سبد (0)

چطور یک لپ تاپ مناسب بخرم؟

چطور یک لپ تاپ مناسب بخرم؟

5بخش :مشخص کردن  نیاز های شما انتخاب یک سیستم عاملتصمیم گیری در رابطه با مدل لپ تاپچک کردن مشخصات خرید لپ تاپ 

آیا قصد خرید یک لپ تاپ را دارید؟ موارد زیادی وجود دارد  که می تواند شما را برای خرید یک لپ تاپ گیج و سردرگم کند. اما  در این مطلب مواردی را به شما آموزش خواهیم داد تا به راحتی بتوانید تمرکز خود را بر روی لپ تاپ مورد نیاز خود قرار دهید و اقدام به خرید آن نمایید. 

 
 

بخش 1

نیاز های خود را مشخص کنید.

  1. Image titled 705041 1
    1
    در مورد دلیل اصلی استفاده از لپ تاپ فکرکنید. فکر کردن به اینکه شما لپ تاپ را برای چه کاری نیاز دارید مهمترین مسئله  در انتخاب نوع لپ تاپ است. اکثر افراد از لپ تاپ ها برای اهداف مختلفی استفاده می کنند. اما به صورت کلی از لپ تاپ ها در موارد زیر استفاده می شود دقت کنید که هدف شما از خرید یک لپ تاپ چیست؟                        کار مدرسه/ اداره: در این موارد افراد برای  تایپ، کار با اکسل،  جستجو در اینترنت و انجام مواردی از این  قبیل از لپ تاپ استفاده می کنند.
     انجام بازی:  برای انجام اخرین و به روز ترین بازی ها! البته  در این مورد می توان استفاده های دیگری هم از  لپ تاپ داشت.                                                                                                                                                                                                                                     استفاده از اینترنت:  برای انجام کارهایی مانند جستجو در اینترنت، کار با ایمیل، استفاده از شبکه های اجتماعی و .. از لپ تاپ استفاده می شود. تولیدات رسانه ای: انجام کارهای مثل ضبط و ویرایش ویدئو، ضبط صدا و ...
  1.  
    Image titled 705041 2
    2
    جوانب مثبت لپ تاپ را در نظر بگیرید.دلایل زیادی وجود دارد که خرید یک لپ تاپ را به نسبت خرید یک کامپیوتر رومیزی در اولویت قرار می دهد در زیر به چند نمونه اشاره می کنیم.   
    یکی از دلایل اصلی برای خرید لپ تاپ ها قابل حمل بودن آنهاست. همچنین لپ تاپ ها به نسبت کامپیوتر های رومیزی سبک تر و کم حجم تر هستند.                                                                                                                                                                                   همه وظایفی که یک کامپیوتر رو میزی می تواند انجام دهد را لپ تاپ نیز می تواند انجام دهد. کار های بسیار کمی وجود دارد که لپ تاپ ها قادر به انجام آن نباشند.لپ تاپ ها توانایی انجام بسیاری از کار های محاسباتی را دارند    .                     لپ تاپ ها فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. یک کامپیوتر رومیزی به فضای مناسب برای کیس، موس، مانیتور و کیبورد نیاز دارد در صورتی که لپ تاپ فضای کمی را در دفتر یا اتاق شما اشغال می کند.                                                                                                                                                                       
     
  2. Image titled 705041 3
    3
    در نظر گرفتن معایب  داشتن لپ تاپ: با وجود اینکه لپ تاپ ها نسبت به کامپیوتر های رومیزی دارای  مزایای هستند اما معایبی هم دارند که قبل از خرید بهتر است از آنها مطلع شوید:
    • باتری لپ تاپ محدود است. شما خیلی نمی توانید از  باتری لپ تاپ استفاده کنید و  بعد از چند ساعت کار باید باتری را شارژ نمایید.
    • لپ تاپ ها به دلیل ماهیت قابل حملی که دارند  احتمال سرقت بالاتری هم دارند. به هر حال شما لپ تاپ را به محل کار و یا دانشگاه حمل می کنید و این احتمال سرقت را افزایش می دهد. اما در صورتی که فقط در محل کار می خواهید از کامپیوتر استفاده کنید خرید یک کامپیوتر رومیزی بهتر از خرید یک لپ تاپ است.
    • لپ تاپ ها همانند کامپیوتر های رومیزی قابل ارتقا نیستند. و خیلی زود تر  نسبت به کامپیوتر های رومیزی منسوخ می شود. یک کامپیوتر رومیزی را می توان با خرید قطعاتی مثل کارت گرافیک ، رم و غیره ارتقا داد اما در مورد لپ تاپ ها این امر صادق نیست.
    • در صورتی که از لپ تاپ ها بیش از حد استفاده کنید سریع گرم می شوند.
    • لپ تاپ ها به نسبت کامپیوتر های رومیزی کمی گران تر هستند. در صورتی که کامپیوتر های رومیزی را به راحتی می توان ارتقا داد. به عبارت دیگر با خرید یک کامپیوتر رومیزی می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد!
     
  3. Image titled 705041 4
    4
    تنطیم بودجه. میزان بودجه برای خرید لپ تاپ گزینه مهمی است که به شما در هنگام جستجوی لپ تاپ کمک خواهد کرد.بعد از توضیحات هر لپ تاپ رنج قیمت آن لپ تا پ هم ذکر خواهد شد که می توانید  از آن ها کمک بگیرید.
    •  اگر قصد خرید مکینتاش را دارید این را هم در نظر بگیرید که قیمت مکینتاش نسبت به ویندوز و لینوکس بالاتر است.
     
     
 

بخش 2

انتخاب سیستم عامل

  1. Image titled 705041 5
    1
    گزینه های خود را مشخص کنید. سیستم عامل رابط بین سخت افزار و کاربر است.Windows, Mac OS X, Linux, و ChromeOS همگی سیستم عامل هستند. در هنگام انتخاب یک لپ تاپ معمولا یک سیستم عامل بر روی آن نسب است ولی می تواند بعد آن را تغییر داد. شما نمی توانید سیستم عامل Mac OS X  را بر روی یک لپ تاپ غیر مک نصب کنید.اما می توانید لینوکس را روی مک یا لپ تاپ ویندوزی نصب کنید، همچنین می توانید ویندوز را روی کامپیوتر مک نصب کنید.
    • ویندوز: رایج ترین سیستم عامل است و با اکثر نرم افزار ها  سازگار است.
    • Mac OS X - تنها برای استفاده در سخت افزار های مک طراحی شده استOS X تنها بر روی مک بوک ها در دسترس است..
    • Linux - این یک سیستم عامل رایگان است که شامل نسخه های  اوبنتو، مینت، فدورا و موارد دیگر می شود.
    • ChromeOS -این سیستم عامل بر مبنای گوگل کروم است، این سیستم عامل برای لپ تاپ هایی طراحی شده است که به طور مداوم به اینترنت متصل هستند و  می توانند تنها برای نرم افزار های خاص وب اجرا شوند. سیتم عامل های کروم تنها برای Chromebook در دسترس است  هر چند شما می توانید آن را برای سیستم های دیگر هم دریافت کنید.
     
  2. Image titled 705041 6
    2
    مشخص کنید از چه برنامه هایی می خواهید استفاده کنید. برنامه های مورد استفاده شد به نوع سیستم عاملی که استفاده می کنید بستگی دارد. تحقیقات خود را انجام دهید و سیستم عامل را متناسب با نیاز های خود انتخاب کنید.
    • در صورتی که کار شما به گونه ای است که باید از یک سیستم عامل وبرنامه خاص استفاده کنید این گزینه انتخاب شما را محدود  تر می کند.
     
  3. Image titled 705041 7
    3
    به جوانب مثبت و منفی ویندوز فکر کنید: ویندوز یک سیستم عامل است که سازگاری بالایی با برنامه ها دارد. با این وجود در مورد جوانب مثبت و منفی آن فکرکنید.
    • ویندوز از رایج ترین سیستم  عامل های مورد استفاده است. در  محل کار اصولا از نرم افزار های واژه پرداز استفاده می شود که به راحتی توسط این سیستم عامل پشتیبانی می شود.
    • ویندوز تقریبا بر روی هر لپ تاپی از ارزانترین تا گرانترین نوع لپ تاپ کار می کند.
    • ویندوز مستعد دریافت ویروس از سایر نرم افزار هاست. ا ین موضوع فقط به این علت عنوان شد تا شما در این خصوص احتیاط های لازم را برای امنیت سیستم انجام دهید.
    • ویندوز دارای بزرگترین مجموعه بازی در میان سایر سیستم عامل هاست.
     
  4. Image titled 705041 8
    4
     جوانب مثبت و منفی سیستم عامل Mac OS X را بیابید. Apples OS X   رقیب اصلی ویندوز است. امروزه می توان تمامی نرم افزار هایی که بر روی ویندوز قابل اجرا هستند  را بر روی  سیستم عامل مک هم مشاهده کرد.
    • سیستم عامل های مک کمتر در معرض ویروس هستند و نسبت  به ویندوز امن تر هستند، محبوبیت و  معماری دو تفاوت بارز بین این دو سیستم عامل است.
    • با وجود اینکه نقاط قوت فراوانی در سیستم عامل های مک وجود دارد اما با این حال هنوز هم با بسیاری از نرم افزار ها ناسازگاری دارد. بزرگترین نقطه ضعف این سیستم عامل ها نداشتن بازی در مقایسه با ویندوز است.
    • مک به عنوان بهترین مکان برای ویرایش رسانه ها به حساب می آید. نرم افزار های ویرایش صدا و تصویر کیفیت بالایی دارند و بسیاری از نوازندگان از مک برای ضبط صدا استفاده می کنند.
    • سخت افزار مک هزینه کمتری برای شما خواهد داشت. از انجایی که OS X با سخت افزار مک است، شما  مجبور به خرید مک بوک از اپل و یا نمایندگان مجاز آن خواهید بود. در واقع قیمت این سیستم عامل  بسیار ارزان تر از ویندوز است.
     
  5. Image titled 705041 9
    5
    جوانب مثبت و منفی سیستم عامل لینوکس را بیابید.لینوکس یک سیستم عامل رایگان و متن باز است  که توسط گروهی از افراد بسط و توسعه داده شده است، که به این نسخه اصلاح شده distributions یا توزیع شده گفته می شود.اینکه بتوانید تعدادی کامپیوتر لینوکسی را در فروشگاه های کامپیوتری اطراف خود ببینید شانس بزرگی برای شماست!
    • لینوکس یک سیستم عامل رایگان است . بسیاری از نرم افزار ها و  برنامه های آن رایگان است.شما قبل از نصب لینوکس می توانید به صورت رایگان توزیع های مختلف لینوکس را بررسی کنید.
    • لینوکس یکی از امن ترین سیستم عامل هاست و رضایت کاربر را از این نظر در پی دارد. تعداد بسیار کمی  ویروس وجود دارد که برای این سیستم عامل طراحی شده باشد.
    • لینوکس می تواند تقریبا بر روی هر لپ تاپی کار کند.
    • شما ناسازگاری های را در این سیستم عامل تجربه خواهید کرد. بزرگترین نقطه ضعف لینوکس عدم سازگاری آن با سیستم عامل های دیگر است.
    • لینوکس سیستم عامل پیش فرضی نیست که بر روی لپ تاپ در موقع خرید نصب شده باشد و شما می بایست  لینوکس را بعد از خرید با سیستم عامل پیش فرض جایگزین کنید.
     
  6. Image titled 705041 10
    6
    توجه به نکات مثبت و منفی سیستم عامل کروم. ChromeOS سیستم عامل گوگل است و روی تعداد انگشت شماری از لپ تاپ ها قرار دارد. سیستم عامل کروم برای لپ تاپ هایی که مدام  به  اینترنت متصل هستند طراحی شده است.
    • سیستم عامل کروم سریع و  سبک است . سیستم عامل کروم در اصل یک مرورگر وب است  و تمامی برنامه های آن در مرورگر نصب شده است و به  همین دلیل است که برای کار کردن با سیستم عامل کروم به اتصال به اینترنت نیاز است شما  می توانید به صورت آفلاین با اسناد گوگل کار کنید.
    • اکثر کروم بوک ها ارزان قیمت هستند و رنج قیمت انها بین 200 تا 250 دلار است ، به جز Chromebox گوگل که قیمت آن از 850 دلار شروع می شود.
    • از آنجایی که  کروم بوک ها برای فضای ذخیره سازی به گوگل درایو متکی هستند از لحاظ حافظه ذخیره سازی با مشکل رو به رو هستند
    • شما تنها می توانید از برنامه هایی که برای  کروم بوک ها طراحی شده اند استفاده کنید و این به این معنی است که برنامه هایی که شما می توانید انتخاب کنید محدود شده اند. گوگل درایو جایگزین یک دفتر کاری مناسب شده است اما ما باید نصب بازی و برنامه هایی مثل فتوشاپ را فراموش کنید.
    • سیستم عامل کروم برای کاربران  همیشگی گوگل گزینه مناسبی است. در صورتی که بیشتر کار خود را در فضای گوگل انجام می دهید سیستم عامل ارزان کروم  گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.
     
     
 

بخش 3

تصمیم گیری در مورد مدل

  1. Image titled 705041 11
    1
    در مورد نیاز های خود فکر کنید.چهار نوع اصلی لپ تاپ وجود دارد: نوت بوک، استاندارد، لپ تاپ های هیبریدی و تبلت ها (و لپ تاپ ها رومیزی و اولترابوک) توجه داشته باشید در صورتی که شما می خواهید یک مک انتخاب کنید انتخاب شما در این دسته قرار نمی گیرد.
    • نوت بوک:این نوع لپ تاپ برای کسانی که زیاد مسافرت می کنند گزینه مناسبی است.
    • لپ تاپ های استاندارد. این نوع لپ تاپ ها برای طیف زیادی از افراد مناسب است .
    • لپ تاپ های هیبریدی/تبلت ها: لپ تاپ های خیلی سبکی هستند که دارای صفحه نمایش لمسی هستند و برخی از انها دارای صفحه کلید  قابل جدا شدن هستند.
    • دسکتاپ/ اولترابوک: بزرگترین، قوی ترین و گران ترین لپ تاپ ها هستند.
     
  2. Image titled 705041 12
    2
    به نکات مثبت و منفی نوت بوک ها  توجه کنید. نوت بوک ها  کوچکترین  لپ تاپ ها هستند و برای کسانی که زیاد سفر می کنند مناسب است.
    • نوت بوک ها وزن خیلی کمی دارند و معمولا ارزان قیمت هستند.
    • نوت بوک ها اجزای خیلی قدرتمندی ندارند و برای کارهای معمولی مورد استفاده قرار می گیرند و نمی توان خیلی از برنامه ها را بر روی انها داشت. اما  عمر باتری طولانی(حدودا 12 ساعت ) دارند.
    • نوت بوک ها دارای صفحه نمایش و کیبورد بسیار کوچک هستند و برای استفاده از انها و یا تایپ با انها ممکن است با مشکل مواجه شوید.
     
  3. Image titled 705041 13
    3
    نکات مثبت و منفی لپ تاپ های استاندارد را در نظر بگیرید. لپ تاپ های استاندار متداول ترین و رایج ترین نوع لپ تاپ ها ی مورد استفاده هستند.
    • لپ تاپ های استاندارد دارای صفحه نمایش های مختلفی هستند. اندازه صفحه نمایش یک لپ تاپ  اندازه کلی لپ تاپ را تعیین می کند. متداول ترین سایز های صفحه نمایش 14 و 15 اینچ است.
    • لپ تاپ های استاندارد دارای طول عمر باتری کمی هستند و باتری طی مدت محدودی تخلیه  می شود همچنین  باتری لپ تاپ بعد از گذشت مدت زمانی فرسوده خواهد شد.
    • لپ تاپ های استاندارد سنگین تر از نوت بوک ها هستند و به همین دلیل به کیف بزرگتری نیاز دارند اما به طبع صفحه نمایش و کیبورد بزرگتری نسبت به نوت بوک ها دارند. 
     
  4. Image titled 705041 14
    4
    نکات مثبت و منفی لپ تاپ های هیبریدی را در نظر بگیرید.این لپ تاپ ها از سری جدید لپ تاپ ها هستند که عموما با ویندوز 8 اجرا می شوند که برای رابط های کاربری لمسی طراحی شده اند.
    • بزرگترین وجه تمایز لپ  تاپ های هیبریدی صفحه نمایش  لمسی آن است که اگر شما این نوع ورودی را ترجیح می دهید لپ تاپ های هیبریدی گزینه مناسبی برای شماست.
    • لپ تاپ های هیبریدی کمی کوپکتر از لپ تاپ های استاندارد هستند و می توانند  به صورت یک تبلت هم مورد استفاده قرار بگیرند. با جدا کردن صفحه کلید در این لپ تاپ ها  می توان آن ها را به عنوان یک تبلت مورد استفده قرار داد.
    • به خاطر اندازه کوچک لپ تاپ های هیبریدی باتری این لپ تاپ ها نسبت به لپ تاپ های استاندارد  ضعیف تر است. 
       
     
  5. Image titled 705041 15
    5
    جوانب مثبت و منفی  دسکتاپ های جایگزین را در نظر بگیرید. دسکتاپ های جایگزین بزرگترین و قدرتمند ترین لپ تاپ ها ی موجود هستند. این لپ تاپ ها قادر به اجرای بازی های حجیم و سنگین هستند همچنین دارای صفحه نمایش  بزرگ هستند.
    • دسکتاپ های جایگزین بیشترین میزان پاور را برای شما فراهم می کنند،آنها اغلب می توانند بیشتر برنامه های را با همان سرعت و کیفیتی که بر روی  کامپیوتر های رومیزی اجرا می شوند را اجرا کنند.
    • صفحه نمایش بزرگ به این معناست که شما نیازی به نشستن در فاصله نزدیک از کامپیوتر را ندارید و صفحه کلید نیز در اندازه مناسبی است.
    • برخی از دسکتاپ های جایگزین دارای محدودیت هایی همچون نصب کارت گرافیک جدید هستند.
    • دسکتاپ های جایگزین اغلب لپ تاپ مناسبی برای مسافرت نیستند و گران نیز هستند.
     
  6. Image titled 705041 16
    6
    در مورد دوام و استحکام لپ تاپ فکر کنید. در صورتی که کار شما به گونه ای است که لپ تاپ در معرض  آسیب های زیاد است شاید بخواهید لپ تاپی تهیه کنید که جنس بدنه آن دارای استحکام بیشتری باشد. این سری از لپ تاپ ها برای این موارد طراحی شده اند.
    • Toughbooks گونه ای از لپ تاپ ها هستند که  خیلی گران هستند اما نسبت به لپ تاپ های استاندارد قابلیت انعطاف بیشتری دارند.
     
  7. Image titled 705041 17
    7
    ظاهر را در نظر بگیرید.لپ تاپ  وسیله ای است که تو سط بیشتر مردم دیده می شود. پس داشتن یک لپ تاپ با ظاهری زیبا مهم است . بسیاری از لپ تاپ ها دارای تنوع رنگی  هستند همچنین پوسته های زیبایی وجود دارد که شما می توانید از انها برای لپ تاپ خودتان استفاده کنید و ظاهر آن را زیبا سازید. 
     
 

بخش4

چک کردن مشخصات

  1. Image titled 705041 18
    1
    مشخصات لپ تاپ را در نظر بگیرید. لپ تاپ های مختلفی در بازار وجود دارد حتی دو لپ تاپ که از نظر قیمت در یک رنج هستند دارای سخت افزار های داخلی متفاوت هستند. در هنگام خرید به این مشخصات دقت کنید. 
  2. Image titled 705041 19
    2
    درک کاری که cpu انجام می دهد. cpu یا پردازنده یک قطعه سخت افزاری است که بخش عمده کار لپ تاپ را انجام می دهد.
    • از پردازنده های قدیمی همچون  Celeron, Atom, Pentium, C-, یا E-Series  اجتناب کنید.
     
  3. Image titled 705041 20
    3
    ببینید چه میزان رمی بر روی لپ تاپ نصب شده است و همچنین میزان  رمی که لپ تاپ پشتیبانی می کند چقدر است.رم یا حافظه به شما اجازه می دهد تا داده های یک برنامه را یک بار ذخیره کنید . به طور کلی هرچه کامپیوتر شما رم بیشتری را پشتیبانی کند اجرای بهتری خواهد داشت. 4تا 8 گیگابایت رم برای یک لپ تاپ در حالت معمول کافی است.نوت بوک ها معمولا میزان رم کمتری دارند و دسکتاپ های جایگزین میزان رمی بالا تر این محدوده را دارا هستند.
    • فروشندگان اغلب در مورد موارد دیگر در یک لپ تاپ صحبت می کنند. اما کابران معمولا بیشتر از 8 گیگابایت رم را لازم ندارند.
     
  4. Image titled 705041 21
    4
    کارت گرافیک را بررسی نمایید.بیشتر کارت های گرافیک به  صورت داخلی هستند که برای بازی های ساده مناسب هستند. اما برای بازی های حجیم مناسب نیستند. کارت های گرافیک اکسترنال نیز قدرت بالا و هزینه بالاتری دارند و به طبع طول عمر باتری را کاهش می دهند. 
  5. Image titled 705041 22
    5
    فضای ذخیره سازی را بررسی کنید. فضای  ذخیره سازی سیستم عامل و برنامه های همراه را در نظر نمیگیرد. به عنوان مثال یک لپ تاپ با 250  گیگابایت فضای ذخیره سازی ممکن است دارای 210 گیگابایت فضای قابل استفاده در هنگام خرید باشد.اکثر لپ تاپ ها به شما اجازه می دهند تا  هارد دیسک را ارتقا دهید هر چند این کار به نصب مجدد سیستم عامل نیاز دارد.
    SSD   به خاطر افزایش سرعت و افزایش طول عمر باتری در حال استاندارد شدن هستند. ssd ها  گران تر از هارد های  استاندارد هستند و همچنین فضای ذخیره سازی کمتری دارند به این معناست که  شما برای ذخیره سازی فایل های چند رسانه ای خود نیاز به هارد های خارجی دارید. 
  6. Image titled 705041 23
    6
    چک کردن پورت های خروجی. آیا لپ تا پ دارای  تعداد کافی پورت ورودی/ خروجی است؟ ایا دارای پورت ها HDMI یا VGA برای اتصال به پروژکتور و یا تلویزیون است؟  در صورتی که شما از وسایل اکسترنال زیادی استفاده می کنید این پورت ها اهمیت زیادی  خواهند داشت.
  7. Image titled 705041 24
    7
    توجه به وجود درایو نوری یا اپتیکال. تعدادی از لپ تاپ ها  درایور های اپتیکال را به منظور صرفه جویی در میزان فضای ذخیره سازی کنار گذاشته اند. در حالی که شما برای نصب سایر نرم افزار ها به یک درایو خارجی نیاز خواهید داشت.
    • تعدادی از لپ تاپ ها در حال حاظر از درایو های Blu-ray  استفاده می کنند که قادر به خواندن و نوشتن روی درایو های استاندارد و همچنین خواندن دیسک های Blu-ray  هستند.
     
  8. Image titled 705041 25
    8
    به رزولوشن صفحه نمایش دقت کنید. رزولوشن ها ی 1600*  900 یا 1920*  1080   برای نمایش تصاویر مناسب هستند هر چند لپ تاپ های کوچکتر ممکن است دارای رزولوشن متفاوتی باشند. رزولوشن های بالاتر تصاویر را با کیفیت بالاتری به نمایش می  گذارند ، اگر شما از لپ تاپ برای نمایش فیلم یا انجام بازی استفاده می کنید رزولوشن بالا برای شما بسیار مفید خواهد بود.رزولوشن بالاتر هم به این معنی است که شما در صورتی که روی یک ناحیه از تصویر بزرگ نمایی را انجام دهید می توانید آن را بدون افت کیفیت مشاهده نماید.
    • دقت کنید صفحه نمایش لپ تاپ   در زیر نور خورشید چگونه به نظر می رسد. مشاهده صفحه در صفحه نمایش های ارزان که در زیر نور خورشید قرار دارند به سختی صورت می گیرد.
     
 

بخش 5

خرید لپ تاپ

  1. Image titled 705041 26
    1
    تحقیق کنید. اجازه ندهید تا یک فروشنده  در مورد ویژگی های از لپ تاپ صحبت کنید که اصلا مورد نیاز شما نیست. انجام تحقیقات شما را خیلی جلوتر  میبرد. می توانید به صورت انلاین تمامی خصوصیات، نکات منفی و مثبت لپ تاپ مورد نظر خود را بررسی نمایید . زیرا فروشندگان اصولا نکات و جنبه های مثبت محصول را به شما انتقال می دهند. 
  2. Image titled 705041 27
    2
    تست قبل از خرید. قبل از اینکه لپ تاپ خود را خریداری کنید سعی کنید آن را تست نمایید در صورتی که  به صورت اینترنتی لپ تاپ را خریداری می کنید می توانید از فروشندگانی که در اطراف شما هستند  بخواهید تا لپ تاپ مشابه را برای شما تست کنند و یا اینکه از دوستانتان  در مورد لپ تاپ مورد نظرتان اطلاعاتی را در یافت نمایید. 
  3. Image titled 705041 28
    3
    گارانتی را بررسی نمایید. امکان این وجود دارد که قطعه از لپ تاپ دچار اشکال و یا خرابی شود. وجود گارانتی مخصوصا برای لپ تاپ هایی که دارای قیمت  بالایی هستند بسیار مهم می باشد . پس در هنگام خرید حتما از وجود گارنتی مطمئن شوید.
    •  لپ تا پ های Craigslist به ندرت دارای ضمانت هستند.
     
  4. Image titled 705041 29
    4
    توجه در هنگام خرید لپ تاپ های دست دوم و یا تعمیر شده. خرید یک لپ تاپ دست دوم گرچه می تواند مقدار زیادی  در پول شما صرفه جویی کند اما  ممکن است شما صاحب لپ تاپ با کیفیت پایین شوید. دقت داشته باشید که هر چه از عمر یک لپ تاپ می گذرد عملکرد آن نیز کاهش می یابد. لپ تاپ های دست دوم  احتمالا گارنتی کارخانه را ندارد.
    • در صورتی که از قصد خرید یک لپ تاپ تعمیر شده را دارید مطمئن شوید که لپ تاپ دارای گارانتی است
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه