سبد (0)

محافظ طناب در دره نوردی

سیستم استفاده از محافظ طناب

در دره نوردی موارد بسیاری پیش می آید که موقعیت کارگاه به شکلی است که روی طناب ایجاد سایش میکند و این مسئله طبعاً خطراتی را به دنبال خواهد داشت مخصوصاً در مواردی که در تیم افرادی با تجربه کمتر وجود دارد , نوع فرود آنها و تمایل به حرکت به سمت چپ و راست باعث میشود که طناب به سرعت به سمت پاره شدن پیش برود. پس به همین دلیل از تکنیک زیر برای استفاده از محافظ طناب استفاده میکنیم.

ابتدا تا محل سایش طناب فرود میرویم و ابزار فرود خود را به صورت کامل قفل مینمائیم

و محافظ طناب را بوسیله سنجاق آن به طناب وصل مینمائیم ( در بعضی موارد نفر اول میتواند از ابتدای فرود سنجاق محافظ را وصل نماید و با دست دیگر حرکت دهد) و بعد چسب خود محافظ آن را به دور طناب وصل میکنیم .

حالا قفل ابزار را باز مینمائیم و به فرود ادامه میدهیم و محافظ را با دست دیگر به پائین میکشیم تا جائی که محل تلاقی  طناب و دیواره است محافظ را قرار داده و فرود میرویم تا پایان .

 

و حالا نفر دوم به بعد وقتی به مرحله قفل ابزار رسید باید بعد از قفل ابزار محافظ را از پائین ابزار جدا کند و در بالای طناب نصب نماید و سپس بقیه مراحل ذکر شده را ادامه دهد.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه