سبد (0)

بررسی اجمالی ساختار کدهای جاوا

قبلا دیدیم که با ایجاد یک پروژه ی اندروید،  یک پکیج(package) جدید جاوا برای کدهای ما هم تولید می شود. کدهایی که ما می نویسیم در داخل یک پکیج بسته بندی می شوند. 

 

همچنین قبلا با کلاس ها(class) نیز کار کردیم و چیزهایی را در مورد آنها آموختیم. مثلا در پروژه های فصول قبلی، از کلاس های Log و Toast استفاده کردیم(و آنها را import کردیم). 

همچنین با یک روش متفاوت از کلاس های Log و Toast، از کلاس AppCompatActivity نیز استفاده کردیم. 

اگر در تمام پروژه های قبلی که ایجاد کردیم، به اولین خط از کدها پس از دستورات import توجه کرده باشید، از یک کلمه ی کلیدی به نام extends استفاده کرده ایم مثلا به صورت زیر: 

کد:

public class MyActivity extends AppCompatActivity {

 در کدهای بالا، به برنامه می گوییم که می خواهیم یک کلاس جدید با نام MyActivity ایجاد کنیم به طوری که کلاس AppCompatActivity را توسعه دهد. یعنی از کدهای این کلاس استفاده کند. که به API های اندروید تعلق دارد. 

نکته:

کلاس AppCompatActivity یک نسخه ی اصلاح شده از کلاس Activity است. این کلاس برای ورژن های قدیمی اندروید، یک سری ویژگی های اضافی را به ارمغان می آورد. 

هرآنچه که از قبل در مورد Activity می دانیم، در مورد کلاس AppCompatActivity نیز صادق است. 

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه