سبد (0)

استفاده از ابزار image information

برای به دست آوردن اطلاعات در مورد عکس نمایش داده شده در ابزار عکس، می توانید از ابزار Image Information استفاده کنید. ابزار Image Information قادر است دو نوع اطلاعات را در مورد یک عکس با ما بدهد، که عبارتند از:

  1. اطلاعات مقدماتی: که شامل عرض و ارتفاع و کلاس و نوع عکس می شود. برای عکس های سیاه و سفید و عکس های ایندکس شده، این اطلاعات شامل مقدارهای مینیمم و ماکسیمم شدت روشنایی نیز می باشد. 
  2. داده های متای عکس: تمام داده های متای عکس را نمایش می دهد. این ها همان اطلاعاتی هستند که توسط تابع imfinfo یا dicominfo برگردانده می شوند. 

بعنوان مثال، با استفاده از دستور زیر، یک عکس را در ابزار عکس مشاهده می کنیم:

مثال (استفاده از ابزار image information)

imtool('moon.tif')

 حالا در نوار ابزار، بر روی دکمه ی Image Information کلیک کنید تا ابزار Image information شروع به کار کند. و یا اینکه می توانید از منوی Tools در ابزار عکس، گزینه ی Image Information را انتخاب کنید. 

در عکس زیر، ابزار عکس را به همراه ابزار Image Information مشاهده می کنید. در عکس زیر، ابزار Image Information اطلاعات مقدماتی و داده های متای عکس را نشان می دهد:

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه