سبد (0)

آموزش برنامه نویسی، چرا و چگونه؟

این روزها بسیاری از افراد به دنبال آموزش برنامه نویسی هستند؛ دلیل آن هم مزیت‌های بی شمار برنامه نویس شدن است. اما آیا هر کسی می‌توانید یک برنامه نویس موفق شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که آموزش زبان‌های مختلف برنامه نویسی با برنامه نویس شدن، متفاوت است؛ به عبارت دیگر هر کسی که یک یا چندین زبان برنامه نویسی، یاد بگیرد نمی‌تواند ادعا کند، برنامه نویس است!

ما در ادامه مطلب قصد داریم نکات مقدماتی آموزش برنامه نویسی را بیان کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش برنامه نویسی چگونه امکان پذیر است؟

برای آموزش برنامه نویسی، ابتدا باید زبان برنامه نویسی مورد نظر خود را مشخص نمایید؛ این مرحله، ابتدایی‌ترین مرحله برای یادگیری برنامه نویسی است. برخی از افراد به دنبال آموزش پایتون، آموزش جاوا و یا دیگر زبان‌های برنامه نویسی هستند که هر کدام از آن‌ها دستورات خاص خود را دارند.

سپس کار خود را با یک پروژه ساده، آغاز کنید؛ به این معنا که اگر به عنوان مثال، قصد آموزش پایتون دارید، یک پروژه ساده به زبان پایتون برای خود تعریف کرده و ایده آن را نیز پیدا نمایید.

نکته قابل توجه در آموزش زبان‌های برنامه نویسی، نرم افزاری است که باید متناسب با زبان برنامه نویسی مد نظر خود، بر روی سیستم کامپیوتری، نصب نمایید. هدف از نصب نرم افزار متناسب با زبان برنامه نویسی، این است که چیزهایی که برای برنامه نویسی، نیاز دارید، در اختیارتان قرار گیرد. استفاده از نرم افزار یا IDE متناسب با زبان برنامه نویسی مد نظرتان، به شما راه حل‌هایی برای رفع خطاهای داخل کد، ارائه می‌دهد و کار برنامه نویسی را بسیار ساده می‌کند.

به طور کلی کامپیوتر برای خواندن و درک کدهای شما نیاز به یک محیط مناسب دارد؛ به این معنا که هنگامی که شما اقدام به اجرا نمودن یک فایل می‌کنید، کامپیوتر باید به نحوی درک کند که کدهای داخل فایل را چگونه اجرا کند و یا اینکه این کدها را چکار کند؟! به همین دلیل نیاز است تا نرم افزار مناسبی برای روی سیستم خود نصب نمایید.

سپس می‌توانید از طریق منابع تخصصی و مورد اعتماد، آموزش زبان برنامه نویسی مد نظر خود را آغاز نمایید و  پروژه‌ای را که برای خود تعریف نمودید را پیاده سازی نمایید.  برای آموزش برنامه نویسی و به طور خاص هر یک از زبان‌های برنامه نویسی، از اعتبار و تخصص منابعی که قصد یادگیری از طریق آن را دارید، اطمینان حاصل نمایید و سپس اقدام به یادگیری نمایید تا تمامی بخش‌های مختلف برنامه نویسی را به صورت اصولی فرا گیرید.

لازم به ذکر است که آموزش زبان‌های برنامه نویسی در مدت زمان کوتاه، امکان پذیر نیست و لازمه حرفه‌ای شدن در این حرفه این است که برای آن، زمان صرف کنید تا با تمامی فوت و فن‌های برنامه نویسی، آشنا شوید.

مونگارد

اکنون اگر تصمیم به آموزش برنامه نویسی گرفته‌اید، باید بگوییم که منابع آموزشی در اینترنت، بسیار زیاد است، اما همانطور که به آن اشاره نمودیم همه آن‌ها به صورت اصولی، زبان‌های مختلف را آموزش نمی‌دهند. همانطور که حتماً می‌دانید یافتن یک منبع مناسب برای یادگیری هر مطلبی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما اینجاییم تا به شما یک منبع تخصصی برای آموزش پایتون، معرفی کنیم تا اگر تصمیم به یادگیری این زبان برنامه نویسی را دارید، بتوانید از همین امروز، آغاز به یادگیری نمایید.

مونگارد، مرجع تخصصی آموزش پایتون ، تمامی آنچه لازم است درباره این زبان برنامه نویسی بدانید را در قالب ویدیوهای آموزشی به علاقه مندان، آموزش می‌دهد. همچنین اگر علاقه مند به یادگیری جنگو (فریمورک سطح بالا وب برای زبان پایتون) هستید می‌توانید آموزش جنگو را نیز از طریق مونگارد ببینید.

 

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه