سبد (0)

4 گام در برنامه ریزی موفق وبلاگ

بهترین زمان، همیشه  همین لحظه است..

توقف باعث اتلاف وقت شماست. اگر می خواهید کاری انجام دهید همین الان آن را انجام دهید.

فکر کنید وبلاگ نویسی یک کسب و کار است، در واقع مانند یک کسب و کار به آن نگاه کنید. مهم نیست که  در مقایسه با یک کسب و کار چقدر کوچک است، فقط به این نکته توجه کنید که  آن را گسترش دهید  تا از آن درامد بدست اورید.

و برای اینکه این اتفاق بیوفتد باید کاری انجام دهید.برنامه ریزی که در عمل آن را انجام می دهید.

 

Free-floaters نباشید.

Free-floaters به کسی می گویند  که فقط نظاره گر است. دقیقا همانند این است که در دریا با یک قایق بدون بادبان حرکت می کنید، درست است که شما حرکت می کنید اما به جایی که میخواهید نمیروید.

وبلاگ نویس Free-floaters هم  وقت خود را بدون فکر کردن به هدف خاصی می گذراند.آنها فقط پست می گذارند بدون اینکه لحظه ای به نتیجه ای که میخواهند بدست اورند فکر کنند.خطرناک ترین آنها کسانی هستند که هیچ برنامه جامعی برای انجام کار ندارند.

 Free-floaters به جای اینکه پروژه یا محصولی در وبلاگ  تولید کنند، زمان زیادی را صرف وبلاگ نویسی می کنند. اینکه یک یا چند ماه فقط برای وبلاگ بنویسید چیزی است که باید از آن اجتناب کنید.

این کار ، یک کار بیهوده است، به جای آن یک schemer  باشید.

schemer کسی است که اهداف خود را برنامه ریزی می کند و در راستای آن عمل می کند.

اشتباه نکنید. نمیگوییم که فقط یک برنامه داشته باشید، شما باید یک برنامه قابل دسترس و عملی داشته باشید.

برنامه ریزی روشن و دقیق اولین مرحله است و این مهمترین درس برای یک شروع موفق است.

یک طراح باشید. راه هایی که به وسیله آن می توانید ترافیک وبلاگتان را بالا ببرید و یا فروش بیشتری داشته باشید  و یا آنچه که می خواهید انجام دهید  را لیست کنید.

 

ساده سازی برنامه ریزی

یکی از  مهارت  های خوب در طراحی، توانایی برنامه ریزی مطابق با شرایط فعلی وبلاگ شماست.مطمئنا یک برنامه برای 1000 نفر یکسان نخواهد بود. پس با توجه به شرایط وبلاگتان هر کدام از مراحل را با دقت دنبال کنید. دقت کنید که این نکات قرار است تا در عملکرد شما بهبود حاصل کند.

 

  • مرحله اول: مشخص کردن هدف

همیشه با این پرسش شروع کنید، چه می خواهم؟ به جای اینکه بگویید چه کار میتوانم انجام دهم یا چگونه می توانم انجام دهم؟ این می تواند یک مشکل در کاری که میخواهید انجام دهید ایجاد کند.

هدف و تمرکز شما باید بر روی خروجی باشدکه میخواهید بدست اورید.

 

  • مرحله دو: تمام راه حل های ممکن را جمع اوری کنید

دو بهتر از یک است.  همیشه داشتن چند راه حل بهتر از فقط یک راه حل است.

هزاران روش برای رسیدن به یک هدف وجود دارد.به عنوان مثال اگر میخواهید ترافیک وبلاگتان را افزایش دهید، مطمئناً بهترین راه بهینه سازی آن برای موتور های جستجو است، اما اگر  از شبکه های اجتماعی،  ارسال ایمیل، پست مهمان و ... استفاده کنید کار اشتباهی انجام نداده اید.

به عبارت بهتر، شما باید تمام راه حل هایی  که میدانید شما را به هدفتان می رساند فهرست کنید. اگر  از نظر مالی در مضیقه هستید می توانید تبلیغات را حذف کنید اما در عوض میتوانید تمرکز خود را بر روی روش های دیگر قرار دهید.

 

  • مرحله سوم: چگونه؟

بعد از اینکه فهرست تمام راه حل های ممکن را نوشتیم باید مشخص کنید که چگونه می توانید آنها را انجام دهید.  برای این کار باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1-اولویت ها را در نظر بگیرید.

2- آنها را به بخش های کوچک تر تقسیم کنید.

3-یک کار روتین را شروع کنید.

 

اولویت ها: اگر لیستی طولانی از راه حل ها دارید بهتر است که آنها را بر اساس اولویت تنظیم کنید. به این ترتیب می دانید که  انجام کدام  مورد برای شما بهتر است.

تقسیم به اجزای کوچکتر: اگر راه حل ها  بیش از حد بزرگ هستند می توانید آنها را به بخش های کوچکتری بشکنید.

به عنوان مثال فعالیت بیشتر در شبکه های اجتماعی

  • عضو  شدن در شبکه های اجتماعی جدید
  • نوشتن یک پست در مورد شبکه ای اجتماعی و لینک کردن آن به حساب های خود در این شبکه ها
  • برگزاری یک مسابقه برای فالور ها و یا کاربران خود
  • اپدیت کردن وضعیت روزانه خود
  • اضافه کردن حداقل 5 فالور در روز

 یک کار روتین را شروع کنید. این کار باعث می شود که متعهد شوید که در روز حتما آن کار را انجام دهید. مثلا 30 دقیقه در روز. توجه داشته باشید که این کار را هر روز انجام دهید.

 

  • مرحله چهارم: چه وقت؟

به عنوان یک طراح باید بدانید که همه کار ها باید انجام شود.

افرادی که تمرکز زیادی ندارند، وقت زیادی را برای انجام کاری که شروع کرده اند هدر می دهند.

تمرکز است که کار ها را انجام می دهد.برای هر  هدفی که انتخاب می کنید و یا هر پروژه ای که شروع می کنید  تمرکز و پی گیری مداوم است که  باعث می شود به نتیجه برسید.در صورتی که روی کاری تمرکز نداشته باشید زمان را هدر خواهید داد.

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه