سبد (0)

چرخاندن متن برچسب متلب

در برخی از موارد، متن اضافه شده به نمودار به درستی نمایش داده نمی شود. بعنوان مثال عنوان در عکس 7.7 به خوبی نمایش داده می شود اما برچسب های محور x و محور y کمی کج به نظر می رسند. شما می توانید آنها را اصلاح کنید تا به درستی نمایش داده شوند. 

هنگام مشاهده ی برخی خصوصیات با استفاده از تابع ()get، به جای یک مقدار حقیقی، یک شناسه(هندل) را مشاهده می کنیم. بعنوان مثال، هنگامی که داریم به مقدار XLabel ( با استفاده از تابع get) نگاه می کنیم، یک شناسه(هندل) را به دست می آوریم که به ما اجازه می دهد تا بهتر با برچسب مورد نظر کار کنیم. برای اینکه این شناسه(هندل) را مشاهده کنیم، کافیست از دستور get(Bar2Axes, 'XLabel') استفاده کنیم. اگر که شما نمی خواهید از یک متغیر استفاده کنید تا نام شناسه(هندل) را در خود نگه دارد، می توانید دستور (('get(get( Bar2Axes, 'XLabel را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید تا خصوصیات XLabel را مشاهده کنید. با انجام این کار، شما به متلب می گویید که خصوصیات XLabel گرفته شده به وسیله ی شناسه ی Bar2Axes را به ما بده. در واقع در این روش از از یک شناسه در داخل شناسه ای دیگر، استفاده کرده ایم. 

یکی از خصوصیاتی که در داخل XLabel قرار دارد، خصوصیت Rotation است. که زاویه ی نمایش متن را مشخص می کند. برای مشاهده ی این موضوع عبارت set(get( Bar2Axes, 'XLabel'), 'Rotation', -30) را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. اکنون برچسب محور x با نمودار تراز شده است. می توانید با تایپ کردن عبارت set(get( Bar2Axes, 'YLabel'), 'Rotation', 30) و فشار دادن کلید Enter، همین کار را برای محور y انجام دهید. شما همچنین می توانید برچسب ها را دوباره مکان دهی کنید، با اینکه استفاده از محیط متلب برای انجام این کار ساده تر می باشد اما خصوصیت Position به شما امکان دسترسی به این ویژگی را می دهد. 

برای مشاهده ی موقعیت ابتدایی برچسب محور x، کافیست عبارت get(get( Bar2Axes, 'XLabel'), 'Position') را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید. در مثال ما، خروجی به صورت زیر خواهد بود:

 اکنون عبارت set(get( Bar2Axes, 'XLabel'), 'Position',[1.50 -1.3 1] ) را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید تا برچسب محور x را بهتر مکان دهی کنیم. ( ممکن است نیاز داشته باشید تا برای رسیدن به نمودار دلخواه خود، کمی اعداد را دستکاری کنید، تا به نتیجه ی نشان داده شده در عکس زیر دست یابید. درواقع محور X شما باید چیزی شبیه به عکس 7.8 باشد).

آموزش متلب

 

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه