سبد (0)

طراحی پوستر در فتوشاپ

ترکیب تصاویر به سبک پوستر فیلم های هالیوود

در این آموزش خواهیم آموخت که چگونه میتوان دو تصویر را به سبک پوستر فیلم های هالیوود با هم ترکیب کرد. این آموزش به طور کامل با ورژن cs6 فتوشاپ سازگار است.

ترکیب دو تصویر با استفاده از لایه ماسک در فتوشاپ ساده است، اما مشکلی که وجود دارد این است که رنگ ها به خوبی با هم ترکیب نمی شوند و تصویری که در نهایت ایجاد می شود همانند دو تصویر مجزا به نظر می رسد، در صورتی که  بخواهید دو تصویر بزرگ را برای ایجاد یک پوستر فیلم با هم ترکیب کنید نیاز دارید تا رنگ های دو تصویر را با هم ترکیب کنید، پیدا کردن دو تصویر با رنگ های نزدیک به هم کار آسانی نیست و اغلب چنین کاری مشکل است، اما نگران نباشید، با روشی که در این آموزش خواهید آموخت، نیازی به داشتن دو تصویر با رنگهای نزدیک به هم نخواهید داشت، به عبارتی در این آموزش ما رنگ دو تصویر را در ابتدا می گیریم و در انتها آنها را با رنگی که انتخاب کرده ایم ترکیب می کنیم.

 در اینجا از تصویر زیر برای نیمه بالایی پوستر استفاده می کنیم :

Close up of a smiling young couple in love. Image licensed from iStockPhoto by Photoshop Essentials.com

تصویر اول.

برای اضافه کردن یک حالت درام، تصویر "دریای طوفانی" را برای نیمه پایینی پوستر در نظر می گیریم :

Boat in lightning storm. Image licensed from iStockPhoto by Photoshop Essentials.com

تصویر دوم.

و نتیجه اعمال افکت پوستر فیلم به صورت زیر خواهد بود :

The final movie poster effect using Photoshop CS6. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

یک زن و شوهر، در یک سفر ماهی گیری در دریای طوفانی .

مجدداً یادآوری میکنیم که این آموزش مختص کاربرانی است که از نسخه فتوشاپ CS6 استفاده می کنند.


مراحل انجام کار

آموزش ترکیب تصاویر به سبک پوستر فیلم های هالیوود، شامل 11 مرحله ی زیر است:



مرحله 1: باز کردن هر دو تصویر در سند

 هر دو تصویری را که می خواهید با هم ترکیب کنید را در فتوشاپ باز کنید. خواهید دید که هر دو تصویر در دو سند مجزا باز می شوند، بنابر این اولین چیزی که ما به آن نیاز داریم این است که هر دو تصویر را به یک سند انتقال دهیم. به صورت پیش فرض در آنِ واحد یک تصویر در صفحه قابل مشاهده است اما با کلیک کردن بر روی نام تب مربوط به هر تصویر در بالای صفحه می توان بین دو تصویر جا به جا شد. در اینجا با کلیک بر روی تب مربوط به تصویر دریای طوفانی، این تصویر را در سند نمایش داده ایم :

Switching between open photos by clicking on the tabs in Photoshop CS6. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

 جابه جایی بین تصاویر با کلیک بر روی تب مربوط به آنها .

سپس برای انتقال تصویر دیگر در سند مربوط به این تصویر، از بالای پنل Tools، ابزار، Move را انتخاب کنید :

Selecting the Move Tool from the Tools panel in Photoshop CS6. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

انتخاب ابزار Move .

با انتخاب ابزار Move، در یک نقطه، داخل تصویر دریای طوفانی کلیک کرده و سپس در حالی که کلید موس را پایین نگه داشته اید، آن را بر روی تب مربوط به سند دیگر بکشید. تا زمانی که تصویر دریای طوفانی بر روی صفحه مربوط به تصویر زوج قرار نگرفته است کلید موس را رها نکنید :

Dragging the photo onto the other tab. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

درگ کردن تصویر بر روی تب تصویر دیگر، تا زمانی که تصویر در صفحه نمایان نشده  است کلید موس را رها نکنید.

سپس همانطور که کلید موس را پایین نگه داشته اید، در داخل سند دیگر به سمت پایین درگ کنید، یک کادر هایلایت سفید در اطراف لبه های سند ظاهر می شود :

Dragging the second image down into the first image's document. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

یک کادر هایلایت سفید رنگ زمانی که به در داخل سند به سمت پایین درگ می کنید ظاهر می شود.

قبل از اینکه دکمه موس را رها کنید، کلید Shift از صفحه کلید را پایین نگه داشته، سپس کلید موس را رها کنید. پایین نگه داشتن دکمه Shift به فتوشاپ می گوید که تصویر را در مرکز سند قرار دهد و اکنون می توانیم تصویر دریای طوفانی را در مرکز سند و بالای تصویر دیگر ببینیم :

Both photos are now in the same document. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

هر دو تصویر در حال حاضر بخشی از یک سند هستند .

در صورتی که به پنل لایه ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که فتوشاپ تصویر دریای طوفانی را تحت نام Layer 1 در بالای تصویر زوج قرار داده است :

The Layers panel in Photoshop CS6. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

هر یک از تصاویر در لایه مربوط به خودش نشسته است .

مرحله دوم : تغییر اندازه و تغییر مکان تصاویر در صورت نیاز

از آنجایی که تصویر دریای طوفانی در "پوستر فیلم" در نیمه ی پایینی قرار گرفته است، نیاز داریم تا آن را به انتهای سند انتقال دهیم، همچنین نیاز داریم تا تصویر را تغییر اندازه بدهیم، ما می توانیم هر دوی این کارها را با استفاده از دستور Free Transform در فتوشاپ انجام دهیم. مطمئن شوید که Layer 1، لایه ای که تصویر دریای طوفانی در آن قرار دارد در حالت انتخاب قرار دارد (هایلایت آبی)، سپس بر روی منوی Edit در نوار منوی بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Free Transform را انتخاب کنید. برای این کار همچنین می توانید از کلید های میانبر Ctrl+T (در ویندوز) و یا Command+T در مک استفاده کنید :

Selecting the Free Transform command from the Edit menu. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

 Edit > Free Transform.

جعبه Free Transform و دستگیره های آن (مربع های کوچک) در اطراف تصویر ظاهر می شود. این جعبه در اطراف ابعاد واقعی تصویر، نه فقط ناحیه قابل مشاهده سند ظاهر می شود، از آنجایی که تصویر ما بزرگتر از ناحیه قابل مشاهده است، جعبه Free Transform و دستگیره های آن در ناحیه خاکستری رنگ pasteboard اطراف سند نمایان می شوند (اگر تصویر شما به اندازه ای بزرگ است که دستگیره های Free Transform به سمت راست کشیده شده اند، به منوی View در بالای صفحه رفته و حالت نمایش را بر روی Fit on Screen قرار دهید.)

برای تغییر اندازه تصویر، کافی است بر روی دستگیره های گوشه جعبه Free Transform کلیک کرده و آنها را به سمت مورد نظر جهت کوچک یا بزرگ شدن تصویر درگ کنید. در صورتی که می خواهید در زمان تغییر اندازه تصویر نسبت های تصویر از بین نروند، کلید Shift را نگه داشته و سپس دستگیره ها را درگ کنید. وقتی که تصویر به اندازه دلخواه شما تبدیل شد ابتدا کلید موس و سپس کلید Shift را رها کنید. در اینجا ما با کشیدن دستگیره گوشه سمت چپ تصویر به سمت مرکز تصویر آن را کوچک کرده ایم :

Resizing the photo with the Free Transform command in Photoshop CS6. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

فشردن و نگه داشتن کلید Shift و سپس کلیک و درگ  بر یکی از دستگیره های گوشه تصویر برای تغییر اندازه دادن تصویر .

همچنین در اینجا نیاز داریم تا تصویر را به سمت پایین بکشیم. برای این کار همانطور که ابزار Free Transform، فعال است، بر روی تصویر کلیک کرده، در حالی که دکمه موس را پایین نگه داشته اید تصویر را به سمت پایین بکشید، زمانی که تصویر را تغییر اندازه دادید و آن را منتقل کردید، کلید Enter در ویندوز و یا Return در مک را برای تایید و خروج از دستور Free Transform فشار دهید :

Repositioning the image with the Free Transform command in Photoshop CS6. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

کلیک و درگ تصویر به سمت پایین .

تغییر نام لایه پس زمینه

 در صورتی که بخواهید تصویر دیگر را نیز تغییر اندازه دهید یا اینکه موقعیت آن را تغییر دهید، قادر به انجام این کار نخواهید بود زیرا، آن تصویر در لایه ای دیگر به نام لایه ی Background قرار گرفته است :

The Layers panel showing the image on the Background layer. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

تصویر پایینی در لایه Background قرار گرفته است .

در صورتی که شما لایه Background را در پنل لایه ها انتخاب کنید، دستور Free Transform در منوی Edit به رنگ خاکستری است و در حالت فعال قرار ندارد، حتی در صورتی که بخواهید با استفاده از ابزار Move تصویر را حرکت دهید، با پیغام هشداری رو به رو می شوید که به شما می گوید "نمیتوانید از ابزار Move استفاده کنید، زیرا لایه قفل شده است."

A Photoshop CS6 warning dialog box. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

فتوشاپ اجازه تغییر اندازه یا تغییر مکان لایه پس زمینه را نمی دهد .

برای حل این مشکل، کلید Alt در ویندوز و یا Option در مک از صفحه کلید را پایین نگه داشه و بر روی نام Background در پنل لایه ها دابل کلیک کنید. این کار باعث می شود نام لایه به صورت خودکار به نام Layer 0 تغییر پیدا کند و اکنون میتوانیم در صورت نیاز تصویر این لایه را تغییر اندازه داده یا مکان آن را تغییر دهیم :

The Background layer is now named Layer 0. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

لایه Background اکنون لایه Layer 0.

مرحله 3: اضافه کردن لایه ماسک

اجازه دهید تا دو تصویر را با استفاده از لایه ماسک با هم ترکیب کنیم. در صورتی که Layer 1 در پنل لایه ها انتخاب نشده است بر روی آن کلیک کنید، سپس بر روی آیکن Add Layer Mask در پایین پنل لایه ها کلیک کنید :

Clicking the Add Layer Mask icon in the Layers panel. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

 کلیک بر روی آیکن Add Layer Mask .

هیچ اتفاقی بر روی تصاویر در پنجره سند رخ نمی دهد، اما ما یک تصویر بند انگشتی سفید در Layer 1 می بینیم، که نشان دهنده این است که یک لایه ماسک اضافه شده است، همچنین یک کادر سفید در اطراف لایه ماسک وجود دارد که به ما می گوید در حال حاضر، لایه ماسک نه تصویر، در Layer 1 در حالت انتخاب قرار دارد :

A layer mask thumbnail appears on Layer 1. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

Layer 1 که نشان دهنده تصویر بند انگشتی از لایه ماسک است .

مرحله 4 : انتخاب ابزار Gradient

ابزار Gradient فتوشاپ را از پنل TOOLS انتخاب کنید  :

Selecting the Gradient Tool in Photoshop. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

انتخاب ابزار Gradient .

مرحله 5 : انتخاب Gradient سیاه به سفید

 با انتخاب ابزار Gradient بر روی نوار پیش نمایش گرادیان (gradient preview bar) در بالای صفحه سمت چپ کلیک کنید :

Clicking the gradient preview bar. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

کلیک بر روی نوار پیش نمایش گرادیان.

ویرایشگر Gradient باز می شود، در بالای آن مجموعه ای از تصاویر بند انگشتی کوچک وجود دارد که هر یک از آنها نماینده درصد متفاوتی از شیب رنگ هستند. بر روی تصویر بند انگشتی سیاه، سفید کلیک کنید تا انتخاب شود (ردیف بالا، سومی از سمت چپ)، سپس بر روی ok کلیک کنید تا از ویرایشگر Gradient خارج شوید :

Selecting the Black, White gradient from the Gradient Editor. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

انتخاب شیب رنگی سیاه و سفید .

مرحله 6 : کشیدن گرادیان سیاه و سفید بر روی لایه ماسک

 با انتخاب ابزار Gradient، انتخاب شیب رنگی سیاه و سفید و انتخاب تصویر بند انگشتی لایه ماسک در Layer 1، در نزدیکی بالای تصویر دریای طوفانی، برای انتخاب نقطه شروع اعمال گرادیان کلیک می کنیم. سپس در حالی که کلید موس را پایین نگه داشته اید، کلید Shift در صفحه کلید را پایین نگه داشته و به سمت پایین بکشید تا جایی که یک فاصله کوتاه با قایق داشته باشید. پایین نگه داشتن کلید Shift باعث می شود تا بتوانیم خیلی راحت عمل درگ کردن روی یک خط راست را انجام دهیم.

Dragging out a black to white gradient on the layer mask. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

کشیدن گرادیان بر روی لایه ماسک .

در جایی که میخواهید نقطه انتهایی گرادیان باشد، دکمه موس را رها کنید. فتوشاپ گرادیان ما را رسم کرد، اگر به پنجره سند نگاه کنید می بینید که گرادیان بر روی لایه ماسک رسم شده است نه بر روی خود تصویر، مشاهده می کنید که دو تصویر با هم ترکیب شدند و در واقع ناحیه میانی بین نقطه شروع و پایان گرادیان، ناحیه انتقال یک تصویر در تصویر دیگر است :

The two photos are now blended together in Photoshop. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

دو تصویر اکنون با هم ترکیب شده اند .

اگر می خواهید گرادیان واقعی خود را بر روی لایه ماسک ببینید، کلید Alt در ویندوز و یا Option در مک را پایین نگه داشته و بر روی تصویر بند انگشتی لایه ماسک در پنل لایه ها کلیک کنید :

Clicking on the layer mask thumbnail. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

نگه داشتن کلید Alt در ویندوز و یا Option در مک و کلیک بر روی تصویر بند انگشتی لیه ماسک .

گرادیان سیاه و سفید در پنجره سند نمایان می شود، آنچه ما در اینجا مشاهده می کنیم  خود لایه ماسک بدون وجود محتویات (تصاویر) آن است. برای برگشت به حالت قبل (لایه شامل تصویر)، یک بار دیگر کلید Alt در ویندوز و یا Option در مک را پایین نگه داشته و بر روی تصویر بند انگشتی لایه ماسک کلیک کنید :

Viewing the gradient on the layer mask. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

مشاهده گرادیان که بر لایه ماسک کشیده شده است .

مرحله 7 : ادغام دو لایه در یک لایه جدید

 در این مرحله نیاز داریم تا دو لایه موجود را در یک لایه جدید، در بالای آنها با هم ادغام کنیم. یک راه آسان برای انجام این کار استفاده از کلید های میانبر است. کلید های Shift+Ctrl+Alt+E در ویندوز و یا Shift+Command+Option+E در مک را فشار دهید. فتوشاپ دو لایه را در یک لایه جدید به نام Layer 2 در بالای دو لایه اصلی دیگر قرار می دهد :

The two layers have been merged onto a new layer. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

ادغام دو لایه در یک لایه سوم .

 مرحله 8: اضافه کردن صدا

 اجازه دهید تا کمی صدا را نیز به تصویر اضافه کنیم، اینکار باعث می شود تا دو تصویر یکپارچه تر به نظر برسند. از منوی Filter در بالای صفحه گزینه Noise و سپس گزینه Add Noise را انتخاب کنید :

Selecting the Add Noise filter in Photoshop. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

 Filter > Noise > Add Noise.

کادر محاوره ای Add Noise باز می شود. ابتدا گزینه Distribution را بر روی Gaussian تنظیم کنیدو مطمئن شوید گزینه Monochromatic در پایین کادر محاوره ای انتخاب شده باشد. سپس مقدار گزینه Amount را با حرکت دادن اسلایدر آن، کمی به سمت راست تنظیم کنید. مقداری بین 2-6% معمولاً برای این کار مناسب است، البته این مقدار به تصویر شما نیز بستگی دارد. نیازی نیست تا صدای زیادی به تصویر اضافه کنید و یا اینکه تصویر را بیش از حد دانه دار کنید. فقط به میزان کمی صدا برای اضافه کردن یک بافت نیاز داریم، زمانی که این کار ها را انجام دادید بر روی دکمه ok کلیک کنید تا کادر محاوره ای بسته شود :

The Add Noise filter in Photoshop. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

کادر محاوره ای Add Noise .

مرحله 9 : اضافه کردن لایه تنظیم سیاه و سفید

 در مرحله بعد، نیاز داریم تا رنگ اصلی را از تصاویر بگیریم و  یک کامپوزیت سفارشی سیاه و سفید با استفاده از یک لایه تنظیم سیاه و سفید ایجاد کنیم. بر روی آیکن Black & White (سطر وسط، سومین ایکن از سمت چپ) در پنل Adjustments  کلیک کنید :

Selecting a Black and White adjustment layer from the Adjustments panel. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

انتخاب لایه تنظیم Black & White از پنل Adjustments

لایه تنظیم سیاه و سفید در بالای لایه 2 در پنل لایه ها قرار گرفته است :

The Layers panel showing the new Black and White adjustment layer. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

پنل لایه ها، نشان دهنده لایه تنظیم سیاه و سفید که به تازگی اضافه شده است .

این لایه یک نسخه سیاه و سفید از تصویر در پنجره سند ایجاد می کند. کنترل های لایه تنظیم سیاه و سفید در پنل Properties  قرار دارند. در اینجا چندین اسلایدر وجود دارد که هر یک از آنها یک رنگ متفاوت را تنظیم می کنند (طیف رنگی قرمز، زرد، سبز و ...). اسلایدر ها را بر اساس رنگ های اصلی خود برای تنظیم میزان روشنایی برای رنگ های مختلف به سمت چپ یا راست بکشید. برای مثال کشیدن اسلایدر قرمز به سمت راست، رنگ های قرمزی که در تصویر وجود دارد را روشن تر می کند و بر عکس کشیدن این دستگیره به سمت چپ میزان غلظت رنگ قرمز تصویر را بیشتر می کند. عملکرد تمامی اسلایدر ها به این صورت است که به شما امکان افزایش یا کاهش میزان روشنایی رنگ های موجود در تصویر اصلی را می دهد. شما می توانید این اسلایدر ها را تا زمانی که به نتیجه دلخواه دست نیافته اید تغییر دهید، یک راه ساده تر کلیک بر روی دکمه Auto در بالای اسلایدر هاست که باعث می شود فتوشاپ به طور خودکار میزان سیاه و سفید شدن تصویر را انتخاب کند :

The Black and White slider controls in the Properties panel. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

حرکت اسلایدر های رنگ برای ایجاد یک نسخه سیاه و سفید از تصویر .

در اینجا تصویر بعد از ایجاد یک نسخه سیاه و سفید برای آن نشان داده شده است :

The black and white version of the composite image. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

نسخه سیاه و سفید از تصویر ادغام شده .

مرحله 10: اضافه کردن لایه تنظیم Hue/Saturation

با استفاده از یک لایه تنظیم Hue/Saturation تصویر را رنگی خواهیم کرد. بر روی آیکن Hue/Saturation در پنل Adjustments کلیک کنید (ردیف وسط، آیکن اول از سمت چپ) :

Selecting a Hue/Saturation adjustment layer from the Adjustments panel. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

اضافه کردن یک لایه تنظیم  Hue/Saturation .

لایه تنظیم Hue/Saturation در بالای لایه سیاه و سفید در پنل لایه ها ظاهر می شود :

The Layers panel showing the Hue/Saturation adjustment layer. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

پنل لایه ها، نشان دهنده لایه تنظیم Hue/Saturation .

بار دیگر، کنترل های لایه تنظیم در پنل Properties نمایان می شود. ابتدا گزینه Colorize را با کلیک در چک باکس مربوط به آن انتخاب کنید.سپس برای انتخاب یک رنگ برای تصویر، لغزنده Hue را به سمت چپ یا راست بکشید. زمانی که لغزنده را حرکت می دهید پیش نمایشی از رنگ در پنجره سند ظاهر می شود. در اینجا با تنظیم اسلایدر Hue بر روی مقدار 30 یک رنگ نارنجی برای تصویر انتخاب کرده ایم. همچنین میزان اشباع رنگ تصویر را با تنظیم اسلایدر Saturation بر روی 35 مقداری افزایش می دهیم. رنگی که شما برای تصویر خود انتخاب می کنید ممکن است تنظیمات متفاوتی را داشته باشد :

The Hue/Saturation options in the Properties panel. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

قبل از حرکت دادن اسلایدر، مطمئن شوید که گزینه Colorize در حالت انتخاب قرار دارد .

مرحله 11 : تغییر حالت ترکیب   به Color

نهایتاً، در پنل لایه ها، حالت ترکیب در لایه تنظیم Hue/Saturation را از Normal به Color تغییر دهید. شما می توانید حالت ترکیب را در گوشه سمت چپ و بالا پنل لایه ها پیدا کنید. حالت ترکیب رنگی به ما اجازه می دهد تا رنگ را بدون تاثیر مقادیر روشنایی در تصویر اضافه کنیم. (که ما آن را با استفاده از لایه تنظیم سیاه و سفید استفاده کرده ایم).

Changing the blend mode of the Jue/Saturation adjustment layer to Color. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

تغییر حالت ترکیب به Color .

در اینجا نتیجه نهایی افکت "پوستر فیلم"، بعد از رنگی کردن تصویر و تغییر حالت ترکیب به Color را مشاهده می کنید :

The final movie poster effect using Photoshop CS6. Image © 2013 Photoshop Essentials.com

افکت نهایی .
 
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه