سبد (0)

اتصال ماژول وای فای به آردوینو

در این پروژه، ماژول وای فای ما یک شیلد CC3000 است. شیلدها یک سری ماژول های آماده به کار هستند که می توانند مستقیما یا با  استفاده از مقداری سیم کشی به آردوینو متصل شوند. و استفاده از آنها بسیار راحت است. در این مقاله به شما می آموزیم که چگونه آردوینو را به وای فای خانگی خود متصل کنیدتا به اینترنت وصل شود.


 شیلد CC3000 آردوینو

این شیلد یک وسیله ی جدید ارتباطات برای آردوینو محسوب می شود. چیپ CC3000 توسط شرکت Texas Instruments با هدف ساده سازی اتصال به اینترنت برای پروژه هایی مثل پروژه ی ما طراحی شده است.

 چیپ CC3000

اتصال این شیلد به آردوینو ساده ترین کاری است که در سراسر این کتاب انجام داده ایم. برای اتصال شیلد وای فای به آردوینو، بررسی کنید که پین های نری شیلد با پین های مادگی آردوینو تراز باشند(برای آردوینو UNO یا MEGA) و سپس آنها را بر روی یکدیگر نصب کنید. نتیجه به صورت زیر خواهد بود:

نصب آردوینو و شیلد وای فای

 اگر می خواهید در مورد کارکرد شیلد وای فای چیزهای بیشتری بیاموزید، می توانید به این صفحه از سایت Texas Instruments مراجعه کنید. وقتی که به این صفحه مراجعه کنید، به شما توصیه می شود که از نسخه ی جدید این چیپ یعنی از CC3200 استفاده کنید. اما در حین نوشته شدن این فصل از کتاب،برای  استفاده از ماژول CC3200 به طوری که با آردوینو سازگار باشد، راه ساده ای وجود نداشته است. از این رو ما از ماژول CC3000 استفاده می کنیم زیرا انجمن  پشتیبانی از آن فعال است و اگر با مشکلی مواجه شدیم کمک زیادی به ما می کند.چیزی که باید در مورد این شیلد بدانیم و با احتیاط رفتار کنیم این است که کابل USB کامپیوتر شما گاهی اوقات کاملا نمی تواند انرژی مورد نیاز شیلد را تامین کند. به همین خاطر وقتی که می خواهیم از این شیلد در پروژه ی خود استفاده کنیم، از یک آداپتور استفاده می کنیم. برای یادگیری نکاتی در مورد این موضوع و سوالات دیگر، می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه