کننده یاد بگیرند. برخی از فعالیت‌ها شامل یک محصول نهایی می‌شوند، جایی که بچه‌ها می‌توانند در واقع یک بازی بازی کنند، یک انیمیشن تماشا کنند یا از یک برنامه اولیه که خودشان طراحی کرده‌اند استفاده کنند.

فواید آموزش برنامه نویسی کودکان

فواید آموزش برنامه نویسی کودکان چیست؟

چرا بچه ها باید یاد بگیرند که چگونه کدنویسی کنند؟ با دنبال کردن فعالیت‌های کدنویسی، بچه‌ها می‌توانند پایه‌های آکادمیک برای کمک به آن‌ها در طول تحصیلشان بسازند. کدنویسی همچنین مهارت های نرم مانند کار گروهی و انعطاف پذیری را توسعه می دهد. با تشویق کودکان به یادگیری مفاهیم اولیه برنامه نویسی، والدین آنها را برای موفقیت در زمینه های مختلف مجهز می کنند. برخی از دلایل یادگیری نحوه کدنویسی برای کودکان عبارتند از:

 

بیان خلاق

از فواید یادگیری و آموزش برنامه نویسی کودکان این است که خلاقیت با برنامه نویسی کامپیوتری همراه است. بچه‌ها می‌توانند علایق خود را دنبال کنند، از طریق بازی‌ها و ویدیوها داستان بگویند، یا با ساختن وب‌سایت، علایق خود را به اشتراک بگذارند. با یادگیری کدنویسی و شروع آموزش برنامه نویسی به کودکان ، بچه‌ها می‌توانند موسیقی و آثار هنری بسازند، پروژه‌های علمی ارائه کنند، ریاضی بخوانند و راه‌حل‌های خلاقانه برای مسائل به کار ببرند.

فعالیت سرگرم کننده

یکی دیگر از فواید آموزش برنامه نویسی کودکان این است که یک فعالیت سرم کننده سودمند حساب می شود برنامه‌نویسی رایانه بیش از مجموعه‌ای از قوانین و فرمول‌ها، یک کار عملی است که بچه‌ها می‌توانند نتایج آنی را ببینند. بازی‌های کدنویسی اغلب علایق بچه‌ها را برآورده می‌کنند و آنها را به یادگیری همراه با شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌شان ترغیب می‌کنند.

پایه های آکادمیک را ایجاد می کند

کدنویسی نیاز به مهارت حل مسئله و منطق دارد که آن را پایه خوبی برای پیشرفت تحصیلی می کند. بچه ها همچنین می توانند در کار تیمی و صبر، مهارت های مهم برای موفقیت شرکت کنند.ممکن است منجر به مشاغل خوب شود

مهارت مفید

فارغ از اینکه دانش‌آموزان حرفه‌ای را در فناوری دنبال می‌کنند یا نه، توانایی کدنویسی وب‌سایت‌ها یک مهارت مفید است. با ادامه پیشرفت فناوری، درک رایانه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.

چگونه کودکان را با آموزش برنامه نویسی کودکان آشنا کنیم

در زیر می توانید نکاتی را برای آشنایی فرزندان خود با برنامه نویسی کامپیوتری و تشویق آنها برا شروع آموزش برنامه نویسی کودکان صرف نظر از سن آنها، بیابید. توصیه‌های زیر می‌تواند به بچه‌ها در هر سنی کمک کند تا برنامه‌نویسی را شروع کنند - صرف نظر از اینکه آنها قبل از نوجوانی، نوجوانی یا حتی در دانشگاه هستند.

برنامه هایی را ایجاد کنید که به آنها علاقه مند هستند

بهترین راه برای علاقه مند کردن فرزندتان به آموزش برنامه نویسی کودکان این است که مطمئن شوید برنامه ای ایجاد می کند که چیزی را که دوست دارد در خود جای دهد. بدیهی ترین انتخاب ایجاد یک بازی ویدیویی خواهد بود، اما حتی در این صورت، همه بازی ها برابر نیستند.

 به عنوان مثال، برخی از کودکان فقط بازی های ورزشی را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بازیکنان سرسخت بازی های نقش آفرینی (RPG) باشند.

مشکل انتخاب یک بازی ویدیویی، همانطور که ممکن است تصور کنید، این است که آنها همیشه ساده ترین برنامه ها برای توسعه نیستند. همانطور که گفته شد، آنها مکانی عالی برای شروع هستند، و حتی بازی های بسیار ساده می توانند اصول برنامه نویسی و مفاهیم اصلی یک زبان برنامه نویسی را به کودک آموزش دهند.

 

البته همه بچه ها بازی های ویدیویی را دوست ندارند. شاید فرزند شما عاشق خواندن باشد. در این صورت، ایجاد برنامه ای برای فهرست نویسی کتاب های مورد علاقه آنها یک مکان عالی برای شروع خواهد بود. آیا آنها موسیقی را دوست دارند؟ ساختن اپلیکیشنی که هنگام فشار دادن کلیدهای صفحه کلید، نت های مختلف موسیقی را پخش کند، راهی مطمئن برای حفظ علاقه آنها خواهد بود!

 

با ابزار های ساده برنامه نویسی شروع کنید

در حالی که یادگیری چندین زبان برنامه نویسی بسیار آسان است - مانند پایتون - درک اولیه مفاهیم ایجاد یک برنامه کاربردی می تواند برای هر کسی، صرف نظر از سن، کمی سخت باشد. برای کمک به آموزش آن مفاهیم و مبانی اصلی، ابزارهایی در دسترس هستند که نیاز به کدنویسی کمی دارند و به عنوان راه حل های بدون کد و کم کد شناخته می شوند.

 

ابزارهای بدون کد به توسعه دهندگان جوان اجازه می دهند تا عناصر برنامه را "کشیدن و رها کردن" و پیوست آنها برای ایجاد برنامه های قابل استفاده، انجام دهند. در عین حال، آنها با ساختار برنامه نویسی و مفاهیم زبانی مانند متغیرها، توابع و تصمیم گیری آشنا می شوند.

 

در همین حال، ابزارهای کم‌کد تقریباً به همین صورت عمل می‌کنند، اما اجازه سفارشی‌سازی بیشتر در برنامه‌هایی که کودکان ایجاد می‌کنند را می‌دهند، زیرا می‌توانند کد نوشته شده را به ماژول‌هایی که برای تشکیل اسکلت - یا چارچوب - برنامه‌های خود استفاده می‌کنند، متصل کنند. .

  البته در سایت ایرانیان سایبر ابزارهای برنامه نویسی برای بچه ها معرفی شده است که با مراجعه به  سایت ایرانیان سایبر می‌توانید از این نرم افزار ها استفاده کنید.

یکی از راه های عالی برای آشنا کردن فرزندتان با برنامه نویسی و ایجاد انگیزه به آموزش برنامه نویسی کودکان این است که در کنار او کدنویسی کنید، همچنین می توانید در دور های برنامه نویسی کودکان ثبت نام کنید، تا فرزندتان توسط برنامه نویسان آموزش داده شود.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه