سبد (0)

مقابله گوگل با سئو کلاه سیاه

از سال 1999 گوگل با سئو کلاه سیاه مقابله کرده است.در به روز رسانی های جدید الگوریتم های گوگل همچون پاندا و پنگوئن  با  لینک های غیر معمول و   محتوای اسپم وب سایت ها  مقابله شده است.

الگوریتم های اولیه گوگل کمی پیچیده تر بودند. با به وجود آمدن موتور های جستجو در سال 1938 و  توسعه جستجو بر اساس کلمات کلیدی و  پرداخت پول برای تبلیغات کلیکی، صنعت سئوی کلاه سیاه رونق گرفت.

در  ادامه بر خی از تکنیک  های سئو کلاه سیاه که توسط گوگل نام گذاری شده  آورده شده است:   

 

متن پنهان(Hidden Text)

یکی از روش های اولیه که توسط سئو کلاه سیاه مورد استفاده قرار  گرفت استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و مخفی کردن آنها  بود که باعث می شد ربات های گوگل در این صفحات بیشتر خزش کنند و در نتیجه از نظر سئو رتبه بهتری به دست بیاورند.

در روش مخفی کردن متن ، متن با رنگی، به رنگ زمینه نوشته می شود و یا اینکه از css برای ایجاد متن ها ی مخفی با ایجاد یک لینک (مثلا یک خط) و یا حتی تنظیم اندازه فونت روی 0 استفاده می شود.

در ژانویه سال 2004، گوگل الگوریتم  "آستین" را به منظور جلوگیری از استفاده متن مخفی  ایجاد کرد.

البته این الگوریتم متن مخفی را نه تنها در صفحه بلکه در داخل تگ های متا نیز شناسایی می کرد.مورد بعدی در مورد وب سایت هایی بود که وزن کلمات کلیدی  مورد استفاده در صفحات پایین بود اما به علت داشتن لینک های زیاد با سایت های غیر مرتبط و بعضا و ب سایت های با رتبه های بالا، توانسته بودن جایگاه خوبی از نظر سئو پیدا کنند.

 

لینک های اسپم (Link Spam)

یکی دیگر از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده از لینک های اسپم است. که در آن از کلمات کلیدی غیر مرتبط در صفحات استفاده می شود و سپس این کلمات را به سایت های غیر مرتبط لینک می دهد. این کار باعث خزش بیشتر ربات های گوگل در صفحات وب سایت شده و باعث می شود گوگل رتبه بهتری را به این وب سایت ها اختصاص دهد.

حد فاصل سپتامبر و نوامبر 2005، گوگل سومین به روزرسانی  خود تحت عنوان Jagger را   برای مقابله با لینک های  بی کیفیت و اسپم  در سئو کلاه سیاه منتشر کرد.

به هر حال گوگل با تغییر دادن الگوریتم های خود تا حدی  صاحبان و ب سایت ها و  وب مستران را سردر گم کرد زیرا هنوز تعریف جامعی از اینکه  چرا وب سایت ها پنالتی می شوند ارائه نشده است.

مشاهدات نشان می دهد که وجود محتوای تکراری و یا کپی برداری از وب سایت های دیگر، استفاده از کلمات کلیدی پنهان در متن باعث پایین آمدن رتبه وب سایت می شود.

 

در فوریه و مارچ 2006 گوگل الگوریتم Big Daddy را ارائه کرد.یک تغییر در زیر ساخت دیتا سنتر گوگل که شامل کد جدید برای افزایش  ارزیابی و ایندکس صفحات و ب سایت هاست.این الگوریتم برای جلوگیری از  مشکلاتی همچون  ری دایرکت 302 و canonical URLs ارائه شد که باعث ری دایرکت (تغییر مسیر ) ‘doorway pages و عمل کلاه سیاه cloaking می  شود.

 

ری دایرکت (Redirects)

در روش ری دایرکت شما با استفاده از یک کلمه کلیدی به صفحه اصلی وب سایت منتقل می شوید و هدف از آن کسب رتبه بالاتری در گوگل است.

به طورکلی در این روش  کلمات کلیدی و ب سایت درون گروه ها و سایت هایی قرار گرفته گه این کلمات به وب سایت  اصلی لینک شده اند و با کلیک روی هر کدام از آنها به صفحه اصلی وب سایت منتقل خواهید شد. هدف  از این کار نیز افزایش  رتبه  سایت است.

 

صفحات دروازه (Doorway Pages)

استفاده از صفحات دروازه، یکی از تکنیک های  سئو کلاه سیاه  است، که در این روش کاربر با ورود به یک صفحه ناخواسته وارد صفحه دیگر می شود.هدف استفاده از این روش این است که  بعضی از صفحات از نظر محتوا دارای کیفیت پایینی هستند و   وب مستر نمی تواند از طریق این صفحات به رتبه بالایی از نظر موتور های جستجو دست پیدا کند و کاری که می کند این  است که در این صفحات از کلمات کلیدی به وفور استفاده می کند.

تر فندی که در این صفحات به کار می رود این است که با کلیک روی هر لینک توسط کاربر در این صفحات، وارد وب سایتی دیگری می شود. این روش فقط برای افزایش بازدید استفاده می شود و از انجایی که برای کاربران خوش ایند نیست توسط گوگل   پنالتی می شود.این صفحات و وب سایت ها از نظر محتوایی هیچ ارزشی ندارند و فقط برای افزایش بازدید فیک وب سایت های دیگر به وجود می ایند.

 

Cloaking

یکی دیگر از تکنیک های که توسط سئو کلاه سیاه به کار گرفته می شودروشی  است که در  آن صفحات وب را می توان به روش های متفاوتی نمایش داد. زمانی که یک وب سایت از این روش استفاده می کند مانع از  آن می شود که موتور های جستجو همان محتوایی را ببینند که توسط کاربر مشاهده می شود.

تکنیک Big Daddy  تمامی وب سایت هایی را که از این روش ها برای افزایش رتبه خود استفاده می کنند را در نظر می گیرد و در صورت استفاده از این روش ها این وب سایت ها را حذف می کند.

 

 تولید محتوای با کیفیت

امروزه گوگل الگوریتم های خود را بیش از 500بار در سال تغییر می دهد.به گفته گوگل این به روز رسانی ها  به طور متوسط حداقل یک بار در روز اتفاق می افتد.از سال 2011 تا کنون، اپدیت های الگوریتم های  پاندا و پنگوئن، مقابله با لینک های اسپم و  محتوای غیر مرتبط ره به طور کامل در دستور کار قرار داده است.

در این راستا، گوگل به طور کامل نشان داده است که تغییر در جهت رضایت کاربران و تولید محتوای با کیفیت صورت گرفته است.

تولید محتوای غنی و با کیفیت و جدید از شاخص های  گوگل برای رتبه بندی و دادن امتیاز به وب سایت ها می باشد. هر چند مکانیزم گوگل در  رتبه بندی وب سایت ها همچنان در حال بررسی و ارزیابی است اما همین موارد ساده می تواند رتبه یک وب سایت را در بین موتور های جستجو بهبود ببخشد.

 

مطالب مرتبط:

سئو کلاه سیاه

چرا سئوی کلاه سفید

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه