سبد (0)

اضافه کردن آیتم های Collection

اضافه کردن آیتم های Collection

در اين قسمت از آموزش Workflow، نحوه کار کردن با اکتيويتي AddToCollection را آموزش خواهيم داد. اما قبل از اينکه مطالعه ي اين مطلب را شروع کنيد، مطمئن شويد که مطلب قبلي يعني "چاپ آيتم هاي Collection" را بصورت کامل انجام داده ايد.


مراحل انجام کار

 پروژه گردش کار UsingAddToCollectionActivity شامل مراحل زير است:

  1. ايجاد يک پروژه از نوع Workflow Console Application
  2. ايجاد و طراحي Workflow
  3. اجراي Workflow
  4. پروژه ي گردش کار UsingAddToCollectionActivity چگونه عمل مي کند؟

ايجاد يک پروژه از نوع Workflow Console Application

در پنل Solution Explorer روي Solution Chapter03 راست کليک کرده و از گزينه ADD زير منوي New Project را انتخاب نماييد. سپس در پنجره Add New Project گزينه workflow را انتخاب کرده و سپس از سمت راست پنجره گزينه Workflow Console Application را انتخاب نماييد. حالا قسمت Name را با مقدار UsingAddToCollectionActivity تنظيم نماييد و نهايتاً روي دکمه OK کليک کنيد. 


ايجاد و طراحي Workflow

فايل Workflow1.xaml را باز کنيد و براي طراحي گردش کار، موارد زير را انجام دهيد:

  1. از پنل Toolbox، اکتيويتي Sequence را بداخل صفحه بکشيد و مطابق عکس زير، متغير peopel را از نوع ICollection تعريف نماييد.
  2. از پايين صفحه، تب Import را انتخاب کرده و فضانام System.Collections.ObjectModel را اضافه نماييد.
  3. از پنل Toolbox، اکتيويتي AddToCollection را بداخل Sequence بکشيد و مطابق عکس زير، خصوصيات آنرا تنظيم نماييد.
  4. حالا اکتيويتي CollectionPrinter را به داخل Sequence بکشيد و خصوصيت CollectionInArg آنرا با متغير People تنظيم نماييد.


اجراي Workflow

پروژه UsingAddToCollectionActivity را بعنوان پروژه StartUp تنظيم نماييد و در ادامه براي اجراي Workflow دکمه هاي ميانبر Ctrl+F5 را فشار دهيد:


پروژه ي گردش کار UsingAddToCollectionActivity  چگونه عمل مي کند؟

همان طور که در خروجي پروژه ي بالا مشاهده فرموديد، با استفاده از اکتيويتي AddToCollection توانستيم يک آيتم به آخر Collection اضافه کنيم. اما اگر بخواهيد آيتمي را در يک مکان دلخواه اضافه نماييد بايد يک اکتيويتي سفارشي ايجاد کنيد و همان طور که گفته شد اکتيويتي AddToCollection تنها به آخر Collection آيتمي را اضافه خواهد کرد.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه