سبد (0)

ایجاد یک شبیه ساز تبلت در اندروید

دریافت فایل های دانلودی

شما می توانید فایل ها و پروژه های این فصل را در فایل دانلودی، و در آدرس Chapter 5/RealUI پیدا نمایید.


ایجاد یک شبیه ساز تبلت در اندروید

اجازه دهید تا در این بخش، یک شبیه ساز را برای تبلت ها ایجاد کنیم. توجه کنید که پروژه های پیش رو، در موبایل ها نیز به خوبی کار می کنند اما ممکن است کمی فشرده به نظر برسند. برای ایجاد یک شبیه ساز مخصوص تبلت ها، گام های زیر را دنبال کنید:

1. از داخل نوار ابزار، بر روی آیکن AVD Manager کلیک کنید. 

 

2. حالا در صفحه ی Your Virtual Devices بر روی دکمه ی Create Virtual Device کلیک کنید. 

3. اکنون پنجره ی Select Hardware نشان داده می شود. در ستون Category، بر روی Tablet کلیک کنید. حالا در ستون Name، بر روی (Nexus 7 (2012 کلیک کنید. سپس بر روی دکمه ی Next کلیک کنید. 

4.  حالا در صفحه ی System Image بر روی دکمه ی Next کلیک کنید و تنظیمات پیش فرض را بپذیرید. 

5. حالا بر روی دکمه ی Finish کلیک کنید. خواهید دید که شبیه ساز Nexus 7 آماده ی کار کردن است. 

 همواره برای ایجاد یک شبیه ساز، می توانید مراحل بالا را طی کنید و شبیه ساز اندرویدی دلخواه خود را ایجاد کنید. 


اکنون، یک پروژه ی جدید در اندروید استودیو ایجاد کنید، و نام آن را Real UI بگذارید. حالا درست مثل همیشه، یک اکتیویتی از نوع Blank Activity (یا Basic Activity) را انتخاب کنید و دیگر گزینه ها تغییر ندهید و تنظیمات پیش فرض را بپذیرید. حالا طبق عکس زیر، در تب Design بر روی دکمه ی Device in Editor کلیک کنید و از منوی کشویی باز شده، بر روی Nexus 7 کلیک کنید. 

 

 حالا بر روی دکمه ی rotate کلیک کنید تا طرح ما به صورت افقی در بیاید: 

 


تمام رابط های کاربری(UI) ما در داخل همین پروژه قرار خواهند گرفت.  اما ما برای هر رابط کاربری، یک فایل لی اوت جدید ایجاد خواهیم نمود. باید گفت که در این پروژه، فایل layout_main.xml که به طور اتوماتیک تولید شده است، مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. البته هنگامی که ما طراحی رابط کاربری(UI) خود را به پایان رساندیم، نیاز داریم تا در این فایل، مشخص کنیم که کدام UI در عمل نشان داده شود. اکنون اجازه دهید که با یک LinearLayout کار خود را شروع کنیم. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه