سبد (0)

راهنمای خرید کامپیوتر برای بازی

راهنمای خرید کامپیوتر بازی

چهار روش:سی پی یو (CPU)مادر بوردرم(RAM) از کجا کامپیوتر بازی را بخریم؟

مزیت استفاده از  کامپیوتر شخصی برای  انجام بازی این است که شما علاوه بر نصب بازی بر روی ان می توانید نرم افزار های دیگر را نیز روی ان نصب کنید، از اینترنت استفاده کنید و مواردی دیگر اما یک کنسول بازی بسیار محدود است. در مورد اینکه میخواهید یک کامپیوتر خریداری کنید و یا یک کنسول بازی و همچنین سخت افزار های مناسب برای  آن فکر کنید. گرچه می توانید کامپیوتری را خریداری کنید که تنها برای انجام بازی ساخته شده است اما بهتر از قبل از خرید در مورد کامپیوتر و قطعات سخت افزاری آن اطلاعاتی را کسب کنید. در این مقاله  نکاتی را ارائه می کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید در این ضمینه انتخاب مناسب تری  را داشته باشید. 

 

روش1

سی پی یو (CPU)

  1. Image titled Buy a PC for Games Step 1
    1
    اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر دارای یک پردازنده سریع است. هر چه عملکرد پردازنده سریعتر باشد سرعت انجام  و اجرای بازی بهتر خواهد بود.سرعت یک پردازنده بر اساس واحد هرتز سنجیده می شود همچون مگا هرتز، گیگا هرتز.بهتر است  از  پردازنده خود را از نام های تجاری مطرح همچون اینتل و یا AMD تهیه کنید. 
     
 

روش2

مادر بورد

  1. Image titled Buy a PC for Games Step 2
    1
    انتخاب مادر بورد  متناسب با CPU. مادر بورد ها به طور معمول تنها یک نوع CPUرا پشتیبانی می کنند. در صورتی که مادر بورد و CPU با هم سازگاری نداشته باشند برنامه به درستی اجرا نخواهد شد. همچنین یک مادر بورد باید دارای ویژگی های زیر باشد:
    • ظرفیت رم:مادر بورد هایی که برای کامپیوتر های مخصوص بازی مورد استفاده قرار می گیرند باید حداقل از 1گیگ رم پشتیبانی کنند.
    • اتصالات USB وPCI:کامپیوتری که میخواهید از آن برای بازی استفاده کنید باید دارای تعدا کافی اتصالات  ورودی خروجی برای اتصال دستگاه های دیگر را داشته باشد.
    • پشتیبانی از صدا و تصویر:برخی مادر بودر ها قابلیت های پشتیبانی از صدا و تصویر را دارا هستند. هر چه کیفیت صدا و تصویر بالاتر باشد  تجربه بازی بهتری را خواهید داشت.
     
 

روش3

رم (RAM)

  1. Image titled Buy a PC for Games Step 3
    1
    کامپیوتری را خریداری کنید که به اندازه کافی فضا برای ذخیره موقت بازی  روی خود داشته باشد.مقدار رم بر  اساس بایت اندازه گیری می شود. و یک کامپیوتر برای بازی به حداقل 1 گیگا بایت رم نیاز دارد. البته نوع رم ها نیز متفاوت است.
    • SDRAM: این نوع رم ها تقریبا در حال منسوخ شدن هستند و بهتر است برای کامپیوتر های بازی از آنها اجتناب کنید.
    • DDR2 RAM:سرعت انتقال این نوع رم دو برابرSDRAM است.اکثر بازی ها با استفاده از RAM DDR2  بدون اشکال اجرا می شوند.
    • DDR3 RAM: استفاده از این نوع رم ها در واقع یک نوع سرمایه گذاری بزرگ است چرا که تعداد محدودی بازی در حال حاضر توسط این نوع رم پشتیبانی می شود اما بازی هایی که در اینده تولید می شوند توسط این رم ها پشتیبانی خواهند شد.
     
 

روش4

از کجا کامپیوتر بازی را بخریم؟

  1. Image titled Buy a PC for Games Step 4
    1
    میتوانید  با جستجو در اینترنت فروشگاه هایی که این نوع کامپیوتر ها را عرضه می کنند بیابید. در ادامه مهمترین این فروشگاه ها را معرفی میکنیم:
    • خرید از Direct PC: تمام انواع کامپیوتر را برای گیمر ها ارائه می دهد همچنین می توانید درخواست یک کامپیوتر سفارشی را دهید.
    • I Buy Power: این شرکت مختص تولید کامپیوتر های دسکتاپ و بازی است.
    • Micro Center:  می توانید کامپیوتر مورد نظر خود و همچنین لوازم جانبی آن را در این وب سایت بیابید.
     
  2. Image titled Buy a PC for Games Step 5
    2
    رفتن به فروشگاه  ها و مشاهده کامپیوتر ها و انتخاب کامپیوتر مورد نظر. برخی از این فروشگاه ها در زیر امده اند.
    • Best Buy
    • Frys
    • Circuit City
    • CompUSA
     
     
تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه