سبد (0)

گرفتن ورودی از کاربر

برخی از اسکریپت ها، بدون دریافت هیچ ورودی از کاربر کار می کنند اما بعضی از آنها این طور عمل نمی کنند. برای انجام دادن اکثر کارها، اسکریپت باید از کاربر سوال هایی را بپرسد و بر اساس ورودی کاربر واکنش نشان دهد. در غیر این صورت، اسکریپت یا باید مانند معمول عمل کند و یا از دیگر منابع اطلاعات را به دست آورد. دریافت ورودی از کاربر، این امکان را به وجود می آورد که اسکریپت به طور متفاوتی کار کند. تصویر زیر یک مثال را نشان می دهد که در آن اسکریپت از کاربر یک ورودی را درخواست می کند. 

تابع ()input از کاربر یک ورودی را درخواست می کند. در داخل این تابع یک پیام قرار داده ایم که به هنگام وارد کردن ورودی توسط کاربر نمایش داده می شود. اگر بخواهید که کاربر بتواند فقط متن(نه عدد) را وارد کند، باید همانند عکس بالا، از آرگومان 's' استفاده کنید. هنگامی که کاربر یک نام را تایپ می کند و کلید Enter را می فشارد، مقدار مورد نظر در متغیر Name قرار می گیرد. 

 تابع ()disp متن را بدون انتساب دادن آن به یک متغیر، در خروجی نشان می دهد. اما تابع ()disp تنها یک ورودی را قبول می کند. و این تابع در مثال بالا دو رشته ی جدا از هم در خروجی نمایش می دهد(قسمت "Hello" و قسمت "Name" ). برای حل این مشکل، از اپراتور الحاق کننده([]) استفاده می کنیم. و برای جدا کردن عباراتی که باید به هم الحاق شوند، از یک علامت کاما استفاده میکنیم. 

 هنگامی که این مثال را اجرا می کنید، اسکریپت مورد نظر از شما در خواست می کند تا نام خود را وارد کنید. پس نام خود را وارد کنید و سپس  کلید Enter را فشار دهید. بعد از انجام این کار، اسکریپت خروجی را نشان می دهد. در زیر یک نمونه از خروجی را می توانید مشاهده کنید:

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه