سبد (0)

مدیریت چرخه حیات

پیش نیازها

  1. آموزش اندروید-ایجاد پروژه اندروید
  2. آموزش اندروید-ایجاد اولین برنامه

مواردی که باید مطالعه کرده باشید:

  • Activityها

خودتان امتحان کنید:

دانلود دمو »

آموزش اندروید - مدیریت چرخه حیات Activity

مواقعی که کاربر در برنامه ی شما چرخ می زند و از یک activity به یک activity دیگر می رود، یا از برنامه بیرون می رود و سپس به آن بر می گردد، در این انتقال بین برنامه ها و activityها، چرخه ی حیات Activity، وضعیت های مختلف آن را ثبت می کند. برای نمونه، هنگامی که فعالیت شما برای اولین بار شروع می شود، برنامه ی شما در صفحه نمایش نشان داده می شود و پیش روی صفحه ی نمایش قرار می گیرد و فوکوس کاربر روی برنامه ی شما می رود. در این حین، سیستم اندروید یک سری متدهای  چرخه ی حیات مربوط به activity را صدا می زند. اگر کاربر عملیاتی را انجام دهد که منجر به اجرای activity دیگر شود یا حتی برنامه ی دیگری اجرا شود، سیستم اندروید هنگامی که برنامه به پس زمینه سیستم می رود و از فوکوس خارج می شود، یک سری متدهای چرخه ی حیات دیگری را اجرا می کند. (رفتن برنامه به پس زمینه منجر می شود ما آن را نبینیم اما instance آن و وضعیت آن کماکان دست نخورده باقی می ماند.)

با استفاده از متدهای مربوط به چرخه ی حیات، می توانید مشخص کنید هنگامی که یک کاربر از activity خارج می شود و یا به آن بر می گردد، Activity شما چگونه رفتار کند. برای مثال اگر برنامه ی پخش ویدئوی آنلاین را توسعه می دهید، وقتی که کاربر به برنامه ی دیگری سوییچ می کند ممکن است ویدئو را متوقف کنید یا اتصال شبکه را خاتمه دهید. هنگامی که کاربر به برنامه باز می گردد، می توانید مجدداً اتصال شبکه را برقرا کنید و به کاربر اجازه دهید تا ادامه ی پخش از سر گرفته شود.

در این سرفصل آموزشی به متدهای مربوط به چرخه ی حیات می پردازیم. هر instance از Activity این متدها را دریافت می کنند. در ادامه به این خواهیم پرداخت که چگونه می توانید از این متدها استفاده کنید و activity شما با این متدها کاری که کاربر انتظار دارد را انجام می دهد. با استفاده از این متدها منابع سیستم اندروید، هنگامی که به این منابع احتیاجی نیست بیهوده مصرف نمی شوند.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه