سبد (0)

استفاده از تابع ()readtable در متلب

تابع ()readtable با هردوی رشته ها و اعداد کار می کند. این تابع بسیار ساده تر از تابع ()textscan می باشد اما دارای یک سری ویژگی های خاص است. مثلا در این تابع، فرض بر این است که اولین ردیف از داده ها، مشخص کننده ی نام ستون ها است. برای اینکه بتوانیم با استفاده از فایل NumericData.csv کاربرد تابع ()readtable را مشاهده کنیم، عبارت (RTOutput = readtable('NumericData.csv', 'ReadVariableNames', false را در متلب تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. خروجی زیر را مشاهده خواهید نمود:

 

در این مورد، به جای یک ماتریس یا یک آرایه ی سلولی، خروجی ما یک جدول خواهد بود. هر یک از ستون ها، درست مثل عکس 11.1 یک نام را به خود اختصاص داده اند. با استفاده از این متغیر یعنی RTOutput می توانید به صورت تک تک به اعداد درون این جدول دسترسی داشته باشد. 

 

بعنوان مثال، با تایپ کردن عبارت {'RTOutput{1, 'Var1  در متلب، عدد 15 در خروجی نمایش داده می شود. 

 عکس 11.1

در تابع ()readtable بعنوان آرگومان اول، نام فایل را مشخص می کنیم و سپس بعنوان آرگومان دوم، یک خاصیت را تعیین می کنیم. بعنوان مثال در دستور ابتدای این مقاله، مقدار 'ReadVariableNames' یک خاصیت می باشد. سپس در آرگومان سوم، مقدار false را تنظیم کرده ایم. مقدار false به متلب می گوید که ردیف اول داده های ورودی را در داخل فایل اصلی(مثلا در فایل CSV)، بعنوان نام ستون ها در نظر نگیر. 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه