سبد (0)

تست و بررسی دوربین تحت شبکه

 

دوربین تحت شبکه یا دوربین آی پی، به دوربینی گفته می شود که می توانیم بر روی شبکه ی وایرلس به آن دسترسی داشته باشیم. تنظیم و پیکربندی  این دوربین ها به این بستگی دارد که شما چه نوع دوربینی خریداری کرده اید و سازنده ی آن چه شرکتی است. اما کارکرد تمام این دوربین ها مشابه یکدیگر است.

دوربین مدار بسته

 اگر شما دقیقا یک دوربین تحت شبکه مثل بالا خریداری کرده اید، نصب آن به صورت زیر است. اما اگر یک دوربین متفاوت خریداری کرده اید، نگران نباشید. شما می توانید با مطالعه ی دفترچه راهنمای دوربین خود، آن را بر روی شبکه نصب کنید. شما می توانید گام های زیر را مطالعه کنید و با استفاده از دفترچه راهنمای دوربین خود، آن را نصب کنید.


 نصب کردن دوربین بر روی شبکه

به این آدرس بروید و نرم افزار IP camera for PC را دانلود کنید.

دانلود نرم افزار دوربین

 شما همچنین می توانید در همین صفحه ی وب معرفی شده، راهنمای نصب را نیز مشاهده کنید. بنابراین دستورالعمل ها را دنبال کنید. در نهایت پس از تنظیم دوربین تحت شبکه، چیزی شبیه زیر خواهیم داشت:

پنل کاربری دوربین

 شدیدا توصیه می شود که برای جلوگیری از نفوذ هکرها، یک رمز برای دوربین خود مشخص کنید. و این رمز را به خاطر داشته باشید چون بعدا به آن نیاز خواهیم داشت.


تنظیم URL برای دوربین تحت شبکه

دوباره به همان سایت سازنده ی دوربین مراجعه کنید و ابزار IP camera search را دانلود کنید. و یا اینکه این برنامه را که در داخل فولدر Useful Files  و در داخل فایل های همین فصل قرار دارد، پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید.  این برنامه به ما کمک می کند تا دوربین های تحت شبکه را پیدا کنیم:

برنامه ی پیدا کردن دوربین تحت شبکه

 از آدرس آی پی که در بالای برنامه نوشته شده است، یادداشت بردارید. در این مورد، این آدرس برابر با 192.168.0.111:81 است که مقدار 81 نشان دهنده ی پورت است. حالا مرورگر خود را باز کنید و آدرس زیر را در آن وارد کنید:

http://<your ip>/snapshot.cgi?user=admin&pwd=<your_password>

 بعنوان مثال، آدرس باید به صورت زیر باشد:

http://192.168.0.111:81/snapshot.cgi?user=admin&pwd=password

با انجام این کار، قادر خواهید بود تا به صورت آنلاین تصاویر دوربین را مشاهده کنید. همچنین می توانید موقعیت دوربین را نیز تغییر دهید. ما بعدا در این فصل، از لینک بالا استفاده خواهیم کرد تا از سارق تصویر برداری کنیم.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه