سبد (0)

از رود بارک مازیچال

از رود بارک تا مازیچال

آب و هوای خنک و کوهستانی را در حوالی کلاردشت بیابید

جاده چالوس، پیچ در پیچ هائی که در خاطره ، فیلم و موسیقی ما سالها است جا خوش کرده است. جاده ای پر از دکه هائی قدیمی که بعضی در گیر و دار تجدد نتوانسته اند قد علم کنند و همانطور بوی خاطره را بر خود نگه داشته اند. هنوز هم جاده چالوس پر طرفدار ترین جاده شمال و به طبع آن پر ترافیک ترین آنها است. اما اگر سفر به ییلاقاتی با هوای روح بخش کوهستان را طلب می کنید همراه ما باشید تا با گذری نوستالژیک به مازیچال برویم.

من همیشه اعتقاد دارم برای حرکت به سمت شمال کشور بهتر است نیمه های شب حرکت کنید تا هم از هوای خنک و جاده خلوت استفاده نمائید و هم خانواده استراحت کنند و یک روز کاری نیز صرفه جوئی نمائید. چندین راه برای برای رسیدن به کرج و جاده چالوس وجود دارد که هرکدام را انتخاب می کنید سعی کنید پنج صبح اول جاده باشید که بعد از آن ترافیک جاده زیاد خواهد بود و نمی توان لذت کافی از جاده و مناظر برد.

جاده را به شما می سپارم تا هرچه می توانید لذت ببرید گاهی کنار رود و یا دکه های میان راه توقف کنید و از طبیعت کوهستانی بی بهره نمانید . به مرزن آباد که می رسید سمت چپ راه کلاردشت را انتخاب کنید تا به شهر کلاردشت که چهره ای کاملا شهری و پرجمعیت به خود گرفته برسید اما نگران نباشید امشب را در جایی ساکت و دوست داشتنی اقامت خواهید داشت. کمی بالاتر از کلاردشت رودبارک قرار دارد شهری کوچک که برای کوهنوردان سرشار از خاطره است و قرارگاه فدراسیون کوهنوردی هم سالها است که در آنجا قرار دارد و پیشنهاد می کنم حتماً از آن باز دید نمائید و اگر بخواهید حتی می توانید در آن اقامت نمائید. البته شهر رودبارک دارای مکان های اقامتی زیادی است و بهتر است محل اقامت را انتخاب کنید و ناهار ار در دل جنگل های خنک اطراف میل نمائید.

صبح فردا بعد از صبحانه ای مفصل به کلاردشت برگردید هرچه لوازم و غذا نیاز دارید همین جا تهیه نمائید و این بار جاده عباس آباد را در پیش بگیرید و بعد حدود سه کیلومتر در جاده سمت چپ به سمت مازیچال بروید. جاده پیش رو حدود 25 کیلومتر است و بیش تر از ده کیلومتر آن خاکی است پس اگر وسیله نقلیه مناسبی ندارید از داخل شهر خودروی مناسب کرایه نمائید. مازیچال دهکده‌ای کوچک است که در ارتفاع حدودا ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. ارتفاعات دیدنی مازیچال و چشم اندازهای بسیار زیبا با دیدی وسیع از مسیر رامسر تا چالوس و اگر شانس بیاورید و ابرهای سپید دشت را پوشانده باشند منظره ای لطف آمیز را به شما هدیه خواهند نمود.

در گویش محلی مازی همان درخت بلوط است و چال به معنی گودال، بنابراین مازیچال به معنی گودالهای پر از بلوط می‌باشد. و ایت یعنی زیبائی دوچندان البته مازیچال روستای کوچکی است و امکانات زیادی ندارد.بیشتر اهالی نیز به شغل دامداری مشغول هستند. تا غروب هر چه می خواهید در منطقه گردش کنید البته کفش مناسب و کوله پشتی و وسایل ضد آفتاب را فراموش نکنید. گردش و ناهار که تمام شد فراموش نکنید که باید قبل از تاریکی برگردید چون شبهای نسبتا سردی دارد و مکان اقامتی مناسبی ندارد و بهتر است شب را در ساحل زیبای عباس آباد اقامت کنید و از صدای موج های آب در شب سرشار شوید. صبح روز بعد هم جاده همیشه زیبای چالوس انتظارتان را می کشد. فقط حواستان به ساعات پرترافیک آن باشد. سفرخوش.  

چاپ در روزنامه اصفهان زیبا مورخ 95/4/6

تمامی محصولات و خدمات این وبسایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
logo-samandehi مجوز نشر دیجیتال از وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت آنلاین -  بانک ملت معرفی بیاموز در شبکه سه