سبد (0)

استفاده از منبع انرژی مناسب برای ربات

اگر به یاد داشته باشید، در بخش قطعات مورد نیاز، ذکر شده بود که به دو عدد باطری احتیاج داریم. از باطری اول که قوی تر است می خواهیم برای سروو موتورها استفاده کنیم. از باطری دوم که مشابه باطری اول است و 500mAh است تنها برای نیرو دادن به آردوینو استفاده می شود. علت اینکه نمی خواهیم از باطری 2200mAh برای هر دوی سروو موتورها و آردوینو مگا استفاده کنیم  نویزی است که توسط سروو موتورها تولید می شود که ممکن است باعث ایجاد اختلال در آردوینو مگا بشود. اما اکنون یک سوال پیش می آید:

سوال: مگر شما نگفتید که سروو موتورها به 4.8 تا 6 ولت احتیاج دارند؟ اما حالا می خواهید یک باطری 7.4 ولت را مستقیما به آن متصل کنید؟

پاسخ: لطفا شکیبا باشید. این کاری است که در نهایت می خواهیم انجام دهیم. اما قبل از آن باید کمی در مورد قطعه ی UBEC صحبت کنیم.

کاری که قطعه ی UBEC انجام می دهد این است که بدون توجه به اینکه ولتاژ چقدر زیاد است، آن را تبدیل به 5 یا 6 ولت می کند بدون اینکه جریان را به خطر بیاندازد. چون که ما به 6 ولت برق احتیاج داریم، ولتاژ خروجی ما در این قطعه باید 6 ولت شود که با جابه جا کردن جامپر امکان پذیر است.  قطعه ی UBEC باید به صورت زیر باشد:

 قطعه ی UBEC

به ترتیب سیم های ولتاژ(قرمز رنگ) و اتصال به زمین(مشکی رنگ) را به کانکتور نری XT60 لحیم کنید.  مطمئن شوید که سیم اتصال به زمین، از طرف پخ شده، به ترمینال(پایانه) لحیم شده باشد. سپس کمی نوار عایق به دور آن بپیچید تا مطمئن شوید که اتصالی نکند. در سمت دیگر UBEC سه سیم وجود دارد که مانند سیم های یک سروو موتور است و به نظر می رسد که با آن مشابه باشد. این یعنی سیم قهوه ای/مشکی نشان دهنده ی زمین است و سیم قرمز نماینده ی 6 ولت است. سیم زرد/نارنجی سیم سیگنال است که معمولا در گیرنده های هواپیمای های RC کنترلی به کار می رود. اما ما نمی خواهیم از این سیم استفاده کنیم. اکنون می خواهیم مدار قبلی را اصلاح کنیم تا مطمئن شویم که تمام سروو موتورها بدون آسیب زدن به آردوینو مگا به خوبی کار می کنند. برای انجام این کار، مدار زیر را ایجاد کنید:

مدار جدید سروو موتورها

 نکته ی اصلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها باید به سروو موتورها توسط LiPo و UBEC انرژی داده شود. و به آردوینو مگا باید به صورت جداگانه انرژی داده شود. مطمئن شوید که پلاریته ها به طور صحیح به باطری و UBEC متصل شوند. یک نکته ی کلیدی این است که اتصال به زمین(ground) برد برد، باید در آردوینو مگا  نیز اتصال به زمین باشد.  این کار برای این است که یک مرجع اتصال به زمین فراهم کنیم. وقتی دارید با باطری کار می کنید بسیار مراقب باشید. اکنون سعی کنید برنامه ی multi_sweep را دوباره اجرا کنید. آیا تفاوتی مشاهده می کنید؟ خواهید دید که سروو موتورها متوقف نمی شوند و به چرخیدن ادامه می دهند. این یعنی انرژی آنها تامین شده است. اگر یک سروو موتور خاص نمی چرخد، مطمئن شوید که سیم کشی آن به درستی انجام شده باشد. قبل از اینکه به بخش ساخت شاسی ها برویم، باطری 500mAh را با استفاده از کانکتور مادگی JST به فیش 2.1 میلی متر DC متصل کنید. اکنون چیزی شبیه به زیر را خواهیم داشت:

باطری و فیش اتصال

 اکنون آردوینو مگا را از رایانه قطع کنید و فیش 2.1 میلی متری را به جک 2.1 میلی متری آردوینو مگا متصل کنید. همان طور که مشاهده می کنید، آردوینو مگا کار می کند. بنابراین ما موفق شدیم یک منبع انرژی سیار را به سروو موتورها و آردوینو مگا به طور مستقل متصل کنیم.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه