سبد (0)

تنظیم ارتفاع مانیتور های LCD

 تنظیم ارتفاع مانیتور های LCD

درصورتی که ساعات زیادی را با کامپیوتر کار می کنید نیاز است  تا ارتفاع مانیتور را به گونه ای تنظیم کنید که کمترین فشار  را به گردن، پشت و شانه ها وارد آورد. در برخی موارد لازم است  تا  محل قرار گیری کامپیوتر را با توجه به نور چراغ یا نور آفتاب  تنظیم کنیم تا   کمترین فشار را به چشم وارد سازد. از انجایی که مدل های مختلف از مانیتور های LCD توسط کارخانجات مختلفی ساخته شده است، یک دستور العمل واحد برای تنظیم ارتفاع LCD وجود ندارد.با این حال می توانید دستور العمل  های گفته شده در این مقاله را دنبال کنید و مانیتور خود را در شرایط بهینه قرار داده  تا کمترین اسیب به  سلامتی شما وارد شود.

 

مراحل تنظیم ارتفاع مانیتور  LCD

  1. Image titled Adjust LCD Monitor Height Step 1
    1
    تنظیم موقعیت مانیتور دقیقا رو به روی شما. در صورتی که مانیتور  بیش از حد به سمت راست یا چپ متمایل باشد سبب فشار به شانه ها و گردن شما می شود. پس دقت داشته باشید که مانیتور را دقیقا رو به روی خود قرار دهید.
    • در صورتی که شغل شما به گونه ای  است که نیاز نیست به طور مداوم به مانیتور نگاه کنید، مثلا کار در فروشگاه، بانک و .. که نیاز به ارتباط با مشتری وجود دارد می توانید کامپیوتر را در یک طرف میزکارتان قرار دهید.
     
     
  2. Image titled Adjust LCD Monitor Height Step 2
    2
    موقعیت مانیتور را به گونه ای تنظیم کنید که چشم های شما در سطح بالاتری نسبت به مانیتور قرار گیرد. انجا م این کار باعث جلوگیری از درد  در ناحیه گردن و شانه ها می شود . قرار دادن مانیتور  بالاتر از چشم و یا خیلی پایین تر از سطح چشم باعث فشار به گردن می شود. 
    • ارتفاع مانیتور  را به گونه ای در نظر بگیرد که چشمانتان به اندازه 5.08 و 7.62 سانتی متر بالاتر از مانیتور قرار بگیرد.
    • در صورتی که از عینک استفاده می کنید شاید نیاز باشد که ارتفاع مانیتور را به صورتی تنظیم کنید که دقیقا مانیتور را ببینید و  فاصله گفته شده  را کاهش دهید. 
     
  3. Image titled Adjust LCD Monitor Height Step 3
    3
    موقعیت مانیتور در محل کاری شما نباید تحت تابش مستقیم نور باشد. در صورتی که مانیتور شما به گونه ای قرار گرفته است که نور چراغ یا نور پنجره به صورت مستقیم به آن می تابد می تواند باعث سردرد شما شود  و باعث اختلال در دید شما شود.
    برای جلوگیری از  بازتاب نور چراغ روی مانیتور می توانید شیب مانیتور را تغییر دهید و یا میتوانید  برای جلوگیری از تابش نور پنجره ، پرده را بکشید. 
  4. Image titled Adjust LCD Monitor Height Step 4
    4
    تنظیم ارتفاع مانیتور با توجه به راهنمایی های شرکت  تولید کننده مانیتور. بسته به نوع و مدل مانیتور میتوانید تنظیمات مربوط به ارتفاع مانیتور را انجام دهید.
    • می توانید از دفترچه راهنمای محصول استفاده کنید یا به صورت مستقیم با تولید کننده تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم برای تنظیم دقیق ارتفاع مانیتور به شما داده شود.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه