سبد (0)

تغییر فونت و رنگ محیط Eclipse

تغییر فونت در Eclipse

گاهی اوقات لازم است که برای بهتر دیده شدن کد ها و یا زیبایی و جذاب شدن محیط کد نویسی باید از فونت های مختلف استفاده کرد.در ایکلیپس این قابلیت قرار داده شده تا شما بتوانید فونت ها را از نظر نوع و اندازه تغییر دهید و آنها را بکار بگیرید.برای تغییر فونت به مسیر زیر بروید:

Window-Preferences-General-Appearance-Colors and Fonts

 

و در ادامه در پنجره ی باز شده, وارد پوشه ی Basic  شوید و در زیرمجموعه ی این قسمت Text Font ررا انتخاب کنید و در قسمت سمت راست روی Edit  کلیک کنید تا پنجره ی Font نمایان شود و در این قسمت میتوانید تنظیمات دلخواه را انجام دهید و در نهایت ok کنید تا پنجره ی Font بسته شود و دوباره ok را بزنید تا تمام پنجره ها بسته شوند. و در نهایت میتوانید ببینید که فونت شما به همان شکل دلخواه تغییر یافته است.



تغییر رنگ محیط Eclipse

یکی از قابلیت هایی که در نرم افزار ایکلیپس به کمک خیلی از کاربران می آید تغییر رنگ محیط ایکلیپس می باشد که میتواند به کمک کسانی بیاید که با یک رنگ خاصی مشکل دارند و نمیتواند در محیطی با یک رنگ خاص کار کنند.در این مطلب میخواهیم به شما آموزش دهیم که به چه روشی رنگ محیط ایکلیپس را تغییر دهیم  و از این قابلیت جذاب استفاده کنیم.برای شروع کار وارد محیط ایکلیپس شوید و از تب Help گزینه ی Install New Software را انتخاب کنید که وارد صفحه ای به اسم Install می شوید.

روی Add کلیک کنید تا وارد صفحه ای شوید که دو فیلد با نام Name و Location  دارد.در قسمت Name یک نام برای پلاگین خود وارد کنید و در قسمت Location این آدرس را وارد کنید: http://eclipse-color-theme.github.com/update

و در مرحله ی بعد روی ok کلیک کنید.

در حال حاضر در صفحه ی موجود آیتمی با نام Eclipse Color Theme اضافه شده است که باید تیک این آیتم را بزنید  و سپس روی Finish کلیک کنید تا پلاگین نصب شود.وقتی مراحل نصب با موفقیت انجام شد از شما میخواهد که ایکلیپس را دوباره راه اندازی کنید.

در حال حاضر پلاگین با موفقیت نصب شده و باید از آن استفاده کنید.

برای اعمال تغییرات به مسیر زیر بروید:

Window-Preferences-General-Appereance-Color Theme

و در نهایت هر کدام از گزینه های موجود راکه تمایل داشتید اجرا کنید.

توجه داشته باشید که از رنگی برای محیط ایکلیپس استفاده کنید که باعث خستگی چشمان شما نشود چون در زمان برنامه نویسی پروژه های شما باعث اختلال در روند کاری و همچنین نتیجه ی مورد انتظار میشود.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه