سبد (0)

مقدمه آموزش متلب فصل 10

 اضافه کردن ساختار به اسکریپت ها

در این فصل می خوانید:

  • اضافه کردن تصمیم گیری در اسکریپت ها
  • استفاده از توابع بازگشتی
  • انجام وظایف تکراری
  • تعریف منوها

اسکریپت هایی که شما تاکنون ایجاد کرده اید همه یک سری از وظایف را به ترتیب و یکی یکی انجام می دهند. اما گاهی از اوقات لازم است که از روی برخی از گام ها پرش کنیم و یا برخی از گام ها را بیش از یک بار انجام دهیم. انسان ها به راحتی می توانند تصمیم بگیرند که چه کاری را چند بار انجام دهند، اما کامپیوترها نیاز به کمی کمک دارند. شما باید دستورات خاصی را مشخص کنید تا معلوم شود که چه زمانی یک تصمیم ضروی است که اجرا شود و چه زمانی باید این دستور بیش از یک بار اجرا شود. 

برای پی بردن به اینکه دستورات چگونه ایجاد می شوند و چگونه تکرار می شوند، شما دو تمرین را مشاهده خواهید کرد تا در آنها مهارت های خود را بکار گیرید. به اولین تکنیک بازگشت گفته می شود و به طور ساده می توان گفت که یک روش ساده برای تکرار یک دستور، برای بیش از یک بار است اما به طریق ظریف و زیبا. استفاده از روش بازگشتی حل برخی از مسائل ریاضیات را به طور قابل ملاحظه ای آسان می کند. 

در تمرین دوم، استفاده از یک منو مورد بررسی قرار می گیرد. اکثر اپلیکیشن های چندمنظوره، از منوها استفاده می کنند تا به کاربر امکان دهند تا از میان چند گزینه، یک گزینه را انتخاب کنند(که به آن منو گفته می شود). 
ص 193

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه