سبد (0)

روستای اوره

روستای اوره را در اوج زیبائی اردیبهشت ماه ببینید

نطنز مهد گل، شکوفه و بهار است و  نزدیکی آن به  اصفهان با آب و هوای بی نظیری که دارد. نعمتی بزرگ است  که شکرانه آن بازدید از آن است. اما روستای کوچکی در کنار دست نطنز و در کوهپایه کرکس قرار دارد که در اردیبهشت ماه غرق در گلهای زرد زرشک و آبشار های کوچک و زیبا می شود و اگر  شما نمی توانید از این مسیر قله کرکس را صعود نمائید قطعاً از هوای دلپذیر و روح بخش آن می توانید استفاده نمائید.

روستای اوره در فاصله 130 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار گرفته است این روستا در غرب نطنز قرار دارد و بعد از خروج از شهر نطنز در ابتدای جاده خروجی بعد از گذر از دانشگاه پیام نور سمت چپ تابلوی کوچکی است که روی آن نوشته است امامزاده آقاسلطان گروه آباد. به سمت آن بروید ودر جاده ادامه مسیر دهید. ابتدای جاده شاید زیاد جالب به نظر نرسد ولی با کمی جلو رفتن با حجم باغهای زیبا و لطافت ناگهانی هوا روبرو می شوید. درختان سربه فلک کشیده و پیر به خوش آمد خواهند گفت پس با همراهی گلهای محمدی کنار جاده همراه باشید و راه را ادامه دهید تا به امامزاده برسید. راه زیادی نیست نگران نباشید. بعد از عبور از یک پل کوچک وارد پارکینگ امامزاده خواهید شد جائی که امکانات محدودی برای اقامت به صورت کمپینگ وجود دارد.

 

بقعه امامزادگان گروه آباد براساس تذكره ای معتبر محل دفن چهل تن از فرزندان ائمه اطهار است كه اسامی آنها در زیارتنامه منسوب به این بزرگواران اعلام شده است.

اما بعد از استراحت و زیارت لباسهای مناسب پیاده روی بر تن کنید و لوازم ضد آفتاب خود را بردارید کوله پشتی کوچکی شامل تنقلات و آب و ناهار را هم  همراه داشته باشید. حدود یک ساعت راه در پیش رو داریم. جاده کاملا مشخص است و از میان دره به سمت جلو با جاده ای خاکی خودنمائی می کند. ابتدای مسیر جاده خاکی است و بعد از آن مسیر پاکوب می شود و دقیقاً همین جا است که گلهای زرشک در کنار رودخانه از رخ خود پرده بر می دارند و شگفتی و زیبائی نهفته در آن  رمزگشائی می شود. از مسیر لذت کامل ببرید و تا رسیدن به آبشار داخل تنگه ادامه مسیر دهید. به آبشار اول که می رسید با احتیاط کامل وارد تنگه شوید و از دیدن آن از نزدیک لذت کامل ببرید.

شیب تند کوچکی در بالا دست وجود دارد و یک آبشار زیبا پس از بالا رفتن از آن در دل کوه خود را نهان ساخته است. از اینجا به بعد مسیر صعود به قله کرکس است که در واقع  باید آن را در این فصل زیباترین مسیر صعود به قله کرکس نامید ولی چنانچه با کوهنوردی آشنائی ندارید ادامه مسیر را پیشنهاد نمی کنم هرچند مسیر زیبا باشد برای غیر کوهنوردان با خطرهای بسیاری همراه است.

اين کوهستان را در شمار مناطق خشک تا نيمه خشک قرار می گیرد. از كوهستان كركس رودهايي چند كه اغلب خشك رودي بيش نيستند سرچشمه مي گيرد. سرچشمه رودهاي منطقه با آب شدن برفچالهای منطقه تا اواخر خرداد خشک می شود. پوشش گیاهی منطقه بیشتر شامل گیاهان بوته‌ای (انواع گندمیان، درمنه، گون، گیاهان دارویی و …) و درختچه‌هایی است که به صورت پراکنده می بینید. شرایط زیستی منطقه کرکس نیز به گونه‌ای است که امکان وجود انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیر کل و بز، قوچ و میش وحشی، آهو، گراز (خوک وحشی )، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا ( نوعی موش صحرایی که در ارتفاعات زیست می‌کند) و غیره در آن وجود دارد.

بازدید از آبشارها که تمام شد و از آب بازی لذت بردید  می توانید در مسیر کنار آب سایبانی پیدا کنید و با صدای آب و عطر گیاهان تنقلاتی میل نمائید. زمان کافی برای گشتن در منطقه و لذت بردن دارید و می توانید برای ناهار وقت بیشتری بگذارید. حواستان باشد برای برگشت حداقل یک ساعت قبل از غروب آفتاب مسیر را به سمت امامزاده ترک نمائید.

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه