سبد (0)

روش های کامنت گذاری در جاوا

هرچقدر که در نوشتن برنامه های جاوا پیشرفت می کنیم، روش های ایجاد برنامه ها نیز پیچیده تر می شوند. همان طور که در فصل های بعد مشاهده خواهید نمود، زبان جاوا، با ارائه دادن کلاس ها به ما، باعث می شود که پیچیدگی کدها کمتر شود. 

کامنت ها در جاوا، بخشی از کدهای برنامه هستند که در اجرای خود برنامه تاثیری ندارند. و کامپایلر آنها را نادیده می گیرد. کامنت ها تنها یک سری توضیحات در مورد نحوه ی عملکرد یک برنامه هستند و به برنامه نویس کمک می کنند تا مفهوم کدهای نوشته شده را متوجه شود. قبلا با کامنت های یک خطی آشنا شدیم، مثل زیر: 

کامنت:

// this is a comment explaining what is going on

 همان طور که در بالا مشاهده می کنید، این کامنت با دو علامت اسلش(//) شروع شده است. و تنها در یک خط قرار دارد. اما اگر بخواهیم یک کامنت را به صورت زیر بنویسیم با خطا مواجه می شویم: 

کد:

// I can write anything I like here
but this line will cause an error

زیرا در خط دوم نیز باید از علامت های اسلش استفاده می کردیم. بنابراین ما می توانیم از چند کامنت یک خطی نیز استفاده کنیم. به صورت زیر: 

کامنت ها:

// Below is an important note
// I am an important note
// We can have as many single line comments like this as we like

 کامنت های یک خطی، زمانی مفید هستند که بخواهیم یک خط از کدها را به طور موقت غیرفعال کنیم. فقط کافی است در سمت چپ آن خط از کد، دو علامت اسلش قرار دهیم تا دیگر آن خط اجرا نشود. 

 یک نوع روش کامنت گذاری دیگر نیز وجود دارد که به آن کامنت چند خطی گفته می شود. کامنت های چند خطی زمانی مفید واقع می شوند که بخواهیم چندین خط را به صورت یک جا به کامنت تبدیل کنیم. برای ایجاد یک کامنت چند خطی، از علامت اسلش و ستاره به صورت زیر استفاده می کنیم: 

کامنت:

/*
You can tell I am good at this because my
code has so many helpful comments in it.
*/

 نکته: حتی بهترین برنامه نویسان جاوا نیز کدهای خود را کامنت گذاری می کنند. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه