سبد (0)

واسط کاربری پویا-فرگمنت ها

پیش نیازها

  1. اطلاعات پایه در مورد چرخه حیات activity
  2. ایجاد چیدمان XML

مواردی که باید مطالعه کرده باشید:

  • Fragmentها

خودتان امتحان کنید:

دانلود دمو »

ایجاد یک واسط کاربری پویا با استفاده از Fragmentها

 

برای ایجاد یک واسط کاربری پویا و چند پنجره ای روی دستگاه های اندروید، نیاز دارید تا کامپوننت های UI و رفتارهای activity را در ماژول هایی کپسوله کنید. با این کار می توان ماژول ها را با سایر Activityها و با Activityهای برنامه ی خودتان مبادله کنید. با استفاده از کلاس Fragment می توانید این ماژول ها را ایجاد کنید. کلاس Fragment تا حدی مشابه یک Activity تو در تو است که می تواند چیدمان خودش را تعریف کند و چرخه ی حیات خودش را نیز مدیریت کند.

هنگامی که fragment چیدمان خودش را تعریف کرد، می تواند با ترکیب های مختلف با سایر fragmentهای داخل یک Activity پیکربندی شود و در نتیجه پیکربندی چیدمان را برای سایزهای مختلف صفحه ی نمایش تغییر دهد. (صفحات نمایش کوچک ممکن است تنها یک fragment را در لحظه نمایش دهند اما، صفحات نمایش بزرگ می توانند دو fragment یا بیشتر را در آن واحد نمایش دهند.)

در این سرفصل آموزشی یاد می گیرید، که چگونه واسط کاربری پویا با استفاده از Fragmentها ایجاد کنید و برنامه ی خود را برای دستگاه هایی با صفحه نمایش مختلف بهینه کنید. ضمن اینکه از قدیمی ترین نسخه های اندروید مانند اندروید 1.6 نیز پشتیبانی کند


تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه