سبد (0)

ارسال پیام به گوشی هوشمند

برای ارسال پیام هایی مثل SMS یا ایمیل به گوشی هوشمند شما راه های متفاوتی وجود دارد. نویسنده در حین نوشتن این فصل متوجه شده است که ارسال ایمیل، یک راه هشدار خوب محسوب نمی شود و اگر بخواهیم پیامک نیز ارسال کنیم، یک شرکت واحد که به همه ی خواننده ها این امکان را بدهد وجود ندارد. از این رو ما قصد داریم از یک سیستم ارسال پیامک قدرتمند  به نام Pushover استفاده کنیم. این سیستم بر روی اینترنت کار می کند و یک کتابخانه ی پایتون مخصوص به خود دارد که می توانیم با استفاده از آن می توانیم به گوشی هوشمند خود پیامک ارسال کنیم.

سایت ارسال پیامک

 ابتدا به این آدرس بروید و یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. به طور پیش فرض شما می توانید 7 روز به طور آزمایشی از این سایت استفاده کنید؛ که برای کامل کردن این فصل زمان مناسبی است. پس از اینکه ایمیل خود را تایید کردید، می توانید اپلیکیشن Pushover را از این آدرس دانلود کنید. پس از اینکه اپلیکیشن را دانلود کردید، با اطلاعات حساب کاربری خود در آن وارد شوید. حالا وقتی که به این آدرس برمی گردیم، و لاگین می کنیم، باید بتوانیم گوشی خود را در لیست مشاهده کنیم. درست مثل تصویر زیر:

سایت pushover

 به مقدار user key که بعدا به هنگام ایجاد اسکریپت به آن نیاز داریم توجه داشته باشید. اکنون اجازه دهید اپلیکیشن را تست کنیم. پس در زیر بخش Send a notification اطلاعات زیر را قرار دهید:

ارسال پیامک

اکنون دکمه ی Send Notification را فشار دهید. کمی صبر کنید؛ خواهید دید که پیامکی بر روی گوشی شما ظاهر می شود و عنوان آن Hello World است.

پیغام hello world

 اکنون یک new application در سایت Pushover ایجاد کنید:

1. اطلاعات را به دلخواه خود وارد کنید.

یک اپلیکیشن جدید

2. سپس بر روی دکمه ی Create Application کلیک کنید. به صفحه ی زیر منتقل خواهید شد:

 3. حالا API Token را در جایی یادداشت یا کپی کنید.

4. به آدرس C:\Python27 بروید و کلیک شیفت را نگه دارید و بر روی پوشه ی Scripts راست-کلیک کنید و مانند قبل، پنجره ی command  windowرا باز کنید و دستور زیر را در آن تایپ کنید:

pip install python-pushover

 5. کلید Enter را فشار دهید تا کتابخانه ی python-pushover برای شما نصب شود.

6. اکلیپس را باز کنید و یک اسکریپت جدید ایجاد کنید و نام آن را pushover_test.py قرار دهید.

سپس کدهای زیر را کپی کنید و در آن قرار دهید. و یا اینکه می توانید فایل pushover_test.py را که در داخل فایل های دانلودی این فصل از کتاب قرار دارد بارگذاری کنید.

from pushover import init, Client
init("<token>")
client = Client("<user-key>").send_message("Hello!",
title="Hello")

 7.مانند سایت Imgur به جای عبارت <token> در کدهای بالا، همان API Token که در تصویر بالایی به ما داده شد را قرار دهید. و به جای عبارت <user-key> همان user key را وارد کنید.

 حالا اسکریپت را اجرا کنید. چند ثانیه صبر کنید و پس از آن باید یک پیامک مانند قبل بر روی گوشی خود دریافت کنید. در نهایت این بخش هم به پایان رسید. در مقاله ی بعدی قصد داریم تمام بخش های دزدگیر را به یکدیگر متصل کنیم.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه