سبد (0)

انواع داده ها در sql server

sql server از انواع مختلف داده ها برای ذخیره سازی پشتیبانی می کند. مثلا از رشته ها، اعداد، واحدهای پول، XML، اعداد باینری و داده های زمانی پشتیبانی می کند. 


استودیوی مدیریت sql server را در صورتی که از قبل اجرا نشده است، اجرا کنید و به  سیستم sql server  متصل شوید. حالا پوشه ی Databases را باز کنید(از نمودار درختی) . حالا پوشه ی دیتابیس AdventureWorks را باز کنید و سپس بخش Tables را باز کنید. حالا جدول HumanResources.Employee را باز کنید و سپس بخش Columns را باز کنید. حالا می توانید property های این ستون را مشاهده کنید. درست مثل عکس 2.3: 

 جدول HumanResources.Employee دارای تعدادی ستون است که دارای نوع داده های مختلفی هستند. یکی از این ستون ها، OrganizationalLevel نام دارد که یک ستون محاسباتی است و به وسیله ی یک فرمول تعریف شده است. این ستون به وسیله ی کلمه ی Computed و نوع داده ای که توسط فرمول مورد نظر برگردانده می شود یعنی نوع داده ی smallint تعیین شده است. 

ستون های SalariedFlag و CurrentFlag دارای نوع داده ای به نام Flag هستند که توسط کاربر در داخل دیتابیس مورد نظر تعیین شده است. توسعه دهندگان sql server قادر هستند تا برای ساده سازی ایجاد جدول ها و اطمینان از سازگاری، نوع داده های دلخواه خود را تعریف کنند. 
بعنوان مثال، دیتابیس AdventureWorks یک نوعِ داده به نام Phone دارد و هرگاه که یک  شماره ی تلفنی در داخل یک ستون قرار گیرد، مورد استفاده قرار می گیرد. برای مشاهده ی تعریف نوعِ داده ی Phone، کافیست پوشه ی Programmability را باز کنید و سپس پوشه ی Type و سپس  User Defined Data Types را باز کنید. حالا بر روی نوع داده ی Phone دبل-کلیک کنید تا خصوصیات(properties) را مشاهده کنید. به عکس 2.4 توجه کنید: 

 

 برنامه نویسان قادر هستند تا نوع داده های دلخواه خود را ایجاد کنند. به این نوع داده ها به اختصار CLR گفته می شود. برای این نوع داده ها، می توان به وسیله ی یک زبان NET. مثل #C چندین خاصیت(property) و متد ایجاد نمود. 

 

با جستجو کردن در اینترنت می توانید اطلاعات زیادی را در مورد نوع داده های sql server به دست بیاورید. 


برای مشاهده فیلم های آموزشی مقدماتی تا پیشرفته پایگاه داده SQLServer کلیک کنید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه