سبد (0)

چطور یک لپ تاپ خوب بخریم؟

چطور یک لپ تاپ خوب بخریم؟

پنج قسمت:تعیین آنچه که شما نیاز دارید., ویندوز ، مک  یا لینوکس  پیدا کردن فروشندهبررسی مشخصاتخرید از فروشگاه یا وب سایت

بازار استفاده از لپ تاپ ها  در چند دهه گذشته به صورت کامل تغییر پیدا کرده است. لپ تاپ  ها دیگر محدود به محل کار و مدارس نیستند. امروزه در هر خانه ای می توان یک لپ تاپ مشاهده کرد. از  لپ تاپ ها همانند کامپیوتر های رومیزی می توان برای  تماشای فیلم استفاده کرد. همچنین می توانیم در جاده کارهای ضروری خود را با استفاده از لپ تاپ انجام دهیم. مزیت  لپ تاپ ها در این است که محدود به یک مکان مشخص نیستند و چون قابل حمل هستند به راحتی می توان حتی در اتومبیل و ... هم از آن ها استفاده نمود.مسلما برای خرید یک لپ تاپ خوب نیازمند دانستن برخی نکات هستیم. در  ادامه مطلب نکاتی که برای خرید یک لپ تاپ خوب مورد نیاز است را به شما آموزش خواهیم داد.

 
 

بخش1

تعیین آنچه که شما نیاز دارید.

  1. Image titled 668039 1
    1
    مزایا و معایب لپ تاپ را در نظر بگیرید. در صورتی که قبلا لپ تاپ داشته اید به راحتی می توانید مزایا و معایب آن را با یک کامپیوتر رومیزی مقایسه نمایید.
    • شما می توانید لپ تاپ را به هر جایی  که می خواهید حتی خارج از کشور ببرید  و تنها چیزی که شما نیاز دارید یک اداپتور برق است.
    • بسیاری از لپ تاپ ها توانایی انجام تمام کارهایی که ما با استفاده از کامپیوتر رومیزی انجام می دهیم را دارا هستند. با استفاده از لپ تاپ ها  حتی می توانیم بازی را اجرا کنیم.
    • برای نگهداری یک لپ تاپ به فضی زیادی نیاز نداریم . به راحتی می توانیم آن را در اتاق خواب و اپارتمان های خیلی کوچک نیز نگهداری کنیم.
     
     
  2. Image titled 668039 2
    2
    توجه به نکات منفی لپ تاپ ها. با وجود اینکه لپ تاپ ها مزیت های فراوانی دارند و به راحتی می توان آن ها را حمل کرد  اما نکات منفی نیز در ارتباط با لپ تاپ ها وجود دارد که برای داشتن یک خرید موفق باید به انها نیز توجه نمود:
    • لپ تاپ ها به اسانی سرقت می شوند برای همین هم باید از آنها مراقبت کرد.
    • طول عمر باتری طولانی نیست و این مورد مخصوصا زمانی که می خواهید برای چند ساعت در هواپیما و یا در کنار ساحل از آن استفاده کنید برای شما خسته کننده خواهد بود . پس اگر زیاد اهل مسافرت هستید طول عمر باتری برای شما مهم خواهد بود.
    • از انجایی که لپ تاپ ها را همانند کامپیوتر های رومیزی نمی توان به روز رسانی کرد پس در نتیجه زودتر منسوخ می شوند و شما نیاز به  خرید یک لپ تاپ جدید در چند سال اینده خواهید بود. 
     
  3. Image titled 668039 3
    3
    به انتظارات خود از لپ تاپ فکر کنید. لپ تاپ ها کاربرد های متفاوتی دارند و هر فرد با توجه به نیاز خود می تواند از مدل خاصی از لپ تاپ استفاده کند . به عنوان مثال در صورتی که  استفاده شما از لپ تاپ برای وبگردی و چک کردن ایمیل و.. است به یک لپ تاپ با ویژگی های خاص و اگر از لپ تاپ برای بازی  استفاده می کنید ویژگی های خاص دیگری برای آن نیاز است. 
  4. Image titled 668039 4
    4
    بودجه خود را برای خرید لپ تاپ در نظر بگیرید. شاید بودجه خرید لپ تاپ در اولین اولویت قرار نداشته باشد اما مسئله مهمی به حساب می اید. قبل از اینکه شروع به جستجو لپ تاپ کنید بودجه ای که  می توانید برای خرید لپ تاپ کنار بگذارید را در نظر داشته باشید. با توجه به بودجه و  ویژگی های که از لپ تاپ انتظار دارید اقدام به خرید لپ تاپ کنید. 
     
 

بخش 2

ویندوز، مک یا لینوکس

  1. Image titled 668039 5
    1
    سیستم عامل انتخابی شما چیست؟ دو گزینه اصلی ویندوز و مک است و همچنین لینوکس که می توانید از آن استفاده کنید. این موضوع به سلیقه شخصی هر فرد بستگی دارد اما در  انتخاب سیستم عامل مورد نظر باید نکاتی را در نظر گرفت.
    • با چه  سیستم عاملی می خواهید کار کنید. به عنوان مثال اگر شما قبلا با  نوعی از سیستم عامل ویندوز کار کرده اید سعی کنید سیستم عاملی مشابه با این نوع را  انتخاب کنید چون  رابط کاربری مشابهی دارند و کار شما راحت تر است.  این را هم در نطر بگیرید که می توانید سیستم عاملی که روی لپ تاپ در هنگام خرید نصب شده است را تغییر دهید.
     
     
  2. Image titled 668039 6
    2
    در نظر بگیرید که به چه برنامه هایی نیاز دارید . به عنوان مثال در صورتی که شما به برنامه ماکروسافت افیس نیاز دارید این برنامه بر روی ویندوز به درستی اجرا می شود البته نه به این معنا که بر روی سیستم عامل های دیگر کار نمی کند اما سازگاری بیشتری با ویندوز دارد. در عوض اگر می خواهید ضبط ویدئو حرفه ای و با کیفیت  تری داشته باشید  سیستم عامل مک انتخاب بهتری است.
    • ویندوز از اکثر بازی های پشتیبانی می کند هر چند که دو سیستم عامل مک و لینوکس نیز در حال افزایش پشتیبانی از بازی ها هستند.
    • در صورتی که  برای خرید لپ تاپ به تجربه کسی نیاز دارید سعی کنید که از اعضای خانواده یا دوستان در این زمینه راهنمایی بگیرید . در غیر این صورت می توانید از پشتیبان فنی برای راهنمایی در مورد لپ تاپ مورد نظر کمک بگیرید.
     
  3. Image titled 668039 7
    3
    به سیستم عامل لینوکس فکر کنید. گاهی اوقات  در هنگام خرید لپ تاپ سیستم عامل پیش فرضی که بر روی آن نصب است لینوکس است . شما می توانید لینوکس را با استفاده از LiveCD بر روی سیستم خود بدون نصب آن بر روی کامپیوتر اجرا نمایید.
    • لینوکس یک سیستم عامل رایگان است و هزاران برنامه و اپلیکیشن رایگان وجود دارد که با آن سازگار است برنامه ای با نام WINE به شما اجازه می دهد تا  بسیاری از برنامه های ویندوز را بر روی لینوکس اجرا نمایید.WINE  هنوز هم فعال است اما خیلی از برنامه با آن کار نمی کنند با این حال چندین میلیون نفر هنوز هم از WINE  برای اجرای برنامه های ویندوز روی لینوکس استفاده می کنند.
    • لینوکس عملا توسط هیچ ویروسی تهدید نمی شود.این سیستم عامل برای کودکان مناسب است زیرا هم رایگان است، هم برنامه های آن رایگان است و هم اینکه ضد ویروس است!! در صورتی که سیستم عامل دچار مشکل شود کافی است آن را دوباره نصب کنید. Linux Mint مشابه ویندوز کار می کند و Ubuntu Linux محبوترین توزیع یونیکس است.
    • از آنجایی که کار با لینوکس از طریق خط فرمان صورت می گیرد بنابر این نیاز دارید تا در این زمینه حرفه ای باشید. اما  می توان با سرچ در اینترنت نیز دستورات مورد نیاز را یافت.
    • همه سخت افزار ها با لینوکس  سازگار نیستند و شما ممکن است به سختی بتوانید درایوی را بیابید که با این سیستم عامل کار کند. 
     
  4. Image titled 668039 8
    4
    معایب و مزایای مک را بررسی کنید. کامپیوتر های مک به طور کلی با کامپیوتر های ویندوز متفاوت هستند اما مک دارای یک سیستم عامل بسیار قدرتمند است.                                                                                                                                                  مک با iPhones, iPods, iPads, و دیگر محصولات اپل سازگاری دارد. همچنین اپل  از تمامی محصولات جدید خود پشتیبانی می کند.
    مکینتاش نسبت به ویندوز کمتر در معرض ویروس ها قرار می گیرد  اما  باید احتیاط کرد.ویندوز را می توان بر روی مک شبیه سازی کرد ولی برای این کار بایستی یک کپی معتبر از ویندوز را استفاده کرد.مکینتاش قیمت بالاتری نسبت به ویندوز و لینوکس دارد. 
  5. Image titled 668039 9
    5
    ویندوز در لپ تاپ های مدرن وجود دارد. ویندوز در نوت بوک و  لپ تاپ ها  بسیار مقرون بصرفه است و تقریبا هر آنچه که شما نیاز دارید را فراهم می اورد. اگر تا به حال از ویندوز استفاده نکرده اید تفاوت های زیادی در حال حاظر در ورژن های مختلف آن صورت گرفته است . به عنوان مثال در ویندوز 8 صفحه شروع به صورت مجموعه ای از کاشی ها در کنار هم است  و یا اینترنت اکسپلورر 10 که شامل ویژگی جدیدی است که به شما اجازه می دهد تا یک فایل را  قبل از دانلود اسکن کنید و از عدم و جود ویروس در آن مطمئن شوید.
    • برخلاف مکینتاش که قطعات آن  تنها توسط اپل تولید می شود قطعات ویندوز توسط همه شرکت ها تولید می شود. و این به این معنی است که کیفیت یک لپ تاپ از لپ تاپی به لپ تاپ دیگر متفاوت است به اطلاعاتی که تولید کننده  در ارتباط با قیمت، امکانات و پشتیبانی ارائه می کند توجه کنید و بر این اساس لپ تاپ مورد نیاز خود را خریداری نمایید.
    • کامپیوتر ویندوز نسبت به مکینتاش گزینه های بیشتری را برای انجام تنظیمات ارائه می کنند.
     
  6. Image titled 668039 10
    6
    توجه به کروم بوک ها. درکنار سه گزینه اصلی سیستم عامل ها چند گزینه دیگر نیز وجود دارد. یکی از محبوترین ها و گزینه رو به رشد کروم بوک ها هستند. این لپ تاپ ها با سیستم عامل کروم گوگل که با سیستم عامل های گفته شده متفاوت است اجرا می شود. این لپ تاپ ها به گونه ای طراحی شده اند که بایستی به صورت دائم به اینترنت متصل باشند و از  فضای ذخیره سازی گوگل درایو استفاده می کنند.                                                                                         
    • تنها چند نمونه مختلف از این سیستم عامل ها در دسترس هستند مانند HP, Samsung, وAcer که هر کدام بر اسا مدلی که دارند قیمت متفاوتی دارند اما کروم بوک گوگل گران تر است.
    • کروم بوک ها برای کار با  اپلیکیشن های گوگل همچون  Chrome, Google Drive, Google Maps طراحی شده اند. این لپ تاپ ها برای کابرانی مناسب است که خیلی زیاد از گوگل استفاده می کنند.
    • کروم بوک ها توانایی اجرای برنامه های دیگر که برای سیستم عامل های دیگر طراحی شده اند مثل بازی  ها و برنامه ها را ندارند.
       
  7. Image titled 668039 11
    7
    سیستم عامل های مختلف را امتحان  کنید. در فروشگاه ها یا از دوستانتان که سیستم عامل های متفاوت را امتحان کرده اند در مورد  سیستم عامل مورد نظر سوال کنید. 
     
 

بخش3

پیدا کردن فاکتور فرم

  1. Image titled 668039 12
    1
    در مورد اندازه لپ تاپ فکر کنید. لپ تاپ ها  به سه دسته مختلف تقسیم می شوند: لپ تاپ ها، نوت بوک ها و دسکتاپ ها. گرچه همه این ها در  در واقع همان لپ تاپ هستند اما ویژگی های دارند که آنها را از هم متمایز می کند.
    • وقتی به اندازه لپ تاپ فکر می کنیم چند مورد به نظر می رسد:وزن ، اندازه صفحه نمایش، نوع صفحه کلید، عملکرد و طول عمر باتری. نوت بوک ها عموما ارزان تر و کوچکتر هستند در حالی که در لپ تاپ ها باید همه موارد با هم متناسب باشند.
    • اندازه لپ تاپ ها یک نگرانی بزرگ است . به اندازه لپ تاپ ها مخصوصا اگر زیاد اهل مسافرت هستید دقت نمایید. همینطور اندازه کیف لپ تاپ باید به گونه ای باشد که بتوان لپ تاپ با سایز بزرگتر را در آن جای داد. 
     
  2. Image titled 668039 13
    2
    در صورتی که می خواهید یک نوت بوک بخرید در  مورد آن تصمیم گیری کنید. نوت بوک ها  را  با mini notebooks, ultrabooks, یا ultraportables یا لپ تاپ های کوچک با صفحه نمایش 7"-13"/17.79 سانتی متر(7.0 in)-33.3 سا نتی متر(13.1 in)  نیز می شناسند. این نوع از لپ تا پ ها بسیار کوچک و جمع و جور هستند و برای کار هایی همچون گشت و گذار در اینترنت ، چک کردن ایمیل و غیره از آنها استفاده می شود. از نوت بوک ها نمی توان برای انجام کارهای پیچیده استفاده کرد.
    • صفحه کلید در نوت بوک ها تفاوت قابل ملاحظه ای از نظر اندازه با یک لپ تاپ استاندارد دارد.حتما قبل از خرید تایپ کردن با آن را امتحان کنید زیرا حس و حال عجیبی در موقع تایپ  با آن پیدا خواهید کرد!
    • بسیاری از تبلت های هیبریدی در حال حاظر در دسترس هستند . این نوع از تبلت ها  دارای کیبورد متصل و یا جدا می باشند 
     
  3. Image titled 668039 14
    3
    توجه به لپ تاپ های استاندارد. اندازه صفحه  نمایش لپ تاپ های استاندارد معمولا 13"-15"/33.3 سانتی متر(13.1 in)-38.1 سانتی متر(15.0 in) می باشد.وزن آنها خیلی زیاد نیست و نازک و سبک هستند و مقدار زیادی حافظه را دارا هستند. در  تصمیم گیری در مورد لپ تاپ ها  بایستی اولویت را به میزان حافظه  و اندازه صفحه نمایش  داد.
    • لپ تاپ ها در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارد . با پیشرفت فناوری  لپ تاپ ها باریک تر و سبک تر  شده اند.
     
  4. Image titled 668039 15
    4
    لپ تاپ های دسکتاپ. صفحه نمایش این نوع از لپ تاپ ها 17"-20"/43.8 سانتی متر(17.2 in)-50.8 سانتی متر  (20.0 in) است. همچنین این نوع از لپ تاپ ها سنگین و بزرگ هستند و نمی توان به راحتی انها را حمل کرد. وزن و اندازه آنها مسئله ای است که بسیاری از افراد به آن توجه می کنند.
    • بعضی از لپ تاپ های جایگزین دسکتاپ به شما اجازه نصب کارت گرافیک جدید را می دهند.
    • این لپ تاپ ها برای افرادی که علاقه زیادی به بازی های کامپیوتری دارند مناسب است.
    • لپ تاپ های بزرگتر معمولا طول عمر باتری کوتاهتری دارند مخصوصا زمانی که شما از آنها برای اجرای بازی یا نرم افزار های گرافیکی استفاده می کنید.
     
  5. Image titled 668039 16
    5
    نیاز های خود را در مورد نوع پوشش لپ تاپ در نظر بگیرید . اینکه می خواهید یک پوشش فلزی یا پلاستیکی داشته باشد. امروزه پوسته لپ تاپ ها به عنوان یه مسئله مهم مورد توجه افراد است. پوسته های فلزی به نسب پوسته های پلاستیکی وزن زیادی را به لپ تاپ ها اضافه نمی کنند. از نظر دوام پوسته های فلزی بهتر هستند اما  با این حال قبل از خرید با فروشنده مشورت کنید.
    • در صورتی که کار شما به گونه ای است که لپ تاپ در معرض اسیب و خش قرار دارد بهتر است پوسته محکمی برای آن تهیه کنید . این پوسته ها می توانند لپ تاپ ها را در مقابل این صدمات محافظت کنند.
    • البته در صورتی که مقاومت لپ تاپ در مقابل این صدمات برای شما خیلی مهم است می توانید از لپ تاپ هایی با نام Toughbooks استفاده کنید این لپ تاپ ها  قیمت بالایی دارند اما در عوض از بدنه محکمی بر خوردار هستند.
    • بیشتر تولید کنندگان لپ تاپ های با دوامی را تولید می کنند اما به هر حال لپ تاپ هایی وجود داند که جنس بدنه انها فلزی است و از مواد مقاوم تری ساخته شده اند.
     
  6. Image titled 668039 17
    6
    شکل ظاهری لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید به حافظه بسپارید . لپ تاپ همچون ساعت، کیف پول ، عینک آفتابی و ... وسیله ای است که  بایستی به ظاهر آن توجه داشت. پس سعی کنید لپ تاپی را تهیه کنید که ظاهر آن نیز برای شما مورد قبول باشد.
     
 

بخش4

بررسی مشخصات

  1. Image titled 668039 18
    1
    توجه به مشخصات فنی لپ تاپ. زمانی که شما لپ تاپی را خریداری می کنید با قطعات داخلی آن سروکار دارید. این بدان معناست که کاملا مطمئن شوید که لپ تاپ مورد نظر تمام خواسته های شما را بر اورده می سازد. 
  2. Image titled 668039 19
    2
    cpu لپ تاپ را بررسی کنید. سریعترین و بهترین پردازنده ها پر دازنده های چند هسته ای همچون اینتل ،AMD و در حال حاظر ARM می باشد. این مدل cpu در نوت بوک ها و لپ تاپ های سطح پایین تر یافت می شود. سرعت و عملکرد لپ تاپ شما به عوامل متتعدی بستگی دارد.
    همانطور که تکنولوژی در حال پیشرفت است نوع پردازنده ها نیز  به روز تر خواهد شد. در صورتی که شما می خواهید پردازنده اینتل خریداری کنید بهتر است به جای مدل های قدیمی به Core i3 و i5 نگاه کنید. و همچنین در صورتی ک قصد خرید پردازنده های سری AMD را دارید بهتر است به جای خرید  A6 یا  A8  پردازنده های سری Eرا خریداری کنید.
  3. Image titled 668039 20
    3
    توجه به مقدار رم. در نظر بگیرید میزان رم مورد نیاز شما چقدر است. مقدار حافظه  نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.در صورتی که میزان حافظه لپ تاپ محدود باشد برای اجرای برنامه ها به مشکل خواهید خورد. برنامه های بزرگتر میزان رم بیشتری را نیاز دارند. هر چه رم بیشتر باشد سرعت اجرای برنامه نیز بالا خواهد رفت.
    • اکثر لپ تاپ های استاندارد دارای 4 گیگا بایت رم هستند. که این مقدار رم برای بیشتر کاربران کافی است. نوت بوک ها نیز حدود 512 مگا بایت رم دارند اما تقریبا این مقدار رم دیگر رایج نیست. شما می توانید لپ تاپ هایی با 16 گیگابایت یا بیشتر رم نیز خریداری کنید اما این زمانی توصیه می شود که شما برنامه های حجیمی را بخواهید اجرا کنید.
    • اگرچه داشتن یک حافظه با ظرفیت بالا وسوسه بر انگیز است اما توجه داشته باشید که برخی از فروشندگان ممکن است در عوض حافظه های با ظرفیت بیشتر قطعاتی با کیفیت پایین تر ب شما عرضه کنند. از اجایی که لپ تاپ ها را به سختی می توان به روز رسانی کرد پس در هنگام خرید لپ تاپ ها به این موارد توجه داشته باشید. 
  4. Image titled 668039 21
    4
    کارت گرافیک را بررسی کنید . در صورتی که عمده استفاده شما از لپ تاپ ها مربوط به اجرای بازی می شود داشتن یک کارت گرافیک خوب برای شما در اولویت قرار می گیرد. ما در نظر داشته باشید که کارت گرافیک های با قدرت بالاتر مصرف باتری بیشتری را به همراه دارند. 
  5. Image titled 668039 22
    5
    به فضای ذخیره سازی در دسترس توجه کنید.  اندازه هارد کمی گراه کننده است زیرا تمام فضایی که هارد دارد به عنوان حافظه در دسترس نخواهد بود و بخشی از آن برای نگهداری سیستم عامل و برنامه های جانبی آن مورد استفاده قرار می گیرد. به طور معمول مقدار حافظه در دسترس برای شما 40 گیگا بایت کمتر از میزان حافظه اصلی است.
    روش دیگر استفاده از درایو هایSSD است . این درایو ها کارایی بسیار بالایی دارند، بدون صدا کار می کنند و طول عمر باتری را کاهش نمی دهند، اما ظرفیت انها کم و گران قیمت هستند. در صورتی که می خواهید بهترین عملکرد را داشته باشید خرید یک SSD ضروری است اما برای ذخیره فایل های همچون  ویدئو و تصاویر و ... بهتر است از یک هارد خارجی استفاده کنید.
     
  6. Image titled 668039 23
    6
    پورت های موجود را بررسی کنید. اینکه لپ تاپ مورد نظر شما دارای چه تعداد پورت USB برای اتصال لوازم جانبی است. در صورتی که شما برای داشتن موس و کیبورد جدا هم برنامه ریزی کرده اید به دو پورت یدکی نیاز خواهید داشت. همچنین برای اتصال پرینتر، هارد اکسترنال و .. هبه این پورت نیاز خواهید داشت.
    در صورتی که می خواهید لپ تا پ را به تلویزیون وصل کنید مطمئن شوید که دارای پورت HDMI  هست زیرا برای اتصال به تلویزیون وجود این پورت ضروری است. شما همچنین می توانید از پورت VGA یا  DVI  برا اتصال تلویزیون استفاده کنید.
  7. Image titled 668039 24
    7
    بررسی درایو نوری لپ  تاپ. در صورتی که بخواهید سی دی رایت کنید و یا نرم افزاری را نصب کنید به این درایو نیاز خواهید داشت. در صورتی که لپ تاپ شما فاقد یک درایو DVD است می توانید یک DVD درایو خارجی تهیه کنید. دایو های Blu-ray  هم گزینه دیگری است که امروزه ر لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. 
  8. Image titled 668039 25
    8
    به وضوح صفحه نمایش دقت کنید. هر چه وضوح صفحه نمایش بیشتر باشد شما می توانید تصاویر را با کیفیت بالاتری مشاهده نمایید.اکثرا لپ تاپ ها دارای رزولوشن  1366 x 768 هستند. میتوانید در لپ تاپ هایی با اندازه بزرگ صفحه نمایش های 1600 x 900 or 1920 x 1080 را پیدا کنید.
    در مورد اینکه صفحه نمایش در زیر نور خورشید چگونه به نظر می رسد از فروشنده سوال کنید . بعضی از صفحه نمایش ها در زیر نور خورشید کاملا  نامرئی هستند و  محتویات صفحه نمایش قابل مشاهده نیست. 
  9. Image titled 668039 26
    9
     
    وای فای لپ تاپ را بررسی کنید. کارت وای فای به صورت داخلی روی لپ تاپ ها قرار گرفته است و از این نظر جای نگرانی نیست با این حال قبل از خرید این مور را چک کنید. 
 

بخش5

رفتن به فروشگاه یا خرید آنلاین

  1. Image titled 668039 27
    1
    تحقیق کنید. خواه  از فروشگاه و یا به صورت آنلاین خرید را انجام دهید حتما قبل از خرید در مورد لپ تاپ مورد نظر تحقیق کنید. این کار به شما کمک می کند تا خرید را به درستی انجام دهید و دقیقا پیزی را خریداری کنید که مورد نیاز شما است.
    زمانی که برای خرید می روید اطلاعات محصول مورد نظرتان را بر روی برگه یاد داشت کنید و یا بر روی تلفن همراهتان داشته باشید تا در هنگام خرید از چیزی که واقعا نیاز داشتید دور نشوید. 
  2. Image titled 668039 28
    2
    فروشگاه مناسبی را برای خرید انتخاب کنید . شما برای خرید گزینه های زیادی را پیش رو دارید . می توانید از فروشگاه های مختلف یا به صورت آنلاین این کار را انجام دهید.
    فروشگاه های بزرگ برای خرید گزینه های مناسب تری هستند زیرا تنوع زیادی دارند و همچنین می توانید مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید . اگر هم به صورت اینترنتی می خواهید خرید را انجام دهید می توانید از فروشگاه های انلاین که کامپیوتر و قطعات الکترونیکی را عرضه می کندد خرید را انجام دهید اما قبل از آن  سعی کنید توضیحات مربوط به محصولات مختلف را مطالعه کنید. 
  3. Image titled 668039 29
    3
    گارانتی را چک کنید. اکثر تولید کنندگان برای محصول خود گارانتی را ارائه می دهند. این گارانتی ممکن است متفاوت باشدو  برخی از فروشگاه ها گارنتی بیشتر را در قبال دریافت هزینه بیشتر ارائه می کنند 
  4. Image titled 668039 30
    4
    در مورد  اشتباهات  ممکن قبل از خرید فکر کنید. توجه داشته باشید که لپ تاپ کار کرده و یا تعمیر شده را به عنوان لپ تاپ نو خریداری نکنید. اینکه لپ تاپ را از یک فروشگاه معتبر و با یک گارانتی خوب تهیه کنید بسیار مهم است. ریسکی که وجود دارد خرید لپ تاپ کار کرده یا بدون ضمانت است اما اگر برای یک لپ تاپ نو و با ضمانت هزینه پرداخت می کنید  جای نگرانی نیست.
    از اینکه یک لپ تاپ را با تخفیف بالا خریداری کنید  خیلی خوشحال نباشید مگر اینکه مطمئن شوید آن را از یک فروشنده معتبر و با گارانتی  خوب خریداری میکنید. زیرا ممکن است لپ تاپی که در حال خرید آن هستید مرتبا در معرض گرد و غبار یا دسترس افراد مختلف قرار گرفته باشد و کارایی بالا را نداشته باشد همانطور که میدانید گرد و غبار تاثیر منفی بر روی یک لپ تاپ دارد.
  5. Image titled 668039 31
    5
    از لپ تاپ جدیدتان مراقبت کنید. درست است که عمر لپ تاپ ها خیلی بالا نیست اما در صورت مراقبت از آن می توان آن را برای سال های بیشتری نگه داری کرد. تمیز کردن گرد و غبار آن در زمان های مشخص  می تواند تاثیر مثبتی بر روی عملکرد آن داشته باشد.                                                                                                                                                                            آموزش های مشابه:
    راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجو                                                                                                                                                                                                                                                                      
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه