سبد (0)

راهنمای خرید دامنه منقضی شده

راهنمای خرید دامنه منقضی شده

نام دامنه،شناسه یک وب سایت است که بعد از نام پروتکل سیستم نام دامنه قرار می گیرد.هر وب سایت دارای یک نام است که  توسط شرکت های اینترنتی برای تخصیص نام ها، شمار ها  یا ICANN کنترل می  شود. برخی از نام دامنه ها  راحت تر به حافظه سپرده می شوند و تقاضای بالاتری دارند اما ICANN بر اساس اولین درخواست اولین سرویس عمل می کند. بین 1تا 10 سال نام یک دامنه می تواند منقضی شده و وارد فرایند انتشار شوند. در صورتی که شخصی  فراموش کند که دامنه خود را تمدید کند و یا آن را تمدید نکند این دامنه  به بالاترین قیمت پیشنهاد می شود و هر شخص می تواند چنین دامنه هایی را به دست اورد. در ادامه راهنمای خرید دامنه منقضی شده برای شما شرح داده خواهد شد.

 

مراحل خرید دامنه منقضی شده

  1. Image titled Acquire an Expired Domain Step 1
    1
    دانستن مراحل ازاد شدن یک نام دامنه.
    • نام دامنه ای که در دسترس نباشد منقضی شده است.40 روز قبل از اینکه مالک دامنه را رها کرده باشد صبر کنید . سپس 30 روز دیگر صبر کنید به این امید که مالک قبلی دامنه را در این 30 روز تمدید کند. بعد از این مدت دامنه  رها می شود و بازپس گیری مجدد آن بسیار مشکل است.
    • زمانی که  نام دامنه  منقضی می شود این نام  به عنوان یک  دامنه ازاد منتشر می شود.
     
     
  2. Image titled Acquire an Expired Domain Step 2
    2
    خرید برنامه ای برای اطلاع از اطلاعات دقیق دامنه ها.

    • برای انتخاب نام دامنه مورد نظر در پایگاه داده جستجو کنید و نام دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید.به صورت معمول  می توانید کلمات کلیدی مرتبط با نام دامنه مورد نظر را جستجو کنید اما  برای پیدا کردن دامنه مورد نظر می توانید نام دامنه را نیز به صورت دقیق وارد کنید.به عنوان مثال در صورتی که به دنبال نام دامنه ای با عبارت raisin هستید می توانید به صورت مستقیم عبارت raisin را در کادر جستجو وارد نمایید. یک لیست از تمامی نام دامنه هایی منقضی شده که حاوی عبارت raisin هستند برای شما نشان داده خواهد شد.
    • زمانی  که زمان منقضی شدن یک دامنه وجود دارد می بایست که به صورت مرتب  دیتابیس را چک کرد.
     
  3. Image titled Acquire an Expired Domain Step 3
    3
    سفارش دادن دامنه مورد نظر از سایتی که در آن ثبت شده است.
    وب سایت هایی وجود دارد که در آن کاربران می توانند دامنه مورد نظر خود را سفارش دهند.نام دامنه مورد نظر شما ممکن است در این وب سایت وجود داشته باشد یا نه.شما فقط می بایست دامین مورد نظر را انتخاب کنید. مشتریان می توانند نام دامنه را قبل از اینکه منقضی شود سفارش دهند.وضعیت و نام دامنه ها در این لیست ها رائه شده است. 
  4. Image titled Acquire an Expired Domain Step 4
    4
    استفاده از یک  drop catcher, یا  shark, برای گرفتن  دامنه های منتشر شده.
    • استفاده از  drop catcher. نحوه کار این سرویس ها به این صورت است که  تعداد درخواست در این سرویس ها به مناقصه گذاشته می  شود. هزینه استفاده از این سرویس ها بین 10تا 100 دلار بسته به نوع سرویس مورد نظر شماست.
    • شرکت در یک مناقصه. در صورتی که بیش از یک نفر برای گرفتن یک دامنه درخواست داده باشند دامنه به شخصی که قیمت بالاتری را پیشنهاد داده است واگذار می شود.
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه