سبد (0)

معرفی آردوینو MEGA

در این بخش می خواهیم به طور خلاصه به معرفی برد آردوینو MEGA 2560 بپردازیم. با مطالعه ی این مقاله خواهید دانست که آردوینو MEGA چقدر با آردوینو UNO تفاوت دارد و همچنین خواهید دانست که چرا ما به جای UNO از این برد استفاده می کنیم.


میکروکنترلر

همان طور که قبلا ذکر شد، آردوینو MEGA 2560 مانند برادر آردوینو UNO است. آردوینو MEGA تقریبا دو برابر قدرتمند تر از آردوینو UNO است. آردوینو MEGA 2560 جانشین آردوینو MEGA است. برخلاف آردوینو UNO آردوینوی MEGA 2560 دارای 54 پین ورودی و خروجی است، این موضوع در تصویر زیر نشان داده شده است:

 آردوینو MEGA

پشت این برد به صورت زیر است:

پشت آردوینو مگا

 قبل از اینکه شروع به استفاده از این برد کنیم، خوب است که با استفاده از یک طرف چسب دو طرفه، پشت این برد را بپوشانیم. این کار برای این است که وقتی داریم از آردوینو استفاده می کنیم، اگر بدنه ی آن با یک چیز رسانا تماس پیدا کرد، اتصال کوتاه ایجاد نشود. بنابراین یک چسب دو طرفه را به پشت آردوینو بچسبانید، مانند تصویر زیر:

استفاده از چسب دوطرفه

 در سمت راست آردوینو مگا، چند تا از برچسب ها وجود ندارند. تصویر زیر این موضوع را روشن می کند:

در جفت پین های تصویر بالا، پین های 22 و 23 پنج ولتی هستند. درست مانند آردوینو UNO.


 تست کردن آردوینو مگا

 ما می خواهیم به سرعت آردوینو مگا را تست کنیم تا مطمئن شویم که آن طور که می خواهیم کار می کند. مثل همیشه آردوینو MEGA را با استفاده از USB به کامپیوتر وصل کنید. حال رایانه ی شما به طور اتوماتیک به دنبال درایورها می گردد و آنها را نصب می کند. اگر مشاهده کردید که ال ای دی های روی برد آردوینو روشن شده اند، باید بدانید که اتصال به خوبی انجام شده است. حالا IDEX آردوینو را اجرا کنید و مانند فصل 1 مثال Blink را باز کنید. برای باز کردن این مثال، ّبه آدرس زیر بروید:

File → Examples → 01. Basics → Blink

 قبل از آپلود کردن برنامه، نیاز داریم تا Arduino MEGA را بعنوان بردی که قرار است در آن آپلود شود انتخاب کنیم.برای انجام این کار به آدرس زیر بروید:

 

Tools → Board → Arduino MEGA 2560

این موضوع در تصویر زیر نشان داده شده است:

انتخاب برد آردوینو فراموش نکنید که پورت سریال(serial port) مناسب را نیز باید انتخاب کنید. تنها پس از انجام این کار می توانید برنامه را آپلود کنید. حالا متوجه خواهید شد که ال ای دی ما دارد چشمک می زند. وقتی که مطمئن شدید که آردوینو MEGA به درستی کار می کند، آماده ایم تا کارهای بعدی را انجام دهیم. حالا قصد داریم در مورد سروو موتورها چیزهای بیشتری بیاموزیم.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه