سبد (0)

مقدمه آموزش متلب فصل 4

کامپیوترها دو نوع ذخیره سازی را به ما ارائه می دهند: ذخیره ی موقت در RAM و ذخیره دائمی در یک دستگاه ذخیره ساز مانند هارد. به منظور ذخیره ی دائمی فایل های متلب، باید آنها را در هارد ذخیره نماییم. اما معمولاً در هارد، اطلاعات زیادی وجود دارد و اگر پروژه ی خود را در آن ذخیره کنیم، بازآوری اطلاعات در بین انبوه داده ها، مشکل خواهد بود. علت اهمیت ساختار فایل در متلب، همین است. زیرا با استفاده از ساختار فایل در متلب، می توانیم مکانی را برای ذخیره ی اطلاعات مشخص کنیم و بعداً آن را به راحتی بازیابی کنیم. 

داده ها در فایل ها ذخیره می شوند و فولدرها نیز فایل ها را دسته بندی می کنند. به منظور باز کردن داده ها در نرم افزار متلب، ابتدا باید فولدر داده ها را باز کنید؛ سپس قادر خواهید بود تا فایل دلخواه خود را باز کنید. در صورتی که بخواهیم از داده های متلب، در دیگر برنامه ها استفاده کنیم، باید آنها را export کنیم. 

در پایان این فصل، روش ذخیره کردن کار در متلب آموزش داده خواهد شد. در صورتی که داده های متلب را ذخیره کنید، آنها از RAM به هارد منتقل خواهند شد و در داخل یک فایل قرار می گیرند. سپس وقتی که بخواهید دوباره داده ها را در متلب باز کنید، آنها از هارد به RAM منتقل خواهند شد. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه