سبد (0)

اتصال رله به لامپ در آردوینو

اکنون می خواهیم یک تست دیگر انجام دهیم.قبل از اینکه به برنامه نویسی بپردازیم، باید مطمئن شویم که رله ی ما به درستی کار می کند. اگر به خاطر داشته باشید، در ابتدای این فصل به شما تذکر دادیم که باید از یک متخصص برق کمک بگیرید. در این مرحله، کمک گرفتن از متخصص برق بسیار کمک کننده است.

اگر این اولین باری است که با مدارهای الکتریکی کار می کنید و یا اینکه با ولتاژ بالا تاکنون کار نکرده اید، لازم است که از یک متخصص برق در این زمینه کمک بگیرید.ما می خواهیم از یک رله بعنوان کلید روشن یا خاموش یک لامپ در خانه استفاده کنیم؛ درست مانند همان ال ای دی که در فصل 2 در حین ایجاد خط کش دیجیتالی آن را روشن و خاموش می کردیم.

فعلا آردوینو را خاموش کنید. به یاد داشته باشید که چون فقط داریم تست می کنیم، این اتصال یک اتصال دائمی نیست. ما می خواهیم این تست را قبل از اینکه رله به مدار اصلی متصل شود انجام دهیم تا اگر با مشکلی مواجه شدیم بدانیم که این مشکل از رله نیست. اکنون با کمک یک متخصص برق مدار زیر را با کلید دو راهی ایجاد کنید:

مدار رله و لامپ

 وقتی که کاملا مطمئن شدید که مداری که ایجاد کرده اید مانند تصویر بالا است، آردوینو را با استفاده از همان برنامه ای که در بخش قبلی بارگذاری کردیم به USB یا آداپتور 9 ولت 2 آمپر متصل و اجرا کنید. چه چیزی مشاهده می کنید؟ لامپ برای سه ثانیه روشن می شود و برای سه ثانیه خاموش می شود. این لامپ مثل یک ال ای دی بزرگ است که توسط آردوینو کنترل می شود و خاموش و روشن می شود.

 اگر کار به درستی انجام نشد، دوباره مدار را بررسی کنید. مطمئن شوید که اتصالات کلید دو راهی به درستی انجام شده باشد. همچنین مطمئن شوید که رله به درستی کار کند. اگر باز هم مدار کار نکرد، آردوینو را از برق بیرون بیاورید و شیلد CC3000 را بردارید و سپس آردوینو را به رله متصل کنید. اگر همه چیز درست کار کرد، شما موفق شده اید با استفاده از آردوینو یک کلید را در خانه ی خود کنترل کنید. در مقاله بعدی می خواهیم بیاموزیم که چگونه با آردوینو و رله و وای فای ارتباط برقرار کنیم.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه