سبد (0)

چه کامپیوتری برای بازی مناسب است؟

چه کامپیوتری برای بازی مناسب است؟

4 روش: واحد پردازش مرکزی (CPU)Motherboard    حافظه با دست یابی تصادفی (RAM)از کجا می توان یک کامپیوتر برای بازی خرید؟

مزیت استفاده از یک کامپیوتر شخصی برای بازی این است که علاوه بر اینکه  از کامپیوتر می توان برای بازی استفاده کرد برای اجرای نرم افزار های دیگر، چت، گشت و گذار در اینترنت و موارد  دیگر هم استفاده کرد.اما کنسول های بازی شما را محدود می کنند.در صورتی که می خواهید یک کامپیوتر را برای بازی خریداری کنید حتما قبل از آن باید بررسی کنید که کامپیوتر مورد نظر بایستی چه قطعاتی داشته باشد تا بتواند بازی های شما را پشتیبانی کند. آشنایی با سخت افزار های لازم قبل از خرید کامپیوتر برای بازی خیلی ضروری است. برای اطلاع از این موارد این مطلب را دنبال نمایید.

 

روش1

واحد پردازش مرکزی (CPU)

  1. Image titled Buy a PC for Games Step 1
    1
    مطمئن شوید که کامپیوتر یک  CPU سریع دارد.cpu وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. هر چه cpu سریعتر باشد  اجرای بازی سریعتر و دلپذیرتر خواهد بود. سرعت cpu را بر اساس تعداد دستورات پردازش شده در ثانیه اندازه می گیرند و با واحد  هرتز آن را بیان می کنند. مثلا گیگا هرتز، مگا هرتز و ..                                                                    بهترین مارک cpu،   اینتل  و یا AMD است. 
     
     
 

بخش2

مادر بورد

  1. Image titled Buy a PC for Games Step 2
    1
    سازگاری مادر بورد با cpu. هر مادر بورد فقط با یک نوع cpu سازگار است. دقت داشته باشید که  حتما باید مادر بورد و cpu با هم سازگاری داشته باشند. در غیر این صورت کامپیوتر قادر به اجرا نیست. مادر بورد  مناسب برای اجرای بازی باید شرایط زیر را داشته باشد:
    • ظرفیت RAM: مادر بورد هایی که برای بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار میگیرد باید دارای RAM با حداقل 1GBZ ظرفیت باشد.
    •  پورت های USB و PCI  :  مادر بورد کامپیوتری که شما برای بازی از آن استفاده می  کنید باید دارای تعداد مناسب پورت ورودی و خروجی برای اتصال وسایل مختلف باشد.
    • پشتیبانی از صدا و تصویر: همه مادر بورد ها این قابلی را دارند اما هر چه قدر مادر بورد توانایی بالاتری در این زمینه داشته باشد شما بازی بهتر و با کیفیت تری را خواهید داشت.
     
 

بخش3

حافظه با دست یابی تصادفی (RAM)

  1. Image titled Buy a PC for Games Step 3
    1
    خرید کامپیوتری با مقدار رم متفاوت می تواند بر نحوه اجرای بازی تاثیر داشته باشد. کامپیوتر مورد نظر برای اجرای بازی باید حداقل 1 گیگا بایت رم داشته باشد. رم ها انواع مختلفی دارند.
    • SDRAM:این نوع از رم ها در حال منسوخ شدن هستن و بهتر است از این نوع رم برای کامپیوتر های بازی استفاده نشود.
    • DDR2 RAM:این نوع از رم ها تقریبا دو برابر SDRAM سرعت دارند و اجرای بازی بر روی آنها تاخیری ایجاد نمی کند.
    • DDR3 RAM: خرید کامپیوتر هایی با رم های DDR3 یک سرمایه گذاری بزرگ است. زیرا این نوع رم ها ن تنها بازی های فعلی را پشتیبانی میکند بلکه بازی هایی که در اینده ارائه خواهند شد نیز به راحتی بر روی این رم ها اجرا خواهند شد.
     
     
 

بخش4

جایی که باید کامپیوتر بازی را خریداری کنیدImage titled Buy a PC for Games Step 4

  1. 1
    اینترنت را جستجو کنید و  شرکت هایی که کامپیوتر مورد نیاز شما را دارند بیابید.
    • Buy Direct PC: این وب سایت هر نوع کامپیوتری که شما برای بازی نیاز داشته باشید در اختیارتان قرار می دهد شما همچنین می توانید کامپیوترتان را به صورت سفارشی خریداری کنید.
    • I Buy Power:این شرکت متخصص ارائه لپ تا پ و کامپیوتر های رومیزی برای بازی است.
    • Micro Center: شما می توانید کامپیوتر، مانیتور و وسایل جانبی را برای بازی در این وب سایت پیدا کنید.
  2. Image titled Buy a PC for Games Step 5
    2
    رفتن به فروشگاه های محلی  برای خرید کامپیوتر های مناسب بازی. فروشگاه های زیر فروشگاه های خوبی هستند:
    • Best Buy
    • Frys
    • Circuit City
    • CompUSA
     
     
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه