سبد (0)

کاراکترها و رشته ها در متلب

کاراکترها در متلب، با استفاده از تک-کوتیشن ها مشخص می شوند(مثلا 'a' یا 'x'). برای مشخص کردن کاراکترها، استفاده از تک-کوتیشن ها ضروری است. زیرا بدون آنها یک حرف، بصورت نام یک متغیر در نظر گرفته می شود. با استفاده از رمزگذاری کاراکترها(character encoding)، می توان تمامی آنها را در یک ترتیب خاص قرار داد. 

در رمزگذاری کاراکترها، تمامی مجموعه کاراکترهای کامپیوترها، به ترتیبی خاص قرار می گیرند و به هریک از انها مقادیر صحیح معادلی اعطا می گردد. یک مجموعه کاراکتر، حاوی تمامی حروف الفبا و رقم ها و علامت های یک زبان است. به طور کلی می توان گفت که تمامی کلیدهای روی صفحه کلید رایانه، جزو کاراکترها محسوب می شود. حتی کلید های خاصی مثل Enter نیز جزو کاراکترها محسوب می شوند. بنابراین طبق موارد گفته شده در بالا، به تمام 'x' و '!' و '3' کاراکتر گفته می شود. در صورتی که از کوتیشن ها(علامت نقل قول) استفاده کنیم، بعنوان مثال '3' یک کاراکتر محسوب می شود نه یک عدد. 

به تفاوت تو رفتگی هنگام استفاده از یک عدد و یا یک کاراکتر در متلب توجه کنید. همان طور که در مثال زیر مشاهده می کنید، وقتی که یک عدد را در متغیری قرار می دهیم، نتیجه دچار تورفتگی می شود اما در استفاده از یک کاراکتر، تورفتگی ایجاد نمی شود:

 متلب همچنین از رشته ها نیز پشتیبانی می کند. رشته ها درواقع همان کاراکترهای متوالی هستند که در داخل تک-کوتیشن ها(علامت های نقل قول تکی) قرار می گیرند. به مثال زیر توجه کنید:

 متداول ترین شیوه ی رمزگذاری کاراکترها، ASCII (اَسکی) نامیده می شود. مجموعه کاراکترهای اسکی استاندارد، حاوی 128 کاراکتر است که دارای عددهای صحیح معادلی از 0 تا 127 هستند. 32 کاراکتر اول در این مجموعه، مشخص کننده ی کاراکترهای چاپی هستند. حروف الفبا نیز به ترتیب در داخل کاراکترهای اسکی قرار دارند. در مطالب آینده، بیشتر در مورد رمزگذاری کاراکترها و نحوه ی تبدیل آنها به عدد صحیح، بحث خواهیم نمود. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه